Toon posts:

DVD's niet scherp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD op mijn computer kijk, is het beeld niet scherp. Ik heb al met de instellingen van de videokaart lopen spelen, maar dat helpt niet. Ik heb een Hercules 9700 videokaart en een Belinea 103020 monitor.

Het beeld geeft een ruis waardoor het niet scherp is. Ik speel de DVD's af met PowerDVD 4.0

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Speel eens met de instellingen van het programma :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat doet "hardware acceleration" eigenlijk?? Want dit is de enigste optie binnen PowerDVD die dan de ruis zou moeten verminderen. Maar als ik deze optie aanvink, dan krijg ik geen beeld en na 20 seconden start de computer opnieuw op.

Dus ik heb met de instellingen van het programma gespeeld :), maar dat helpt niet helaas.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...hardware acceleration betekent gewoon dat het inplaats van je processor de ingebouwde functies van je videokaart gebruikt.

En dat is alleen maar om je processor te ontlasten ( werkt goed trouwens ). He kan je monitor zijn...aangezien de 2d van de videokaart het aan zou moeten kunnen.

Kun je niet effe aan een vriend in de buurt ofzo vragen om eens te kijken of zijn monitor beter werkt!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de monitor van ons pa eens kunnen gebruiken, maar ik zie zo ook al wel het verschil tussen zijn monitor en de mijne. Ik denk dat mijn monitor gewoon brak is dan :)

Maar waarom kan ik geen hardware acceleration gebruiken :? Dat heeft toch niets met je monitor te maken?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...sigh!

Je kan..als je slim bent...het beste die acceleratie ingeschakelt houden, want dan doet je videokaart grootste deel van het werk! En blijft je cpu lekker koel :-)

En ja, je hebt gewoon een GOED beelscherm nodig, geen bagger scherm.

Beeldschermen zijn daartegen niet goedkoop maar als je een goede koopt gaat die een mooi aantal computers mee. Dus een investering in een goede, betrouwbare monitor is het waar. Zelf heb ik een Philips 19" beeldscherm ( 18" VIS ) en ....ik ben er zeer tevreden mee. Het kan beter..maar het is zeker niet slecht!

Heb ook nog een oud Philips 17" beeldscherm liggen dat...nogsteeds on topconditie is. Die is voor..als ik een servertje opzet ofzo.

Maar die gaat nu ook al 4 jaar mee en...superscherp!

Let op het kopen van je nieuwe monitor op de dot-pitch, hoe minder inches..hoe beter. Ook op refresh rates en..als laatste..merk!

Als je niet het geld hebt kijk je vader eens lief aan!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat die hardware acceleration het niet doet. Ik geloof best dat het beter is als je hem inschakeld, maar ik krijg geen beeld als ik hem inschakel en mijn computer loopt na 20 seconden vast.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
20 sec zal eerder 15 zijn neem ik aan? dan lijkt het me die windows overschakel tijd, dat hij weer terug schakeld ofzo. daar lijkt t op, uhm, neiuwste drivers voor de kaart? al op google gezocht of er andere zijn met t probleem met die kaart?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
als ik hardware accel. aanzet krijg ik allemaal groene vlekken erdoorheen. Maar ik denk dat het bij jou eerder aan jouw monitor ligt. Sluit het is aan op je tv, kijk hoe het beeld dan is.

dikzak

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 22:56:
Het probleem is dus dat die hardware acceleration het niet doet. Ik geloof best dat het beter is als je hem inschakeld, maar ik krijg geen beeld als ik hem inschakel en mijn computer loopt na 20 seconden vast.
Aan..of niet...maakt opzicht voor het beeld niets uit. Het gaat erom dat als je het niet aan zet dat inplaats van de GPU kracht te gebruiken hij het op je CPU doet.

Lijkt mij niet zo'n probleem, als je een 9700 kaart heb, moet je ook de processor ervoor hebben zal ik maar zeggen!

Remedie, laatste drivers, of de 3.2 drivers van je radeon, btw...wat voor geluidskaart heb je, kan best zijn dat het probleem niet primair in je video ligt maar aan je geluid!

...gewoon een algemeen driver update-je doen!

Check daarna opnieuw....

Oh ja, vervang je monitor...als je een tweede hands zoekt ( goedkoper ) moet je wel OPHALEN en daar alvast bekijken of hij het doet!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geluidskaart is een Audigy 2 met de laatste drivers, mijn videokaart heeft de laatste drivers 3.4 Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een nieuw beeldscherm dan.

Verwijderd

Chello200 schreef op 12 June 2003 @ 23:00:
als ik hardware accel. aanzet krijg ik allemaal groene vlekken erdoorheen. Maar ik denk dat het bij jou eerder aan jouw monitor ligt. Sluit het is aan op je tv, kijk hoe het beeld dan is.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem, de eerste keer dat het aanstond in powerdvd4.0 met een club3d radeon9700np w2k kreeg ik ook groene vage zooi en een vastloper. De 2e keer weer die zooi, maar kon ik tijdig powerdvd afsluiten voordat mijn systeem zou rebooten. Mijn vorige vga, een geforce2 GTS had nergens problemen mee. ( in het begin van die kaart destijds wel , was driver gerelateerd) Ik neem aan dat het best wel eens de ati drivers zouden kunnen zijn, of puur incompatibiliteit met powerdvd 4.0.

Toch is dit wel een vreemde gewaarwording, daar ati juist bekend stond bij de eerste radeon's om de hardwarematige acceleratie van mpeg2.

Verwijderd

Hoe is je beeld dan als je geen DVD kijkt ? Dan is ie toch scherp of niet dan ? Er wordt hier wel gezegd dat je monitor niet deugt maar dat lijkt me een beetje voorbarig :?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 23:11:
Mijn geluidskaart is een Audigy 2 met de laatste drivers, mijn videokaart heeft de laatste drivers 3.4 Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een nieuw beeldscherm dan.
Pfff...er zijn veel problemen met die Radeon 3.4 drivers, dus zet 3.2 er maar weer op.

Ik zelf heb ook een audigy 2....totaal geen problemen hier...dus zodra je je videokaart driver probleem heb opgelost, zou hardware acceleration moeten werken.

Misschien wordt het beeld ietsje beter met de oudere...betere...drivers. Maar hoop niet op teveel!

Verwijderd

bij mij is dit probleem met de 3.2 drivers , dus dat gaat niet op helaas. Swampy, jij draait ook powerdvd4.0 ? met welke radeon ? type/merk

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zelf heb ik geen radeon, maar als je een beetje rondhandt op tweakers dan merk je dat er behoorlijk wat mensen zijn met problemen met Radeon Drivers.

Maar ik heb Powerdvd 4.0 gedraaid....hij deed het goed. Totdat ik windvd platinum probeerde.

WinDvd ..is gewoon voor mij een betere keuze!

Pagina: 1