Niet werkende cd

Pagina: 1
Acties:

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Of dit het juiste forum is weet ik niet maar toch maar ff mijn vraag;

Ik kocht vandaag een cd van Di-rect maar krijg um met geen mogelijkheid afgespeeld. Er staat ook nergens op het hoesje dat het om een beveiligde cd gaat en dat ie niet op de computer is af te spelen. Kan ook niet anders want ik heb geen normale cd speler.

Als ie inderdaad beveiligd tegen kopieren is is dat wel gelukt moet ik zeggen. Maar ook niet meer af te spelen dus de beveiliging is bij deze zijn doel voorbij geschoten.

Mag dit allemaal zomaar? Als er een waarschuwing op had gestaan dat ik de cd niet kan afspelen op een computer had ik de cd nooit gekocht.
Dit riekt naar misleiding en is volgens mij strafbaar, toch?
Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Test eerst even de cd op een "normale" cd-speler en kijk dan verder, er is altijd nog een kans dat de cd gewoon defect is, al acht ik die kans zeer klein.

• regmaster
  • Niet online
die had ik niet weet je nog wel.........

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Staat er ergens op de cd 'Compact Disc Digital Audio' :? Zo ja dan zou die het wel moeten doen in je pc. Staat dit er niet dan zou er een waarschuwing op het hoesje moeten staan dat het niet gaat.

Misschien morgen even mee teruggaan naar de cd winkel en uitleg vragen of je die cd kunt afspelen op je pc of niet :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• regmaster
  • Niet online
Nu je het zegt, er staat inderdaad geen Compact Disc Logo op.
Er word nergens gerept over beveiliging of iets dat er op wijst dat de cd alleen maar in stationaire huiskamer cd-spelers is af te spelen. Zelfs mij Philips DVD Speler, huiskamer model, vreet um niet.
Ik ga um morgen wel terug brengen, zullen ze bij de Free Record Shop wel moeilijk over doen maar dat is hun probleem.

Verwijderd

Wat ik bedoelde te zeggen bij mijn post hier boven was, probeer hem in een speler, ongeacht locatie van deze speler, voor mijn part bij de buren.
Maareh dat terzijde, wat konden ze jou bij de winkel vertellen?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
moet je ook geen cd van di-rect kopen :P

maar ik zou hem gewoon terugbrengen en een andere eisen en als die het ook niet doet geld terug.

Verwijderd

Tja als er nou krassen op staan, zo als eerder iemand schreef, zullen ze weinig voor je doen.

Maar als de cd het gewoon niet doet, terug brengen en vragenof ze hem daar kunnen afspelen ( goede tip trouwens :) ) .....
Doet de cd het daar ook niet, een nieuwe claimen.
Waarschijnlik heb je te maken met een productie fout.
Komt inderdaad zelden voor, maar waar gesproken wordt van grote aantallen
kan er altijd wel een rot appeltje tussen zitten.

Suc6,
En laat ons het weten

Mvr
RCA

Verwijderd

Welke cd :? ik lees hier
http://www.cdlogo.nl/cd-b...10&fullsearchvalue=%25%25

Di-Rect Adrenaline Cactus Data Shield

Verwijderd

Ik heb hem nu net ook binnen, zwaar belachelijk,
je kunt hem alleen met windows mediaplayer afspelen. (8> (8> (8> (8>
Cactus data shield/CDS

Cactus data shield is ontwikkeld door het Israelische bedrijf Midbar. In januari 2003 is het bedrijf overgenomen door Macrovision. Beide bedrijven ontwikkelen nu samen het Cactus Data Shield.
Inmiddels zijn er drie types: CDS100, CDS200 en CDS 300. CD's met type CDS100 zijn in Nederland niet uitgegeven. Type CDS200 is afspeelbaar op de meeste afspeelapparatuur inclusief de PC. CD's met CDS200 leiden u naar extra features op de cd of naar een website waar u de muziek kunt beluisteren. Soms is de muziek wel normaal op de computer te beluisteren maar zal hij gaan storen op het moment dat u een kopie wilt maken. Er is een (klein) aantal klachten binnengekomen van mensen die hun met CDS 200 beveiligde cd's niet goed konden afspelen op hun CD-,DVD- en/of autocdspeler. Deze problemen zijn ondervangen met CDS 300.

CDS 300 bevat alle muziek 2 keer, 1 keer voor de gewone DVD en cd-speler en 1 keer voor de computer. Als u de achterkant van de cd bekijkt, ziet u ook ergens halverwege een blanco ring, die scheidt de 2 muzieksessies. De met CDS 300 beveiligde cd's zijn af te spelen in PC's via Windows MEdia Player (versie 7, 8, 9, of MPXP). Op de oude Mac-computers zijn de cd's niet af te spelen. U kunt zelfs de muziek expoteren naar uw portable apparatuur, zolang deze maar WMA of Windows Media DRM gebruiken.

Voor meer informatie over Cactus data shield ga naar : www.midbartech.com
Dit moet toch wel op de 1 of andere manier zijn te omzeilen

Verwijderd

oplossing gevonden,
media player cd-kopieeren, van te voren instellen dat je wilt kopieeren zonder kwaliteit verlies, en dan naar cd kopieeren :) (wel ff kopieer beveiliging uitzetten.)

• RenHoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 09:49
Het is dat ik geen CD's meer koop (Boycot RIAA!) maar als je CloneCD zou gebruiken, en dan vervolgende de tracks met CDmage uit de ISO trekt, werkt dat dan wel?

Verwijderd

Di-rect terugbrengen. :)

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Gewoon terug brengen, belachelijk dat je een copie van je originele cd moet maken om hem te kunnen afspelen !

Verwijderd

Heb je niet een play knop op de cdrom speler zitten? dat doe ik namelijk ook wel eens. Dan gebruikt hij namelijk zijn eigen hardware om de cd af te spelen, en doet hij niet aan Digital audio extracting.
Pagina: 1