• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Binnenkort ga ik het huis uit, dus ik verwacht dat ik dan wat meer mobiel ga bellen. Daarom ben ik aan het overwegen een abbonement te nemen. Wat me wel een beetje afschrikt is het spookverhaal van de verloren telefoon, en de telefoonrekening van 2000 euro aan 0906 sexlijnen die daarop volgt.
Natuurlijk is dat erg makkelijk te voorkomen door de telefoon uit te laten staan, maar dan ben ik natuurlijk niet bereikbaar, dus dat is niet de bedoeling ;)

Mijn vraag is nu: Bestaan er telefoons die een soort van 'lock' functie hebben, vergelijkbaar met het 'locken' in windows NT, zodat je wel bereikbaar bent, maar niet kunt bellen voordat je een wachtwoord / pincode invoert?

Sorry als dit een voor de hand liggende vraag is, maar ik weet niet op welke keywords ik moet zoeken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan wel, ik heb een siemens c45 en daar kan ik instellen dat bijv. alleen mensen uit mn telefoonboek gebeld kunnen worden. andere nummers heb je de toestelcode voor nodig. dit kun je geloof ik ook voor alles instellen. ook kun je instellen dat je alleen kunt bellen met deze simkaart en geen andere...

• Predator
  • Laatst online: 21:42

Predator

Suffers from split brain

Mijn 3 jaar oude GSM kan dat, dus dat geen probleem mogen zijn ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Het liefste hoor ik natuurlijk toesteltypen, maar weet iemand hoe deze functie heet, en hoe ik er het makkelijkste achter kom welke telefoons dit hebben?

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ido schreef op 12 June 2003 @ 21:04:
kan wel, ik heb een siemens c45 en daar kan ik instellen dat bijv. alleen mensen uit mn telefoonboek gebeld kunnen worden. andere nummers heb je de toestelcode voor nodig. dit kun je geloof ik ook voor alles instellen. ook kun je instellen dat je alleen kunt bellen met deze simkaart en geen andere...
Mjah, dat is wel leuk, maar wat mij betreft niet voldoende. Zo kan elke jan-met-de-pet mij nog veel telefoonkosten bezorgen...

micheljansen.org

Verwijderd

ja die van mij kon dat ook :( heb er een uur aan bezig geweest om hem trg te unlocken...
Staat er niets van Telefoonslot in je menu?
(oude motorola's hebben zoiets)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 21:12:
ja die van mij kon dat ook :( heb er een uur aan bezig geweest om hem trg te unlocken...
Staat er niets van Telefoonslot in je menu?
(oude motorola's hebben zoiets)
ik heb nog geen telefoon gekozen, daarvoor open ik dit topic juist :)

micheljansen.org

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Of koop gewoon het toestel wat je leuk vind en neem er een verzekering bij, kost je wel wat per maand, maarja als het je enige telefoon is is dat het wel waard om daar tegen verzekerd te zijn en bij diefstel/schade etc binnen enkele uren een nieuwe te hebben.

Breek je nek voorzichtig

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik weet geen telefoon die dat kan. Maar mocht je je telefoon+abbo verliezen dan bel je toch gelijk naar te provider op je sim te laten blokkeren?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
The_PyroPath schreef op 12 June 2003 @ 21:16:
Of koop gewoon het toestel wat je leuk vind en neem er een verzekering bij, kost je wel wat per maand, maarja als het je enige telefoon is is dat het wel waard om daar tegen verzekerd te zijn en bij diefstel/schade etc binnen enkele uren een nieuwe te hebben.
Nah, dat kan ik me niet veroorloven, en eerlijk gezegd is het me dat ook niet waard.
Bovendien is het niet mijn enige telefoon, maar de andere telefoon is gedeeld.

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Aspje schreef op 12 June 2003 @ 21:17:
Ik weet geen telefoon die dat kan. Maar mocht je je telefoon+abbo verliezen dan bel je toch gelijk naar te provider op je sim te laten blokkeren?
met welke telefoon 8)7

Nee, dat is wel leuk en aardig, maar als je er pas na een half uur achterkomt dan heeft iemand er toch een half uur ontzettend veel lol mee gehad... Dat wil ik dus voorkomen. Ben maar een studentje ;)

micheljansen.org

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 07:19
De meeste Motorola's hebben deze functie, heet telefoonslot.

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Volgens mij hebben alle (nieuwe?) Nokia's dit ook. Mijn 7650 iig wel :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Octopuz -> Hoe heet die functie bij jouw telefoon dan?

micheljansen.org

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
zo ver ik weet heeft elke panasonic dat

CISSP! Drop your encryption keys!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
dawuss schreef op 12 June 2003 @ 21:28:
Octopuz -> Hoe heet die functie bij jouw telefoon dan?
In het menu van je aan/uit knopje staat 'Toestel Blokkeren' oid (heb hem nu ff niet bij de hand)
Je moet dan wel ff een beveiligingscode instellen als je dat nog niet hebt gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Octopuz908 op 12-06-2003 21:34 ]

• DaRoot
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Inderdaad, elke panasonic heeft dat. Dat vond ik zwaar relaxed eigenlijk.
Mijn vorige nokia, een 3210, en mijn huidige, een 3510, hebben dat helaas niet. Tenminste, voor zover ik weet niet.

Edit:
Staat niet zoals hierboven werd genoemd in het menu van de aan/uit knop...

[ Voor 19% gewijzigd door DaRoot op 12-06-2003 21:44 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mijn siemens kan een paswoord op zijn screensaver zetten, of baby-sit-functie. Only this sim. en natuurlijk start-up pinn.

volgens mij heb je dan alles voor elkaar.

het siemens s55 heb ik het over.

