Jullie denken vast, daar is er weer zo een, die denkt dat ie even een tld'tje kan maken...
Nou, nee..
Dit is ook niet echt mijn plan, maar het is meer een soort van discussie.
Jullie kennen vast wel het eiland Tokelau, van het bekende tld .tk
Dit schijnt een klein eiland te zijn, wat ze gewoon hebben gekocht voor de tld,
alleen op plaatsen als hier en hier (cia.gov)lijkt het toch te bestaan.
Het is overigens van een NL bedrijf in Amsterdam, Taloha Inc.
Met de .tv extensie is het weer iets anders gedaan.
Er is een eiland die geen tld had, maar wel een eigen staat (ofzoiets) was, ze zouden recht hebben op een tld en dat werd .tv.
Vanaf toen was er dus .tv, .tv is duur want 50% van de kosten gaat naar dat eiland dat voor .tv bestond nog erg arm was.
Maar, wat als je nou een eigen eiland kocht.
Er zijn in de oceaan een aantal eilanden te koop, die niet tot een land behoren maar wel een eigenaar hebben.
Zo'n eiland kost ongeveer 75.000 en is dan ongeveer 4 voetbalvelden groot.
(eiland, dus geen gas, water, licht, INTERNET).
Zou je op deze manier geen recht hebben op een eigen .tld?
En wat zou je dan kiezen, als je het tactisch doet zou je er best een hoop geld mee kunnen verdienen (maar alle 'leuke' tld's zijn weg).
Heeft iemand hier al ooit over nagedacht, of vinden jullie dat ik maar verder moet 'dromen'.
Als een mod een betere titel weet, be my guest, ik wist namelijk geen goede te bedenken
Nou, nee..
Dit is ook niet echt mijn plan, maar het is meer een soort van discussie.
Jullie kennen vast wel het eiland Tokelau, van het bekende tld .tk
Dit schijnt een klein eiland te zijn, wat ze gewoon hebben gekocht voor de tld,
alleen op plaatsen als hier en hier (cia.gov)lijkt het toch te bestaan.
Het is overigens van een NL bedrijf in Amsterdam, Taloha Inc.
Met de .tv extensie is het weer iets anders gedaan.
Er is een eiland die geen tld had, maar wel een eigen staat (ofzoiets) was, ze zouden recht hebben op een tld en dat werd .tv.
Vanaf toen was er dus .tv, .tv is duur want 50% van de kosten gaat naar dat eiland dat voor .tv bestond nog erg arm was.
Maar, wat als je nou een eigen eiland kocht.
Er zijn in de oceaan een aantal eilanden te koop, die niet tot een land behoren maar wel een eigenaar hebben.
Zo'n eiland kost ongeveer 75.000 en is dan ongeveer 4 voetbalvelden groot.
(eiland, dus geen gas, water, licht, INTERNET).
Zou je op deze manier geen recht hebben op een eigen .tld?
En wat zou je dan kiezen, als je het tactisch doet zou je er best een hoop geld mee kunnen verdienen (maar alle 'leuke' tld's zijn weg).
Heeft iemand hier al ooit over nagedacht, of vinden jullie dat ik maar verder moet 'dromen'.
Als een mod een betere titel weet, be my guest, ik wist namelijk geen goede te bedenken
edit:
Disclaimer
Het verhaal over het tk eiland of het tv eiland is niet 100% zeker, maar dat is ook niet echt het moraal.
Ik ben ook (voorloppig
) niet van plan een eiland te gaan kopen, maar het is nooit verkeerd om ergens over na te denken.
Disclaimer
Het verhaal over het tk eiland of het tv eiland is niet 100% zeker, maar dat is ook niet echt het moraal.
Ik ben ook (voorloppig
[ Voor 12% gewijzigd door Bender op 12-06-2003 22:52 ]