Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
doet dat er toe dan? het is kabel, maar volgens mij maakt dat niet uit. Het gaat gewoon om dat ik wil weten welk programma loopt te kutten....Illegal_Alien schreef op 12 June 2003 @ 20:24:
Wat voor verbinding28k8 ISDN, ADSL, SDSL 10Mbit 100Mbit, 1Gbit? Glasvezel
?
---
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
firewall zit wel in de router en ik draai hier wekelijk (inclusief 2 min voordat ik dit topic opende) spybot, dus dat is het niet, of wordt nog niet herkend door spybot. AdAware is klote, veel te weinig updates en veel te traag. Virusscanner wordt zo mogelijk dagelijks geupdate.Illegal_Alien schreef op 12 juni 2003 @ 20:34:
Ok, ga eens met http://www.lavasoftusa.com/support/download/ Adware over je pc heen, mischien zitten daar dingen te kutten, anders ff Firwall ertussen, dan zie je vanzelf onbekende programma die naar internet willenwww.zonelabs.com voor gratis firewall
Het is natuurlijk een optie om toch lokaal ook een firewall te gaan installeren, maar ik wil dit systeem een beetje schoon houden voorlopig, moet nog veel mee gedaan wotden voor ik weer tijd heb om te gaan kloten. Kortom, ik zoek echt een klein progje dat alleen maar bij houd welke uitgaande connecties er gemaakt worden.
---
enz, staat daar een file die er niet hoort, iets van syscfg32.exe, dan is er een amateur op jou pc bezig geweest, want dat is de default naam
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Het is geen virus, doe een dagelijkse update van mijn Norton Antivirus Corporate Edition en ik heb vanochtend nog een webcheck gedaan, dus dat lijkt me extreem stug. Verder staat er uiteraard niets in de run/runonce/runservices regkeys dat er niet hoort, en staat er ook niets in de process list van mijn taskmanager wat ik niet kan thuisbrengen...Jimbolino schreef op 12 June 2003 @ 20:52:
dit is duidelijk het geval van een virus, check je HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
enz, staat daar een file die er niet hoort, iets van syscfg32.exe, dan is er een amateur op jou pc bezig geweest, want dat is de default naam
---
kijk eens met een packetsniffer als: Sniffer Pro 4.7 op wat voor packets het zijn, ik gok icmp of udp
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
1
| netstat -n |
Kun je kijken welke connecties er openstaan. Dan kun je hiervandaan afleiden welke service er zoveel data verzend.
Verwijderd
zorg dat "Universal Plug and Play" geïnstalleerd is!!!!
(soms wordt dit uitgeschakeld om beveiligingsredenen)
niet al het netwerkverkeer hoeft een verbinding te zijn (denk aan udp/icmp/arp/igmp)Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 18:31:
code:
1 netstat -n
Kun je kijken welke connecties er openstaan. Dan kun je hiervandaan afleiden welke service er zoveel data verzend.
volgens mij gaat het topic over heel wat andersVerwijderd schreef op 13 June 2003 @ 21:56:
Ik had ook problemen met inkomende connecties (op MSN bijvoorbeeld)
zorg dat "Universal Plug and Play" geïnstalleerd is!!!!
(soms wordt dit uitgeschakeld om beveiligingsredenen)