voor mijn website moet ik gegevens uit xml bestand lezen en in een database plaatsen,maar als ik mijn pagina test krijg ik steeds deze foutmelding:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw.
Eigenlijk zouden alleen de records waarvan de waarde LastUpdated kleiner is dan de waarde die ik uit mijn xml-bestand haal mogen worder ge-update.
ik zal hier even mijn broncode en xml-bestand bijzetten in de hoop dat iemend mij kan helpen,ik zit echt met de handen in het haar
De xml is duidelijk genoeg hoop ik,ik zal een beetje uitleg geven over mijn broncode.
dit deel gaat een connectie openen met mijn lokale database en de gegevens uit mijn xml-bestand lezen,ik kan de gegevens wel op het scherm afdrukken
volgens mij zit de fout in dit deel al weet ik niet wat er fout is,als iemend mij kan helpen,plz
database sluiten en objecten vernietigen
als het mogelijk is -->alleen in jscript,snap niet zoveel van vb
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw.
Eigenlijk zouden alleen de records waarvan de waarde LastUpdated kleiner is dan de waarde die ik uit mijn xml-bestand haal mogen worder ge-update.
ik zal hier even mijn broncode en xml-bestand bijzetten in de hoop dat iemend mij kan helpen,ik zit echt met de handen in het haar
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <categorieen> <categorie categorienummer="1" categorienaam="Dranken" lastUpdated="20030610"/> <categorie categorienummer="2" categorienaam="Kruiden" lastUpdated="20030610"/> <categorie categorienummer="3" categorienaam="Zoetwaren" lastUpdated="20030610"/> <categorie categorienummer="4" categorienaam="Zuivel" lastUpdated="20030610"/> <categorie categorienummer="5" categorienaam="Graanproducten" lastUpdated="20030610"/> <categorie categorienummer="6" categorienaam="Vlees" lastUpdated="20030610"/> </categorieen> |
De xml is duidelijk genoeg hoop ik,ik zal een beetje uitleg geven over mijn broncode.
HTML:
1
2
3
| <%@ language="Jscript"%> <% Response.expires= 0 ;%> <% |
dit deel gaat een connectie openen met mijn lokale database en de gegevens uit mijn xml-bestand lezen,ik kan de gegevens wel op het scherm afdrukken
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| dbPath = Server.mapPath("database/Noordenwind.mdb"); var adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection"); try { adoCon.Open("DBQ=" + dbPath + ";Driver={Microsoft Access Driver (*.MDB)};"); } catch(e) { Response.Redirect("db_fout.asp"); } XMLDoc .load( Server.mapPath("data/categorieen.xml") ); root = XMLDoc .documentElement; for (i=0; i<root.childNodes.length; i++) { xml_categorienummer = root.childNodes.item(i).getAttribute("categorienummer"); categorienaam = root.childNodes.item(i).getAttribute("categorienaam"); xml_lastupdated = root.childNodes.item(i).getAttribute("lastUpdated"); var categorienummer = parseInt(xml_categorienummer,10); var lastupdated = parseInt(xml_lastupdated,10); Response.Write(categorienummer + "<br>"); Response.Write(categorienaam + "<br>"); Response.Write(lastupdated + "<br>"); |
volgens mij zit de fout in dit deel al weet ik niet wat er fout is,als iemend mij kan helpen,plz
SQL:
1
2
3
4
| var sSQL = "UPDATE Categorieen SET Categorienaam='" + categorienaam + "',LastUpdated=" + lastupdated + " WHERE Categorienummer=" + i+1 + " AND LastUpdated < " + lastupdated + ""; var RS = adoCon.Execute(sSQL); } |
database sluiten en objecten vernietigen
JavaScript:
1
2
3
4
5
| adoCon.Close(); RS = undefined; adoCon = undefined; } %> |
als het mogelijk is -->alleen in jscript,snap niet zoveel van vb
[ Voor 15% gewijzigd door curry684 op 12-06-2003 23:19 ]