Anoniem een domeinnaam registreren

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59633

Topicstarter
Ik wil een domeinnaam registreren, maar niet meteen mijn naam en adres bij de eerste de beste Whois query boven water krijgen. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen? Ik heb wel eens iets gehoord over domainmasking, maar als ik daarop Google blijkt dat iets anders te zijn. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
als je een betaald domein wilt zul je iets moeten afspreken met het bedrijf waarvan je het domein huurd, als je een gratis domein wil (.tk ofzo) kan je natuurlijk gewoon bs invullen

anders bel je even met een webhosting bedrijf ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij een webhoster reggen, die dan in plaats voor jou in de whois komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59633

Topicstarter
Thanks. Een dingetje nog. Als ik bij een hosting bedrijf registreer, ben ik nog binnen vijf minuten te achterhalen. Het hoeft niet onmogelijk te zijn me te vinden hoor, maar het zou makkelijk zijn als he flink veel moeite kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 20:37

ralfbosz

xm create bosz -c

Wel eens een webregger gezien die dat als mogelijkheid had, moest je dan wel extra voor betalen. Maar dan kwam hun naam erbij staan ipv die van jouw.

Alleen als je dan gaat verhuizen, tja dan moet je dat eerst weer goedzetten...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 59633 schreef op 12 June 2003 @ 19:36:
Thanks. Een dingetje nog. Als ik bij een hosting bedrijf registreer, ben ik nog binnen vijf minuten te achterhalen. Het hoeft niet onmogelijk te zijn me te vinden hoor, maar het zou makkelijk zijn als he flink veel moeite kost...
Dat bedrijf moet dan wel eerst die gegevens verstrekken. En het lijkt me dat dat bedrijf niet aan jan-en-alleman die gegevens geeft, het zou immers ook een concurrent kunnen zijn ofzo (en het is niet netjes).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
euh... wat ben je precies van plan?
volgens de nederlandse wed zal het webhosting bedrijf aansprakelijk zijn voor illegale inhoud. deze kan het op zijn buurt weer doorschuiven naar de eigenaar van de site.

dit houd dus in dat niemand jouw anoniem wil laten registreren

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt 'in speciale gevallen' je gegevens onzichtbaar houden voor de gewone mensch (dus whois). Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de SIDN 'bijzonder' vind.
Het kan iig wel.

Neemt niet weg dat zowel de SIDN als het bedrijf via wie je het regelt je gegevens toch zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 08:18

raswic

It is I

In Nederland zal dat moeilijk gaan. Misschien red je het in een of andere bananenrepubliek.

Alleen dan zit je weer met betalen. Creditcardgegevens naar bananenrepubliek? Nee dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 15:27
Bij Godaddy.com kan je voor $ 9 / jaar iets dergelijks doen. Dan komt er niet je naam en adres bij te staan. Email wordt geforward oid.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 15:21
Bij de SIDN kun je een opt-out verzoek indienen (kun je het beste meteen bij je provider aangeven bij registratie). Vervolgens moet je dan een goede reden (door jouw zelf ondertekent!) insturen. Vervolgens beoordeeld een commisie jouw verzoek.

Als het terecht is zullen je gegevens niet zichtbaar zijn in de whois.

Wat de SIDN een geldige reden vind? Tja, kan ik ook niet zeggen.. maar enkele voorbeelden die voglens mij wel goed gekeur worden zijn:
- Bekende personen (willen hun adres uiteraard niet prijsgeven)
- als je informatie op je site hebt waardoor je in de problemen kunt komen als mensen je adres weten (info moet uiteraard wel aan de Nederlandse wet voldoen)
- eh... ja, meer weet ik er zo snel ook niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jurri@n op 12-06-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

jurri@n schreef op 12 June 2003 @ 19:47:
Helaas, ik heb dit voor een klant gedaan maar dit verzoek werd niet ingenomen.
- als je informatie op je site hebt waardoor je in de problemen kunt komen als mensen je adres weten (info moet uiteraard wel aan de Nederlandse wet voldoen)
Ook helaas, dit doen ze ook niet, heb ik ook al gedaan... ;)
- eh... ja, meer weet ik er zo snel ook niet ;)
Ik weet ook geen goede reden ik denk dat ze het bv alleen zouden doen bij de ministerpresident of andere hoog geplaatste personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Gewoon een .nl of .com ergens reggen! Ik weet niet of dit bij .nl ook kan trouwens, maar ik kan bij mijn hoster/register gewoon naderhand de whois gegevens wijzigen in wat ik zelf wil.

Zie de whois van dutchusa.com maar eens bijvoorbeeld... ik wilde ook liever niet mijn adres op internet zien verschijnen. Maar nogmaals, dat is dus met een .com en ik weet niet hoe het zit met .nl. Ik heb dus eerst met naam/adres de naam geregistreerd, en een week later een wijziging gemaakt in de whois database van mijn provider.

