Ik heb bij maxim een DS1722 besteld (als sample). omdat ik dacht dat je deze wel op de lpt kon aansluiten.
specs DS1722:
Ik heb hier ook een link bij gevonden:
http://www.e-insite.net/e...rticle&articleid=CA245653
waar een Schema bij zat en tevens een Turbo C Source voor een dos-programma om de waardes uit te lezen.
na een tijdje solderen (klein frotwerk, maar het schema is zo simpel dat kan ik haast niet fout hebben gedaan). heb ik dit getest op een oude dos-pc. nu is mijn kennis van turbo C niet al te groot en ik kwam dus ook een aantal compile-errors tegen. na wat geprobeerd te hebben: geen success.
Ik kan echter wel visual basic dus ik wou graag proberen het daar mee te proberen. het probleem is echter dat ik van die turbo-c source weinig snap en met de datasheet kom ik er ook niet aan uit.
dus mijn vraag: zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
(btw, ik heb zo voorzichtig mogelijk gesoldeerd, maar kunnen die dingen kapot gaan door de warmte als je zeg maar de soldeerbout aan 1 pootje houd?)
specs DS1722:
Hier ook de DatasheetThe DS1722 digital thermometer provides ±2°C accuracy over a -40°C to +85°C range, and its serial interface is pin-selectable to be either 3-wire or SPI compatible.
The 3-wire interface uses one bidirectional data line, while SPI has separate data-in and data-out signals.
Thermometer data is read out over the serial interface in 2's complement format with 8 to 12 bits of resolution (user-programmable).
The DS1722 has separate analog and digital supply inputs, which allows it to support 1.8V logic levels.
The analog supply range extends from 2.65V to 5.5V, while the digital range is 1.8V to 5.5V.
The DS1722 is available in a 150mil 8-pin SO (DS1722S), 8-pin µMAX/µSOP (DS1722U), and 1.1mm x 1.3mm flip chip (DS1722X) packages.
Ik heb hier ook een link bij gevonden:
http://www.e-insite.net/e...rticle&articleid=CA245653
waar een Schema bij zat en tevens een Turbo C Source voor een dos-programma om de waardes uit te lezen.
na een tijdje solderen (klein frotwerk, maar het schema is zo simpel dat kan ik haast niet fout hebben gedaan). heb ik dit getest op een oude dos-pc. nu is mijn kennis van turbo C niet al te groot en ik kwam dus ook een aantal compile-errors tegen. na wat geprobeerd te hebben: geen success.
Ik kan echter wel visual basic dus ik wou graag proberen het daar mee te proberen. het probleem is echter dat ik van die turbo-c source weinig snap en met de datasheet kom ik er ook niet aan uit.
dus mijn vraag: zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
(btw, ik heb zo voorzichtig mogelijk gesoldeerd, maar kunnen die dingen kapot gaan door de warmte als je zeg maar de soldeerbout aan 1 pootje houd?)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:27 ]