Toon posts:

Draytek Vigor2200USB router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat mijn router tijdens het upgraden van de firmware is blijven hangen met als gevolg dat hij nu in de firmware upload mode is blijven hangen.

Ik heb de router al gereset door tijdens het aanzetten de reset knop 2 seconden in te houden, maar dit ook zonder suc6. Ook kan ik niet via telnet of de webbrowser meer in de configuratie terrecht komen. Pingen naar het IPadres van de router 192.168.1.1 gaat wel goed.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:44 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat er niet iets in het boekje over dit soort problemen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 12 June 2003 @ 20:27:
Staat er niet iets in het boekje over dit soort problemen?
Ja, router uitzetten. 2 seconden de reset knop inhouden tijdens het aanzetten van de router, maar dit heeft niet mogen baten hij blijft gewoon hangen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik weet niet hoe die router van jou in elkaar zit... maar misschien kun je hem nog ene keer (via een progje) flashen met een oude firmware?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer hem te flashen door

-router uitzetten
-de reset knop ingedrukt houden
-stekker d'r weer in
-en pas na 5 seconden de reset knop weer loslaten

Worked for me...

Verwijderd

Topicstarter
Vinnienerd schreef op 12 June 2003 @ 21:07:
Probeer hem te flashen door

-router uitzetten
-de reset knop ingedrukt houden
-stekker d'r weer in
-en pas na 5 seconden de reset knop weer loslaten

Worked for me...
10 seconden was ook al niet lang genoeg. Ik ga het zo nog eens proberen, want zo'n reset knop zit er niet voor niets op hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 12 juni 2003 @ 21:03:
Ik weet niet hoe die router van jou in elkaar zit... maar misschien kun je hem nog ene keer (via een progje) flashen met een oude firmware?
Dat is nu juist het probleem ik kan niet meer flashen omdat hij de router niet meer kan vinden. Kan wel pingen, maar doordat hij denkt dat hij de firmware nog aan het upgraden is krijgt hij geen connectie.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hoe doe ik een firmware upgrade?
Dit kan op verschillende manieren in de handleiding en online handleiding op www.draytek.nl staat de procedure met de TFTP firmware upgrade tool beschreven.
Wat te doen als tijdens een firmware upgrade de medeling time-out verschijnt
Dit kan de volgende oorzaken hebben:
Het geselecteerde bestand heeft een alleen lezen attribuut aan staan (zo nodig alsnog naar de hardeschijf copieren en het attribuut uit zetten).
Het .all- of .rst-bestand is niet bedoeld voor het product (de 2200WE/Wplus accepteren niet de 2200 firmware).
Het .all- of .rst-bestand heeft een naam die niet door de TFTP client geaccepteerd wordt. Dit treedt op bij oudere TFTP-clients. De naam moet altijd 8.3 zijn en beginnen met een vierletterige type aanduiding bv v2k2, v2k3 etc. en eindigen op .rst of .all. De oudere versies accepteren als de tussenliggende karakters alleen maar cijfers.
De router is niet op het ingegeven IP-adres te vinden.
De computer heeft geen IP-adres of geen IP-adres in het bereik van de router. Stel de computer in op een statisch IP-adres in het bereik van de router. Bijvoorbeeld 192.168.1.2 als de router nog steeds op 192.168.1.1 zit.
De router staat niet (meer) in firmware upgrade mode. U moet via de webbrowser de router alsnog in firmware upgrade mode zetten, of - eventueel als uw computer een statisch IP-adres heeft ingesteld - de router handmatig in upgrade mode te te zetten. De router kunt u handmatig in firmware upgrade mode zetten door deze uit te doen, de resetknop op de router met een puntig voorwerp in te drukken (en te houden), dan de spanning weer op de router zetten en na twee tellen de resetknop los te laten. Wanneer de router in firmware upgrade mode staat kunt u dat zien doordat de ACT en aanliggende LED samen rustig knipperen.
van: http://www.draytek.nl/rou...fw=2.02&show=faq#firmware

En anders heb je mischien hier wat aan:
Let op: de onderstaande procedure zet de router tevens terug naar de fabrieksinstellingen. Noteer voordat u de router
gaat voorzien van (nieuwe) firmware voor zover mogelijk de instellingen welke u heeft gemaakt in de router.