In geval van criminaliteit is natuurlijk via de hoster/register nog altijd te achterhalen wie de registrant is omdat ze dat in de betalingsgegevens hebben. Maar in elke whois database staan met je adres is dus echt niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door maartena op 12-06-2003 20:42 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
jurri@n schreef op 12 June 2003 @ 19:47:
Bekende personen registreren het domain gewoon op het adres van hun BV, of het adres van hun manager. De echter grote bekende personen hebben vaak een eigen BV met personeel, en kunnen daar gewoon het domain op reggen. De kleine bekenden kunnen hun domain vastleggen op het adres van de manager. En die manager geeft het adres echt niet weg hoor ;)
Dit is geen reden om anoniem een site te mogen hebben. Mensen die bang zijn om in de problemen te komen registreren wel ergens waar ze geen problemen kunnen krijgen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87819

Ah, dit is dus precies wat ik probeer te doen. Ik wou een mooi domein zodat ik mijn mail adres daarop zou kunnen zetten, het maakt me geen zak uit of het bedrijf zelf, de politie of geheime dienst kan achterhalen (ben niets illegaals aan het doen) maar ik wil niet dat elke willekeurige persoon mijn echte naam en thuisadres zou kunnen opzoeken met een simpele database query.

Ik vind het te gek voor woorden dat dit momenteel verplicht is, tenminste in NL. Volgens mij is dat hele whois systeem in conflict met de wet bescherming persoonsgegevens.

godaddy lijkt iets dergelijks te hebben, en ook hostcompanies
http://www.hostcompanies.com/secure_whois.htm

Maar ik heb geen creditkaart, dus wellicht tevergeefs op zoek naar iets in Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87819 op 17-03-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Ik zou bijna zeggen: mail me, maar dat zou spam zijn :)

Dus, zoek een hoster die op zijn eigen naam bereid is jouw domein te hosten. Uiteraard worden er dan wel afspraken gemaakt over het type site (en aangezien die hoster dan houder is van het domein, kan hij bij overtreding van die afspraken direct het domein inactief maken e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 12:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Van de whois van mijn broers domein:
Registrant:
AGN-e.com
Groenestraat 294
6531 JC NIJMEGEN
Netherlands
Normaal staat daar dus jouw adres. Misschien ook iets voor jou?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01 15:00
Ik zit bij Domain Direct in de USA. ( www.domaindirect.com )

Zij hebben de mogelijkheid om zelf je DNS entry en WHOIS info te beheren. Ik heb die zelf ook gewijzigd naar een 'fake' adres.

Los daar van hebben hun jou adres gegevens geregistreerd voor de rekening ;)

Domain Direct werkt wel via een credit card en heeft geen NL domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

BVD-S3mT3x schreef op 17 maart 2004 @ 12:53:
Ik zit bij Domain Direct in de USA. ( www.domaindirect.com )

Zij hebben de mogelijkheid om zelf je DNS entry en WHOIS info te beheren. Ik heb die zelf ook gewijzigd naar een 'fake' adres.

Los daar van hebben hun jou adres gegevens geregistreerd voor de rekening ;)

Domain Direct werkt wel via een credit card en heeft geen NL domeinen.
Probleem daarvan is is dat het niet mag :) Nou zal er in 99,9% van de gevallen niks aan de hand zijn en zal er nooit iemand achter komen maar als er ooit een conflict komt over je domeinnaam (bijv, bedrijf x claimt de naam al lang te gebruiken) ben je gewoon de lul :P.

Voor .nl domeinnamen kun je een zgn opt-out request indienen bij een aanvraag. Dat request gaat naar de SIDN en wordt daar beoordeeld. Nadeel is dat je een verdomd goede reden moet hebben (zeggen dat je je aangetast voelt in je privacy werkt niet ;)).
Meeste simpele manier is idd een hoster vragen of het op hun naam kan, moet je wel afspraken over maken dat het jou domein is (en zoals hunterpro al zegt zullen ze van jou ook verlangen dat je je aan een aantal zaken houd).

edit:
Hmm wacht, opt-out verhaal stond er al :P

[ Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 17-03-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87819

IceManX schreef op 17 maart 2004 @ 12:48:
Van de whois van mijn broers domein:
[...]
Normaal staat daar dus jouw adres. Misschien ook iets voor jou?
Bij agn-E komt dus jouw eigen adres nergens in de whois info te staan? moooi, ik zal er es kijken.

Anders inderdaad maar met een hoster zien te overleggen, ik zal er hoogstens mijn eigen zut neerzetten, wat open source projectjes, misschien een blog, misschien wat kunstzinniger maar niets wereldschokkends :d

Het heeft geen zin om een opt-out request te doen bij SIDN want ik heb niet echt een rationele reden. Ik vind het gewoon geen leuk idee dat iedereen mijn persoonlijke info zou kunnen opvragen.. Ik hoef ook niet percee een .nl domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102120

Bij godaddy.com kun je kiezen voor anonieme registratie.. DIt kost extra maar in een whois komt er een dummy te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 87819 schreef op 17 maart 2004 @ 13:14:
[...]

Bij agn-E komt dus jouw eigen adres nergens in de whois info te staan? moooi, ik zal er es kijken.

Anders inderdaad maar met een hoster zien te overleggen, ik zal er hoogstens mijn eigen zut neerzetten, wat open source projectjes, misschien een blog, misschien wat kunstzinniger maar niets wereldschokkends :d

Het heeft geen zin om een opt-out request te doen bij SIDN want ik heb niet echt een rationele reden. Ik vind het gewoon geen leuk idee dat iedereen mijn persoonlijke info zou kunnen opvragen.. Ik hoef ook niet percee een .nl domein.
Agn-E is niet de enige, en gezien we hier toch al aan 't spammen zijn, ik lever dus ook dergelijke diensten :) Dus als je me een mailtje stuurt, kunnen we kijken wat er te regelen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 12:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Anoniem: 87819 schreef op 17 maart 2004 @ 13:14:
Ik weet niet of mijn broer er iets speciaals voor heeft gedaan, dus altijd even navragen he?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1