RAV gekocht door Microsoft: Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Vandaag in het nieuws stond dat RAV daadwerkelijk ophoudt te bestaan. Dit was dus wat ik vorig nieuwsbericht al vreesde.. . Nu zal ik dus iets anders moeten zoeken voor onze servers. Onze klanten betalen ervoor en verwachten deze service. We ondervinden gewoon direct schade door deze grap van Microsoft: dit kost R&D tijd, implementatietijd (config, statistieken) en nieuwe licenties.

Om die laatste kosten wat te beperken, vraag ik jullie of jullie alternatieven kennen voor RAV. Dus een stukje software dat:
- alle inkomende en uitgaande mail scant
- de gegevens hiervan logt
- dagelijks zichzelf automatisch van nieuwe definities voorziet
- te betalen is (RAV was $60 per domein)

We hebben het over Linux bakken (Slack / Debian).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Hier ben ik zeer benieuwd naar want ik was nou net van plan om dit te gaan installeren maar denk dat ik dat toch maar niet ga doen dus. Maar dan de grote vraag: welke mail virus scanner voor linux? ( en voor het systeem zelf natuurlijk )

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 13:44
Ik weet niet of het werkt op een domain, of dat het een system scanner is, maar ik geloof dat panda ook een scanner had die op linux draaide.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

VirusScan, F-Prot, Panda, Sophos, InoculateIT, Kaspersky, F-Secure & McAfee zijn een paar namen die snel boven komen borrelen uit Google.
Wat voor MTA draai je ?
Interessant : http://odeiavir.sourceforge.net/

[ Voor 14% gewijzigd door jvhaarst op 12-06-2003 22:56 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 17:23
Echt gezocht heb je niet. Ik heb wel eens een machine (Debian 3 testing) draaiend gekregen met AmavisNG en ClamAV. Helaas heb ik geen testresultaten, want er zijn nog geen echte domeinnamen die erop draaien.

Amavis en ClamAV = GPL

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Persoonlijk heb ik goede ervaring met Sophos libsavi, sophie en qmail-scanner. Zijn voor andere mailservers vast nog wel meer dingen te krijgen om met sophie te werken. In principe heb je met een sophos licentie al een libsavi licentie in huis, dus gebruiken mag je het, evt zou je nog kunnen overleggen met sophos over het hoe en wat.
* _JGC_ gebruikt overigens de maandelijkse trials met een wget-cookie-fake-script:
ik lever aan 20 personen GRATIS mail, moet de virusscanner me ook nog es geld gaan kosten, terwijl mijn inkomsten dalen omdat ik minder vaak de deur uit mag om mailwormen weg te halen :(

Verder zou je es kunnen kijken naar f-prot: die hebben speciaal voor gedupeerde RAV klanten een upgrade-actie waarmee je tegen gereduceerd tarief f-prot kunt kopen. F-prot als virusscanner is me destijds altijd goed bevallen.

Verwijderd

Ik moet het nog zien. Zover ik nu zie is alleen de technologie gekocht en niet meer dan dat. Het e-mailtje dat ik onlangs van GeCAD ontving (ja ik heb die scanner gekocht ;) ) is daar ook vrij duidelijk over:
Dear RAV User,

As you are aware, we at RAV have always maintained that our antivirus
technology is amongst the best available. This is now testified by a recent
announcement by Microsoft Corporation on acquiring our technology. More
information about this is available at www.ravantivirus.com and at
www.microsoft.com

As always, we would like to reiterate that our customers are important to us
and that we will continue to maintain and provide the same high level of
service that we have had in the past. Technical support for the product will
continue to be provided both by GeCAD and its authorised distributors. In
addition, you will continue to receive virus signature updates, alerts and
advisories.

The company's web site www.ravantivirus.com will also continue to be
available. Should you have any further questions, please do not hesitate to
contact us.

We continue to look forward to your ongoing support.

Thank you.

Sincerely Yours,

Radu Georgescu

President
GeCAD Software s.r.l.

Additional information on the transaction available on http://www.ravantivirus.com
Vooralsnog maak ik me niet al te druk over het uitblijven van updates op dit door mij gekochte product :)

Verwijderd

_JGC_ schreef op 12 juni 2003 @ 22:59:
Persoonlijk heb ik goede ervaring met Sophos libsavi, sophie en qmail-scanner. Zijn voor andere mailservers vast nog wel meer dingen te krijgen om met sophie te werken. In principe heb je met een sophos licentie al een libsavi licentie in huis, dus gebruiken mag je het, evt zou je nog kunnen overleggen met sophos over het hoe en wat.
* _JGC_ gebruikt overigens de maandelijkse trials met een wget-cookie-fake-script:
was het niet zo dat sophos na 3 maanden geen ide's (virii definities) meer levert voor oude versies (dus de binary van feb. daar komen nu geen ide's meer voor uit, moet je weer nieuwste binary installen)

MvG

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Dat klopt. Binaries van Sophos moeten om de drie maanden vervangen worden. Maar dat doet de library zelf tijdes de automatische updates. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Leven is meervoud van lef

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Mag ik wat tussendoor vragen? :X
Ik heb een linux debian server die als mailserver fungeert van mijn eigen domein. Tevens de gewoonlijke dingen zoals samba, ftp, dns enzo. Welke mailscanner en/of systeem virus-scanner radden jullie mij aan voor een 'simpele' thuis gebruiker?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ben al 'gemigreerd' (als we het toch over microsoft hebben...) naar F-Prot. Mailserver en http://virusscan.jotti.dhs.org, was zo gepiept. Ben blij dat ik geen grote toko beheer die RAV draait. Ik zal me niet verlagen door MS af te gaan kraken, maar erg blij ben ik hier niet mee zeg maar.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Jotti schreef op 13 juni 2003 @ 17:43:
Ik ben al 'gemigreerd' (als we het toch over microsoft hebben...) naar F-Prot. Mailserver en http://virusscan.jotti.dhs.org, was zo gepiept. Ben blij dat ik geen grote toko beheer die RAV draait. Ik zal me niet verlagen door MS af te gaan kraken, maar erg blij ben ik hier niet mee zeg maar.
[reclame]http://www.f-prot.com/news/gen_news/special_offer.html[/reclame]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Heknienodig. Ben toch geen toko :+

Verwijderd

Uh ok maar heb jij F-Prot gratis dan?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Eh ja? Gratis voor persoonlijk gebruik :)

Verwijderd

Vraag me af of het persoonlijk gebruik is met http://virusscan.jotti.dhs.org
wel gaaf though
is-ie openspurce?

check ICQ btw :P

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nee hij is niet open source. Niet omdat ik ineens tegen open source ben... maar ik wil ook es IETS hebben wat niet iedereen al heeft ;)
En zo moeilijk om te maken is dit nou ook weer niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Jordi op 14-06-2003 04:12 ]

Pagina: 1