Toon posts:

MSI KT3Ultra2 sloopt AGP kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zit met een groot probleem hier:

MSI KT3Ultra2 mobo
256MB PC2700 RAM
300W voeding
MSI GF4-ti4200 128MB/ Radeon9500 128MB non-pro

beide kaarten zijn dus langzaam aan kapot gegaan, erg vreemd. De eerste de GF4 ging na zo'n 3 maanden kuren vertonen door enkele gekleurde strepen in de BIOS te laten zien, maar dat was dus nog maar heel af en toe, totdat ze steeds vaken langs kwamen, en na een maand is ie dus totaal total-loss nu.
Toen heb ik een Radeon9500 gekocht, erin gepropt, na enkele dagen dezelfde shit, in BIOS gekke strepen (kaart brak denk je dan he), ik reset opneiuw, kaart vertoont dit keer geen kuren, werkt gewoon ook in XP zonder problemen. Week later kaart is dood. F&ck denk ik dan, waar kan het nu aan liggen. Ik zou de voeding als eerste verdenken, maar kan het ook aan het moederboord zelf liggen, wat ik dus wil weten, heeft iemand ook zo'n "Killer-moederboord" dat AGP kaartjes verschroeid.

De AGP kaarten vertonen geen brandplekken, alleen merk ik dat het geheugen best warm word, ook als ze nog niet kapot zijn. Wel fijn in een opzicht want die Radeon9500 was niet te softmodden, maja.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb hier nog een QDI KuDoz 7e/333x-6a liggen...

Je probleem lijkt wel een voedingsprobleem. Wat voor merk voeding heb je? Mijn radeon 9500pro heeft extra voeding nodig, ik weet niet of jou non-pro dat ook nodig had?

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Vaag verhaal ik heb zelf een ook MSI bordje maar gelukkig nog geen kuren ben benieuwd maar ik denk niet dat het aan het bordje ligt. Er zijn heel wat mensen die het bordje gebruiken dus al heel veel ervaringen met het bordje. Voeding maybe?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

heb hier een paar Ti4600's en een paar 9700pro's gemold door een gemodde voeding.
check je voltages.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Mijn Ultra 2 heeft nog nooit iets gesloopt hor. Er zit nu ook een GF4 in. Ik zou je agp voltages maar is ff checken :).

Verwijderd

Ik heb ook zo'n moederbord ,maar nog nooit problemen mee gehad :).
Alleen dan dat ik hakkelingetjes in spellen heb :( maar dat is niet zeker of dat wel door mijn moederbord komt.
Trouwens waar moet dat AGP voltage opstaan ??? (getallen graag :P + Volts.)
Pagina: 1