Hoe bedoel je "een" netwerk? Hetzelfde netwerk? Een ander netwerk op een andere locatie? M.a.w. wil je lokaal de boel gaan sync'en, of via het internet?
Edit:
Je zal op zich wel bedoelen dat je het via internet wil doen; je hebt het over de "thuis" pc. In dat geval is de vraag of je het synchroniseren/benaderen vanaf iedere locatie (werk/internet cafe/ vrienden/ school) wilt kunnen doen, of enkel op een netwerk waar je vertrouwen in hebt en waar je applicaties mag installeren.
Ik ga er even van uit dat je 1 vaste locatie hebt waarvandaan je je bestanden wilt synchroniseren en dat dit tussen gelijkwaardige hosts gaat gebeuren. Waarschijnlijk Windows machines, aangezien je het over mappen hebt ipv directories.
Je kan kiezen voor een aantal oplossingen. Als je wilt dat je thuisnetwerk een soort onderdeel word van het andere netwerk, dan kan je IPSEC software gebruiken en daarmee een VPN opbouwen met je thuisnetwerk. Als je dat allemaal te ingewikkeld lijkt kan je ook gewoon een FTP server installeren. Bekijk in dat geval FileZilla maar eens op Sourceforge.
[
Voor 77% gewijzigd door
TheManinBlack op 12-06-2003 19:11
. Reden: Ik verveel me ]