wegvallende adsl verbinding bij game

Pagina: 1
Acties:

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:11
Eigenlijk zegt de topic titel voldoende

Als ik via de browser op internet zit is er niks aan de hand. Zodra ik echter deathball begin te spelen (oftewel ut2003) vervalt na een tijdje de adsl verbinding. Hier bedoel ik mee dat het dsl lampje op de modem uitgaat.
Als er op een andere pc ondertussen met een browser wordt gewerkt blijft de verbinding behouden.

Even wat specs:
Ik maak gebruik van tiscali adsl (das dus babyxl) ik doe dit via:
zyxel 650r-33 router modem
deze zit met een crosed kabel aan een hub (dus poort naar poort)
aan deze hub zitten twee pc's met een 10mb/s kaarje
beide pc's gebruiken windows xp

Ik heb al gezocht en wel een beina hetzelfde topic gevonden maar daar waren meer vragen ingesteld en deze vraag werd dus gewoon genegeerd.

ps. als ik weer verbinding wil maken nadat de dsl verbinding is weg gevallen duurt dit soms tot 4 minuten?? Lijkt mij wat lang

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stomme vraag .. maar de helpdesk van je ISP al eens geprobeerd te bellen ?
Zijn er eventueel patches voor het spel die je al dan niet geinstalleerd hebt ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• breadje
nee ik heb geen contact opgenomen met tiscali, Ik heb al eerder bij hun 50!!minuten aan de lijn gehangen met 3 telefoontjes omdat ze me een modum zonder BIOS hadden gestuurd. Weet niet hoe maar ja. Ik stel dat bellen dus liever uit, bovendien heb ik er geen last van als ik gewoon aan het surfen ben.

"Zijn er eventueel patches voor het spel die je al dan niet geinstalleerd hebt?"

Sja ut2003 is een redelijk bekend spel met al weer een paar patches, maar ik heb niet het gevoel dat dat het probleem is aangezien ik niemand met een breedband verbinding ken met dit probleem als ze ut2003 spelen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is de kabel naar de telefoon aanluiting niet te lang (Dus voor de splitter?), dit kan namelijk ook voor problemen zorgen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• breadje
heb effe gekeken, die kabel is 0,5 meter dus dat zou wel goed moeten zijn. De lengte van de splitter tot de modum is alleen wel vrijlang ik denk dat het wel de 50 meter haalt zou dat voor problem kunnen zorgen? Bovendien maak ik gebruik van de oude isdn bekabeling. Zou die te veel last kunnen hebben van storingen? Ik dacht dat het niet zou uitmaken maar ik tweifel nu wel een beetje

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

breadje schreef op 12 June 2003 @ 18:14:
heb effe gekeken, die kabel is 0,5 meter dus dat zou wel goed moeten zijn. De lengte van de splitter tot de modum is alleen wel vrijlang ik denk dat het wel de 50 meter haalt zou dat voor problem kunnen zorgen? Bovendien maak ik gebruik van de oude isdn bekabeling. Zou die te veel last kunnen hebben van storingen? Ik dacht dat het niet zou uitmaken maar ik tweifel nu wel een beetje
Volgens mij is dat inderdaad lang, dit kan voor storingen zorgen...

edit: van deSupportpagina van KPN:
Splitter -> modem. Controleer, als u een platte (flat) kabel gebruikt dat deze niet langer is dan 2 meter.

Splitter -> modem. Controleer, als u een ronde kabel gebruikt dat deze niet langer is dan 20 meter.

Controleer of de modem aangesloten is op het juiste aansluitpunt van de splitter.

Splitter type 1000 ADSL LP De modem moet op het linker aansluitpunt, ADSL, van de splitter zijn aangesloten.

Splitter type SPEED TOUCH De modem moet op het middelste aansluitpunt, MODEM, van de splitter zijn aangesloten.

Controleer of de NT1 aangesloten is op het juiste aansluitpunt van de splitter.

Splitter type 1000 ADSL LP De NT1 moet op het rechter aansluitpunt, , van de splitter zijn aangesloten.

Splitter type SPEED TOUCH De NT1 moet op het rechter aansluitpunt, ISDN, van de splitter zijn aangesloten.

Controleer of u de NT1 niet heeft aangesloten voor de splitter.

U kunt tevens de gebruiksaanwijzing raadplegen, zie paragraaf ADSL-splitter aansluiten.

Als u het probleem niet heeft kunnen oplossen, boek dan een monteur, 0900-5555567 of bel de DHZ-helpdesk.
Te vinden via dit bestand: http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/HelpWin.chm (Windows nodig)
anderen: http://www.kpnadsl.nl/support/index_helpwijzer.html

Dat word dus je pc dichter bij de splitter plaatsen :)

Zo weer iemand geholpen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-06-2003 19:59 ]

• breadje
grm, helaas niet het antwoord dat ik wilde (had liever iets van "blaas op de modem en alles doet het weer") maar toch bedankt en ik ga eens kijken hoe ik de modem kan verplaatsen.
Er mag toch wel 15-20 meter zitten tussen de modem en de hub? Aangezien je van pc naar hub dat ook mag doen.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

breadje schreef op 12 June 2003 @ 22:50:
grm, helaas niet het antwoord dat ik wilde (had liever iets van "blaas op de modem en alles doet het weer") maar toch bedankt en ik ga eens kijken hoe ik de modem kan verplaatsen.
Er mag toch wel 15-20 meter zitten tussen de modem en de hub? Aangezien je van pc naar hub dat ook mag doen.
Denk het wel, want dat is dan normaal UTP kabel (Max 100 Meter :))

Pagina: 1