Cubase SX, alleen 48Khz onder ASIO?

Pagina: 1
Acties:

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 17:23

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Als ik de ASIO driver van de audigy activeer in Cubase werkt alles redelijk (behalve als ik weer terugschakel naar full duplex loopt ie keihard vast).

Als ik nu een nieuwe song open (Midi of Audio) dan kan Cubase geen frequency zetten. (alleen 48kz) Dit is opzich geen probleem, maar ik kan helemaal niks opnemen onder ASIO driver.. Alleen MIDI. De Mic ingang en Line-in reageren niet. Als het me lukt hem terug te zetten dan heb ik wel weer een mic ingang.

Iemand enig idee wat ik hier toch fout doe ? Dus hoe kan ik voorkomen dat de ASIO driver de frequency zet en hoe kan ik het mic probleem oplossen ?

WinXp
Xp2400+
1024MB DDR
Cubase SX
Creative Audigy (ASIO op 5ms of 7ms)

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

De audigy ondersteund alleen 48khz onder cubase . Mocht je toch willen werken op 44.1khz krijg je sync problemen, Conlusie andere kaart kopen. (audigy engine is gefixeerd op 48khz :r) (dus alles op een andere freq wordt meerdere malen geresampled :| )

BTW cubase SX gebruiken met een soundblaster ? 8)7

Wrm ? lees maar eens op het forum van steinberg na, zie Forum Steinberg

Wil je leuk van SX gebruik kunnen maken koop een fatsoenlijke asio kaart. ;) zie ook RME of M-Audio

Cubase & soundblaster zijn 2 dingen die niet bij elkaar horen :X

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:51 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De Audigy is dan ook geen echte 24/96 kaart (alleen de DA/AD converters zijn 24/96).

Verwijderd

Ik heb pas mijn SB Audigy 2, pas omgeruild en een M-audio kaart gekocht..
die soundblasters zijn echt kut kaarten, om muziek temaken dan he.