Indien u problemen ondervindt tijdens het opwaarderen van de firmware, probeer dan de volgende instructies zo goed
mogelijk te volgen:

- Firewall en Anti-Virus applicaties uitschakelen.

- Download de .RST firmware versie voor de door u gebruikte router via ftp.draytek.nl. Download tevens de Router
Tools indien u de bij de router geleverde CDROM niet of niet meer heeft. Sla de .RST firmware versie op, op een
eenvoudige en korte lokatie, bv. c:\firmware. Vraag de eigenschappen van .RST firmware versie op door er met rechts
op te klikken en eigenschappen op selecteren. Haal indien aanwezig het vinkje weg bij 'Alleen lezen'.

- Installeer de Router Tools.
Via http://www.vigor-users.nl...tertools/routertools.html vindt u de instructies.

- Haal de CAT-5 UTP kabel, welke richting de door u gebruikte modem loopt, los van de WAN poort.
Dit is niet van toepassing bij de DrayTek Vigor 2600 serie.

- Haal de netspanning van de router af en sluit deze weer aan (de WAN LED moet daarna uit zijn).

- Stel de PC of Apple Macintosh in met een statisch (vast) IP adres.
Via http://www.draytek.nl/router/extra/statisch.html vindt u de instructies.

- De PC of Apple Macintosh netwerkkaart instellen op een zo laag mogelijke snelheid (10 Mbps Half Duplex).

- De PC of Apple Macintosh aansluiten via een korte UTP CAT-5 kabel (bijgeleverde blauwe kabel).

- Open uw webbrowser (Internet Explorer, Netscape, Opera o.i.d.).
Tik in de adresregel van de browser:

192.168.1.1

en druk op Enter (indien u het IP adres van de router heeft aangepast dan vult u i.p.v.
192.168.1.1 aldaar het aangepaste IP adres in).

Ga in de Router Web Configurator onder System Management naar Firmware Upgrade (TFTP Server) en klik op OK om de router
in firmware upgrade mode te brengen.

- Start de Firmware Upgrade Utility, klik op 'Browse' en ga naar de lokatie waar de RST firmware versie zich bevindt.
Selecteer bij bestandstypen '*.RST' en klik op 'Openen'. De firmware downgrade/upgrade zal nu uitgevoerd worden.

- Reset de router nadien naar de fabrieksinstellingen door aan de achterzijde van de router de reset knop in te drukken
en ingedrukt te houden tot de ACT LED aan de voorzijde van de router sneller gaat knipperen. Laat vervolgens de reset
knop weer los. Haal de netspanning van de router af en sluit deze weer aan.

- Stel de router opnieuw in.
bron: http://www.draytek.nl/router/extra/firmwareupgrade.html

En anders deze nog: www.draytek.co.tw (Zeeeeer traaaaaaag)

Kan je nu weer ff verder? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 13 June 2003 @ 13:23:
[...]

van: http://www.draytek.nl/rou...fw=2.02&show=faq#firmware

En anders heb je mischien hier wat aan:
[...]

bron: http://www.draytek.nl/router/extra/firmwareupgrade.html

En anders deze nog: www.draytek.co.tw (Zeeeeer traaaaaaag)

Kan je nu weer ff verder? :P
Nee, maar had dit ook al allemaal uitgevoerd, maar blijkbaar wil hij hem niet meer resetten. Ik heb nu besloten hem terug te sturen naar de leverancier. Hun zouden ervoor zorgen dat er een nieuwe opgestuurdt zou worden, dus is dat alvast geregeld.
Pagina: 1