[win2k] Apache en Mysql hangen

Pagina: 1
Acties:

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:05

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Ok eerst maar de specs.

Een super socket 7 Intel P 233 MMX
256 mb SDRAM op PC100
15 gyg HD
1x Intel 10/100 Mbit

Software specs:
Windows 2000 prof met service pack 3
Apache/1.3.27 (Win32)
MySQL 3.23.53-max-nt
PHP Version 4.3.1

goed dat zijn de specs nu het probleem.

Op random intervallen die bijna altijd wel groter zijn dan een dag (soms duurt het dus een week soms wel 3 weken) maar het komt dus voor. is de webserver totaal niet meer te benaderen. men kan hem wel pingen en ook remote administratoren. maar een webpagina hosten doet ie niet meer. Of hij host wel pagina's maar mysql doet net of ie dood is.

Op de pc ga je dan kijken en zie je bij services netjes staan dat apache gestart is en dat mysql gestart is. je denkt dan mm vreemd want ze doen het niet dus stop je ze en dat doet ie keurig. Dan druk je weer op start service en dan komt de ellende. Je krijgt een foutmelding dat ie niet gestart kan worden omdat er een interne windows error is of iets mis met de service de service geeft geen error log terug. vervolgens start de service niet. tot de pc een reboot krijgt.

nadien ga je kijken in de event viewer en zie je alleen dat ie de service niet kon starten maar dat de service nog wel gestart was volgens windows maar het alsnog niet deed daar kun je niks van terug vinden.

Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken of wat ik eens zou kunnen proberen ?

Sommige mensen....

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ja dit probleem heb ik ook,
800mhz amd athlon
512MB sdram 133
8gb hd.
3com netwerk

Windows 2000 server
apache
perl

De iis blijft ook hangen. Als ik hem dan stop, en weer opnieuw start, geeft hij allemaal foutmeldingen. Verder hetzelfde probleem. Blijft lopen voor 1 of 2 dagen en stopt dan. Hij is dan helemaal niet meer bereikbaar op die poort.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Koelkasten schreef op 12 June 2003 @ 19:37:
Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken of wat ik eens zou kunnen proberen ?
upgraden naar apache 2.x voor win32 :?

de 1.3.x series waren voor het win32 platform sowieso net echt super (itt op *nix platformen natuurlijk ;) )

A wise man's life is based around fuck you

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Apache + MySQL = move.to/Software Algemeen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Het is eerder een WINDOWS probleem dan een probleem met SQL of apache. het is namelijk dat er een probleem is met de services van windows en niet met zowel SQL als met apache.

Efin probleem blijft tot op heden bestaan ik wil best me apache upgraden maar vrees dat dat geen invloed zal hebben op het uitvallen van bijvoorbeeld alleen de SQL server.

Sommige mensen....

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Koelkasten schreef op 17 June 2003 @ 12:33:
[...]

Het is eerder een WINDOWS probleem dan een probleem met SQL of apache. het is namelijk dat er een probleem is met de services van windows en niet met zowel SQL als met apache.

Efin probleem blijft tot op heden bestaan ik wil best me apache upgraden maar vrees dat dat geen invloed zal hebben op het uitvallen van bijvoorbeeld alleen de SQL server.
Runnen de apache/mysql services op zo'n moment nog wel of crashen die?

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Config schreef op 18 June 2003 @ 10:05:
[...]

Runnen de apache/mysql services op zo'n moment nog wel of crashen die?
Bij services staan ze weergegeven als running maar ze doen dus niet meer wat ze moeten doen want effectief runt er al niks meer. Als je ze stopt stoppen ze ook netjes maar daarna starten kan dus niet meer.

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
schop omhoog probleem deed zich vandaag weer voor dit maal was het mysql die niets meer deed apache deed het nog wel gewoon.

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
nog maar een schop omhoog moet ik me nu in de steek gelaten voelen door de tweakers vandaag is overigens systeem wederom 3x vastgelopen een nieuw record meestal trekt ie wel een halve week uit voor een volgende crash.

Sommige mensen....

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik kan niet anders zeggen dan dat mijn apache/mysql/php/snort servertje al netjes 139 dagen draait.
ik draai trouwens geen iis ernaast. en het servertje doet verder ook niet. hang alleen maar een power en netwerk kabel aan.
als je het graag wil weten wil ik wel de versies opzoeken

I wish I had a cool signature like everybody else

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
kevlar schreef op 25 June 2003 @ 17:25:
ik kan niet anders zeggen dan dat mijn apache/mysql/php/snort servertje al netjes 139 dagen draait.
ik draai trouwens geen iis ernaast. en het servertje doet verder ook niet. hang alleen maar een power en netwerk kabel aan.
als je het graag wil weten wil ik wel de versies opzoeken
ik draai dus ook geen iss maar ook gewoon apache.

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
nog steeds niemand die een helder idee heeft en of weet wat ik nog kan proberen?

Of hebben mensen meer info nodig ik zou namelijk niet meer weten wat ?

Sommige mensen....

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
kijk eens met netstat wat er gebeurt (staat er een getal > 0 in de recv-q) maakt hij uberhaupt wel nog een verbinding met de service. Welke foutmeldingen krijg je in de logs?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1