Toon posts:

Externe hd aan laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n laptop is onlangs onzettend gestuiterd :(, en het beeldscherm en de hd zijn allebei total-loss verklaard. Nu wil de laptop gewoon thuis gebruiken met een extern scherm. Maar mijn vraag is of ik ook een externe hd hier aan kan hangen, zodat ik eigenlijk weer alles met dat ding kan doen (wat volgens mij veel goedkoper is dan een nieuwe kopen :P ). Is ie dan snel genoeg via USB?

Laptop: Toshiba Sattelite Pro 4600

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:07

Hu9o

Schokkend

Als het USB2 is zou het misschien snel genoeg kunnen zijn. Met USB1 is zou ik het niet proberen.

Kan je niet gewoon een nieuwe hardeschijf in je laptop durkken?? Ik geloof dat er zelfs verloop stukken zijn voor de ide kabel. Dit wekrt wel sneller dan via usb oid.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
kun je niet beter weer een speciale laptop hd kopen en die inbouwen ? want ookal gebruik je een hd met usb 2.0 aansluiting, fatsoenlijke snelheid zul je niet krijgen

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Als je laptop via USB een hg op kan starten betwijfel ik. Der zijn wel ATA naar latop hd verloop stukjes te krijgen. Of ze ook anders om te krijgen zijn weet ik niet.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur zijn die interne krengen dan wel niet......?

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Je kunt ook gewoon een 2.5" naar 3.5" IDE adapter solderen of kopen zodat je een normale harddisk in je laptop kunt zetten. Aangezien je je notebook toch niet meer onderweg kunt gebruiken, zou je de harde schijf evt weg kunnen werken in het vak van de accu (of netter: in de behuizing van de accu zelf).

Let er wel op aan welke kant van je adapter de male/female stekker zit. Als de normale PC winkel die dingen niet op voorraad heeft kun je evt informeren bij een winkel die vroeger Amiga verkocht. Daar hebben ze deze converters nog wel eens op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een Hitachi 40GB (4200rpm, 9.5mm) ook gewoon in die Toshiba-notebook passen/werken? Scheelt weer poen! :P

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ik neem aan dat dat een 'normale' pc hdd is?? Dan werkt het wel ja (met verloop).

Of het ook _in_ je notbook past hangt er vanaf. Er is meestal niet veel ruimte over, maar anders laat je hem buiten je 'case'.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Nee, is een notebook-hd......mijn vraag is dus eigenlijk of je iedere willekeurige notebook-hd in die toschiba kunt duwen (mits de omvang overeenkomt, maar ik geloof dat 2inch en 9,5mm moet lukken)

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

voor zover ik weet wel hoor.

Pagina: 1