Verwijderd

de nokia 5210 heeft ook een toetsenbordblokkering mét code
handig, zo kan bvb niemand je sms'jes lezen...
spijtig dat nokia deze functie enkel op de 5210 zet...

• frapex
  • Laatst online: 20:43

frapex

got r00t

mn panasonic gd-93 heeft ook toetsenblokkering en dan ook nog een lockfunctie... denk dat veel mobieltjes dat tegenwoordig wel zullen hebben

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

De T610 van S-E heeft het bijv. al

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:30
Nokia 3650 heeft het ook, je kunt ook het ding laten locken als je de simkaart verwisselt of als je hem een bepaalde tijd niet gebruikt. Maar je kunt dan ook niet gamen, internetten etc. totdat je een pin invoert. Ik weet niet of dat de bedoeling is

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• FreakNL
  • Laatst online: 22:56

FreakNL

Well do ya punk?

Anders doe je prepaid :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Siemens vanaf x45 serie (en nieuwe dus, zoals al eerder genoemd) kan een Phoncode lock zetten op de screensaver.

is dus geen PIN, je mag immers oneindig foute invoer geven. het slaat nooit vast in PUK modes o.i.d.

Mijn oude koelkast Motorola M3118 kon het ook.

[ Voor 44% gewijzigd door aardbeix15 op 13-06-2003 09:31 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
dawuss schreef op 12 juni 2003 @ 21:00:
Binnenkort ga ik het huis uit, dus ik verwacht dat ik dan wat meer mobiel ga bellen. Daarom ben ik aan het overwegen een abbonement te nemen. Wat me wel een beetje afschrikt is het spookverhaal van de verloren telefoon, en de telefoonrekening van 2000 euro aan 0906 sexlijnen die daarop volgt.
Natuurlijk is dat erg makkelijk te voorkomen door de telefoon uit te laten staan, maar dan ben ik natuurlijk niet bereikbaar, dus dat is niet de bedoeling ;)

Mijn vraag is nu: Bestaan er telefoons die een soort van 'lock' functie hebben, vergelijkbaar met het 'locken' in windows NT, zodat je wel bereikbaar bent, maar niet kunt bellen voordat je een wachtwoord / pincode invoert?

Sorry als dit een voor de hand liggende vraag is, maar ik weet niet op welke keywords ik moet zoeken.
kan bij mijn Siemens S55 aangeven dat als ie in 'screensaver' springt dat ie dan ook eerst een pin vraagt voordat je um weer kan gebruiken... het is dus mogelijk.

- Ruud

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Zaagmans schreef op 13 June 2003 @ 10:59:
[...]

kan bij mijn Siemens S55 aangeven dat als ie in 'screensaver' springt dat ie dan ook eerst een pin vraagt voordat je um weer kan gebruiken... het is dus mogelijk.
zie ook mijn post aardbeix15 in "Telefoon met 'lock functie' -> bestaat d"

het betreft hier de toestelcode en niet de pincode, onderscheidend kenmerk, de 1 kan oneindig fout worden ingevoerd en de ander niet.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Mijn Motorola L7089 kon het (zoals eerder in het topic ook al over meerdere motorola's werd gezegd) en mijn T39 kan het ook :)

Bij die Motorola kan ik het niet zo reproduceren (foon is kaduuk).
Bij de T39 is het Settings -> Call Options -> Restrict Calls -> All Outgoing

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Zaagmans
  • Laatst online: 17-02 10:26
aardbeix15 schreef op 13 June 2003 @ 11:19:
[...]

zie ook mijn post aardbeix15 in "Telefoon met 'lock functie' -> bestaat d"

het betreft hier de toestelcode en niet de pincode, onderscheidend kenmerk, de 1 kan oneindig fout worden ingevoerd en de ander niet.
:D My bad! :) Kheb meteen gereageerd op de TS en verders niet echt goed doorgelezen... 8)7

- Ruud

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-01 17:24

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Nokia 3410 heeft het iig ook :/

Kittekat.net ....

• WarPuppy
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Mijn Siemens S55 heeft het ook...

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Samsung A800 kun je een blokkering voor alle uitgaande en binnenkomende gesprekken instellen, dmv een password kun je deze vrijgeven. Is dit wat je zoekt? :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En mijn Nokia 6310i natuurlijk weer niet. Je kent ze wel, mensen die kosten wat het kost een spelltje willen spelen maar daarna je SMS inbox even gaan doorspitten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Anders lees jij eerst m'n openingspost eens door ;)
Even serieus: Ik ga meer bellen, dus is prepaid te duur...

Verder maakt het me weinig uit of de 'lock' functie verbonden is aan een PUK code. Binnen de tijd dat iemand er voor nodig heeft om een 4 cijferige code te hacken, verwacht ik wel al ontdekt te hebben dat ik m'n telfoon mis ;)
Bovendien kan zo niet één of andere lullo m'n telefoon disablen als hij daar zin in heeft :P

micheljansen.org

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Zoals al gezegd de Motorla V66 kan het ook. En automatisch.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

Qwerty-273

Meukposter

Sony cmd J7 / J70 kan het ook, (Instellingen -> beveiliging -> gesprk. blokkeren -> alle uitgaande gesprekken)
En zover ik het me kan herinneren kon min cmd C1 het ook, dus mag je er vanuit gaan dat de tussenliggende modelen het ook kunnen ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Orange SPV kan het ook. Net als in Windows, wat daar ook op draait :+.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1