NTSC Dvd in PAL speler

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik heb een Harman/Kardon DVD21 Dvd speler en een klein tv-tje. Nu wil ik binnenkort een grotere tv kopen, maar nu vroeg ik me af of ik rekening moest houden met het volgende:

Als je een NTSC dvd in een PAL speler stopt komt er als het goed is een NTSC Signaal uit als ik het goed begrepen heb (gesearcht :P). Dus je moet dan een NTSC tv hebben om het beeld (fatsoenlijk) te zien.

Maar nou is het gekke dat ik op mijn DVD-speler de mogelijkheid heb om te kiezen tussen PAL, PAL60 (60Hz?) en NTSC. Dit staat onder het kopje "TV STANDARD". Dit betekent dan dat je een NTSC dvd fatsoenlijk kunt kijken op een PAL tv?

Mocht dat laatste niet waar zijn, zijn er tv's die NTSC én PAL kunnen weergeven ?(heb me hier eerlijk gezegd nog niet in verdiept)

Heb gezocht in mijn kilometers dikke handleiding en wat draadjes op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Iedere fatsoenlijke tv die je tegenwoordig koopt geeft NTSC goed weer.
Zorg wel voor een SVideo of scart kabel ander wil het wel eens zwart/wit beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
Beter nog, elke fatsoenlijke dvd-speler zo niet alle kunnen geforceerd PAL signaal uitgeven, ongeacht of de dvd NTSC of PAL is.. Zodat op nieuwe en oude dure en goedkope tv's import bekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
menn0 schreef op 12 June 2003 @ 21:17:
Beter nog, elke fatsoenlijke dvd-speler zo niet alle kunnen geforceerd PAL signaal uitgeven, ongeacht of de dvd NTSC of PAL is.. Zodat op nieuwe en oude dure en goedkope tv's import bekeken kan worden.
Dit is alleen het geval met Regiovrije NTSC dvd's neem ik aan? Aangezien anders de regioprotection niet veel nut heeft.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Meeste DVD spelers kunnen NTSC gewoon afspelen als PAL. Soms schokt het een beetje omdat ze van 30 frames/sec dus 25 fps moeten maken, maar het werkt toch wel prima eigenlijk. Je hoeft dus niet moeilijk te doen met een andere TV.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Microkid schreef op 12 June 2003 @ 21:20:
Meeste DVD spelers kunnen NTSC gewoon afspelen als PAL. Soms schokt het een beetje omdat ze van 30 frames/sec dus 25 fps moeten maken, maar het werkt toch wel prima eigenlijk. Je hoeft dus niet moeilijk te doen met een andere TV.
Ligt dat schokken aan je DVD-speler of het schijfje? Is dat schokken de hele dvd lang of een paar minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Rival24 schreef op 12 juni 2003 @ 21:26:
[...]

Ligt dat schokken aan je DVD-speler of het schijfje? Is dat schokken de hele dvd lang of een paar minuten?
NTSC is 30 frames per seconde. PAL is 25 frames per seconde. Om NTSC af te spelen moet je dus van die 30 frames 25 maken. Makkelijkst is door er om de 6 één frame weg te laten. Dan houdt je 25 frames over en is het op PAL af te spelen. Maar door het weglaten van een frame kan je soms even een hikje zien. Bij langzame scenes zal het niet opvallen, bij snelle soms wel. Maar na een paar minuten merk ik het vaak al niet meer.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:10
Aidix schreef op 12 juni 2003 @ 21:15:
Iedere fatsoenlijke tv die je tegenwoordig koopt geeft NTSC goed weer.
Zorg wel voor een SVideo of scart kabel ander wil het wel eens zwart/wit beeld geven.
hmmz hier heb ik denk ook last van ik heb een pioneer ns-dv88 en ik gebruik de video out kabel die erbij zit geleverd scart kan helaas niet want dan zit er niet meer op wel een s-video ingang als ik dus zon kabel koop is het opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Soms schokt het een beetje omdat ze van 30 frames/sec dus 25 fps moeten maken,
en anders maken ze ivm die reden er PAL-60 van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Anoniem: 44568 schreef op 12 June 2003 @ 21:36:
[...]
en anders maken ze ivm die reden er PAL-60 van...
Mits je TV dat weer ondersteund natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

martijnf schreef op 12 June 2003 @ 21:34:
[...]

hmmz hier heb ik denk ook last van ik heb een pioneer ns-dv88 en ik gebruik de video out kabel die erbij zit geleverd scart kan helaas niet want dan zit er niet meer op wel een s-video ingang als ik dus zon kabel koop is het opgelost ?
Nee, want deze speler doet helaas alleen aan PAL --> PAL en NTSC ---> NTSC.

Hoe ik dat weet? Ik had hetzelfde probleem met mijn Pioneer NS-DV77, heb hier ook nog een topic over geopend maar kwam er daardoor achter.

Linkje: http://www.techtronics.co...ti-region-dvd-system.html
# Video output
# PAL to PAL
# NTSC to NTSC
# If you have an older TV, remember to READ THIS
Heb nu een nieuwe breedbeeld TV gekocht, stond gelukkig toch in de planning en nu kan elke DVD er in ;)

[ Voor 16% gewijzigd door LuNaTiC op 12-06-2003 21:44 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
dus je wilt zeggen dat het juist aan me tv ligt begrijp ik zo ? kan wel trouwens is oud bakbeest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Yep, oudere TV's kunnen vaak alleen PAL aan (soms nog PAL60, maar daar heb je hier nog niks aan).

Nieuwe TV's die maar een van beide standaarden ondersteunen, zijn amper/niet meer te vinden. Kortom, of je moet een nieuwe DVDspeler die hardwarematig het signaal omzet, of een nieuwe TV die wel NTSC aankan.

Of alleen PAL-DVDs afspelen uiteraard :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
ahhh oke dan zit het zo ik vond het al mega raar want op me pc deed hij het uitstekend

offtopic:
ik vond dat mooie hout wel gaaf dus ik dacht ik dacht ik pak de dv88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

ik vond het al mega raar want op me pc deed hij het uitstekend
Maar een PC is multipurpose, daar kun je alles op afspelen, zelfs wat niet een standaard is...
Pagina: 1