Toon posts:

intern netwerk met extern ftp verkeer. Hoe in te stellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben hier pas net en zal de webhoster dus ook niet kwalijk nemen als hij mijn bericht verplaatst.

Mijn probleem is:

Ik heb een intern netwerk met drie pc's. De hoofd-pc heeft een ip adres wat bij mij (de secundaire pc) de standaard gateway is. Klopt dit?
Nou wil ik op mijn pc een ftp opzetten voor mensen buiten ons huisnetwerk. DIt heb ik gedaan en bij de instellingen heb ik mijn eigen ipadres gebruikt voor de account. Klopt dit?
Degene die probeert in te loggen krijgt dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Binnen het huisnetwerk lukt dit wel.
Ik heb de standaard gateway als geprobeerd, om verbinding te kunnen laten maken. Maar het lukt niet.

Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie van thuisnetwerken en ftp's?

Mijn uitgaande ping gaat wel goed. Maar inkomende ping gaat niet goed.

Wat moet ik veranderen?

Alvast bedankt,

Christopher.

P.S. de hoofd-pc draait op XP en mijn pc op windows98. De hoofd pc heeft een vast ip-adres en die van mij ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 22:10 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 22:08:
Hallo,

Ik ben hier pas net en zal de webhoster dus ook niet kwalijk nemen als hij mijn bericht verplaatst.
Ik ben geen webhoster maar ik veronderstel dat je het op de moderator hebt :P

Dit topic hoort thuis in het Network Troubleshooting forum maar ik ga hem niet verplaatsen omdat het op dit forum de bedoeling is dat je zelf eerst de FAQ topics (die dingen bovenaan het forum raadpleegt) en zelf ook eerst de search gebruikt.

Er is hier een FAQ over:
Het Grote Poortmappingsverhaal
Je moet namelijk een portmap maken voor ftp (standaard) poort 20) en ftp-data ( 1 lagen dan ftp, standaard 20).
Neem de portmap FAQ eens goed door.

Ook de search biedt veel informatie wat jouw vraag is komt veel voor.
Klik hier maar bv:
[search=FTP server achter router]
[search=FTP server achter NAT]
[search=FTP server router]
[search=FTP server portmap]
[search=FTP server NAT]
enz ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 12-06-2003 22:16 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.