Toon posts:

[postgresql] onder windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de BETA 4 voor windows geinstalleerd, het environement goed ingesteld, en vanaf daar ging het fout. Ik doe dit dus alles via term serv. omdat ik geen fysieke toegang tot de server heb.

Postgre bevind zich in D:\PostGre

ik heb initdb.exe gerunned, hiermee werden dus de data dirs aangemaakt, maar ik krijg dus de melding dat het process geowned moet worden door mijn username (Martin) en ook de db zou dus (Martin) moeten heten, als ik echter psql.exe draai, kom ik er niet in omdat de database (Martin) niet kan worden gevonden. Hoe stel ik postgresql in als een service? want nu draait die pas als ik hem start via pg_ctl en als ik uitlog is die weer uit, en hoe krijg ik hem onder een andere user account? Oftewel hoe krijg ik alles goed werkend?

Alvast bedankt,
Martin

Verwijderd

Control Panel \ Administrative Tools \ Services

PostgreSQL service kiezen \ Properties \ Log On

Daar de instellingen van je account.
(Ervan uitgaande dat je een NT-based Windows versie gebruikt: NT/2000/XP)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 19:00 . Reden: foute C/P ]

Verwijderd

Topicstarter
ummm, ik draai geen apache, en ja het is win2k server. En ik wil de owner van postgre sql dan aangeven, ik weet dat je dat in services kunt doen, maar met initdb maakt hij de db voor de owner, op het moment dat ik dat draai ben ik de owner, terwijl de service zal gaan lopen onder de system account.

Verwijderd

Als je de system account een super-user account geeft, dan kan deze volgens mij gewoon alles in elke database die je aanmaakt. En anders zul je ze met het account waarop de service draait moeten aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
tja, maar nu is het dus nog steeds geen service. ik probeer hem dus in het services lijstje erbij te krijgen, zodat die gestart wordt met de computer onder systeem, en niet via term serv.