Toon posts:

[access] Optionele parameters in query gebruiken *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in access en formulier. Die word ingevuld. Niet alle velden zijn verplicht (ook niet in de tabellen zelf) Nu is het zo dat als ik met het knopje opslaan de volgende query uitvoer een melding krijg...
Fout 3061 tijdens uitvoering:
Er zijn te weinig parameters, het verwachte aantal is 18.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dim Query
Query = "INSERT INTO Huishuur(Huisje, Aankomst, Reservering, Vertrek, 
Naam, Straatnaam, Huisnr, Postcode, Plaatsnaam, Land, Netnr, Abonneenr,
Legitimatiesoort, Legitimatienummer, aantal_personen, emailadres, 
bijzonderheden, totaalbedrag) VALUES (edtHuisje, edtAankomstdatum, 
lstReservering, edtVertrekDatum, edtNaam, edtStraatnaam, edtHuisnr, 
edtPostcode, edtPlaatsnaam, edtLand, edtNetnr, edtAbonneenr, 
lstLegitimatiesoort, edtLegitimatienummer, edtAantalPersonen, edtEmailadres, 
edtBijzonderheden, edtTotaalbedrag)"

CurrentDb.Execute (Query)

De query is in orde, die heb ik al getest in access zelf. Moet dan wel handmatig alle velden invoeren. Maar het werkt wel.

De lame ass vraag. Hoe kan ik het krijgen dat die query die velden dan gewoon leeg laat (en die foutmelding negeert) Ik weet dat je foutmeldingen (gedeeltelijk) kan uitschakelen, maar dat is niet helemaal de bedoeling natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
EDIT -> Misschien enkele quote's om de values heen zetten?

modbreak: editen van je post kun je dus met dit knopje doen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Tevens even je topictitle wat 'dekkender' gemaakt :)

[ Voor 78% gewijzigd door curry684 op 12-06-2003 23:36 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

EDIT -> Misschien enkele quote's om de values heen zetten?
Numerieke waarden niet, en alfa-numerieke waarden idd met single quotes.

offtopic:
Het was beter geweest wanneer je je startposting gewoon even had aangepast ipv een nieuwe post omdat je op deze manier je topic een kick geeft ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waar wil je die edt.... waarden vandaan halen? Dat zijn nu variabelen zoals ze daar staan.

Als je die wilt vervangen door de waarden van je formulier moet je je string steeds 'breken':
code:
1
2
3
4
"INSERT INTO Huishuur(Huisje, Aankomst, Reservering, Vertrek, 
Naam, Straatnaam, Huisnr, Postcode, Plaatsnaam, Land, Netnr, Abonneenr,
Legitimatiesoort, Legitimatienummer, aantal_personen, emailadres, 
bijzonderheden, totaalbedrag) VALUES ('" & edtHuisje & "', '" & edtAankomstdatum & "'et.c etc.

Maar ik zou als ik jou was gewoon het formulier waar het op staat direct aan de tabel koppelen. Je kan een formulier zo instellen dat je er alleen maar records mee kan toevoegen en dat je ze er niet mee kan wijzigen. Dan hoef je ook niet als je een veld wilt toevoegen ook weer je hele query aan te passen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.