Voor mij onverklaarbaar HD probleem

Pagina: 1
Acties:

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Lo
Ik wilde vanmiddag net zoals alle dagen windowsXP+SP1 opstarten en dan lukte niet. Hij bleef (ook in veilige modus) vast zitten bij het welkomstscherm (waarna hij mijn deskop zou moeten laten zien). De muis deed het, ik kon bijv Numlock aan en uit zetten maar voor de rest gebeurde er niets.
Ik windows XP CD in mijn drive gedaan, geboot vanaf CD ROM, R gekozen bij menu, Dat is is dus recovery Console. Checkdisk uitgevoerd, geen problemen gevonden.
Ok, pech denk ik. Ik installeer WinXP wel opnieuw op mijn C:\ Partitie.

Ik had namelijk C:\ voor, D:\ voor Applicaties, X:\ voor Games, Y:\ voor persoonlijke files en movies en Z:\ voor Zips, setups, install files, drivers e.d.

Windows install ziet geen partities meer :|
Ja..ok... :(

Ik HD Format, NTFS, dan wil ik Windows XP installeren en ik krijg de mededeling dat hij een aantal files van de CD niet kan kopieeren.
nog een keer dan.
Ik format HD weer. wederom NTFS en nu kriijg ik de medeling dat in Windows Xp niet kan installeren vanwegen een fout met de hardeschijf.
Owwkeej... :X

Weer Naar Recovery console gegaan. Checkdisk: het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben. :/

En dit allemaal terwijl Maxtor powermax geen errors geeft. Dus kan ik nu terug gaan met die schijf? de winkelier zou kunnen zeggen aan de hand van maxtor powermax dat hij ok is maar dat lijkt me zelf niet!

specs:
AMD XP 2500+
Abit NF7-S
Kingston 512Mb RAM PC3200
ATI Radeon 9700 PRO
Enermax 350watt voeding

nu niets geOCed

Nog iemand tips? _/-\o_

Verwijderd

Lijkt ook op problemen met je RAM geheugen, misschien te hoge RAM-timings? Ik heb wel eens gehad dat WinXP mijn D paritie verkloot heeft, maar da's pas na installatie, heb je em niet evt op de RAID aansluiting aangeslaten (kweet niet of je mobo die heeft), dan moet je geloof ik RAID drivers van Highpoint/ Promise installeren. iig vage probs, zal wel iets kapot zijn vrees ik, als ie niet eens o/c is.

Liet je PC bij het "hangen" onder XP alleen een licht blauw scherm zien (niet het beruchte "blauwe scherm"), dus nog geen login menu? Als de problemen naar een O/C zijn ontstaan, dan weet je meteen dat je HDD partitie verpest is door te hoge PCI-snelheid, misschien zelfs permanent.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:42 ]

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56

Lief Adje

Love is in the air

het lijkt erop dat je Geheugen rot is... dat zorgt in veel gevallen voor data corruptie... draai eens memtest dan weten we weer wat meer :)

[ Voor 75% gewijzigd door Lief Adje op 12-06-2003 22:04 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
@Gilian, timings stonden zo los als't maar kon
@Lief_Adje, memtest had ik al eens over deze DIMM laten stormen :P 0 errors

Wat het was weet ik niet, maar het is inmiddels opgelost.
Onderweg nog wat meer tegen gekomen, mijn HD is 60Gb (55GiB), en bij de partities gaf hij 80Gb aan :/

Nuja, na wat klooten kwam hij door de WinXP install heen, error :o
De keer daarop ging het wel goed... :)

Waarom dit gebeurde weet ik niet, ik zal er waarschijnlijk ook nooit achter komen maar er mag een slotje op. Wel balen dat ik al mijn data kwijt ben :'(

Verwijderd

ik heb een soortgelijkprobleem

Quantum Fireball boot niet

kan het bij mij ook aan de ram geheugen liggen?

Sebaz wat heb je precies gedaan? maybe helpt het bij mij ook.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:10 ]