Simpele vraag: bestaan er ook high-end micro-ATX bordjes of is het allemaal low-profile? Eigenlijk moet ik een verkleind ATX bord hebben, zodat ie in een micro ATX kast past. Maar ik vrees dat die niet bestaan.
genoeg, check tweakers.net maar
ONWIJS VEEL, met alles erop en eraan
maar wat versta jij onder high-end, videobewerking
of goed voor games
en genoeg over te vinden
ONWIJS VEEL, met alles erop en eraan
maar wat versta jij onder high-end, videobewerking
of goed voor games
en genoeg over te vinden
Die zijn er wel degelijk. Ik ben ze wel eens tegen gekomen in een Hp computer. Deze had 3 PCI en 1 AGP poort.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Voor ieder type moederbord wordt weer een topic geopend, maar een algemeen overzicht mbt Micro ATX krijg ik op GOT niet gevonden. Ik zou graag een paar concrete typenummers hebben.
De "INTEL LA CROSSE" heb ik al opgespoord...
De "INTEL LA CROSSE" heb ik al opgespoord...
Gigabyte heeft er een aantal voor de p4 en is ook nog micro ATX uitgevoerd
volgens mij heeft elke moederbordmaker micro ATX bordjes die nieuw zijn, kijk eens bij asus of msi
Beetje zoeken op de mobofabrikanten site's lijkt me toch niet teveel gevraagd
Hier een voorbeeld: de Asus P4P800-VM, zo hi-end als wat: een MicroATX bord met i865 chipset, AGP 8x, d'r kan 4GB aan PC3200 RAM op, zit een NIC op, USB2.0, Serial ATA, onboard sound met S/PDIF. Kortom alle toeters en bellen. En ja, hij ondersteund cpu's sneller dan 2.5GHz.
Dus, ga eens wat site's bijlangs
(links vind je wel in de PMG FAQ)
Dus, ga eens wat site's bijlangs
[ Voor 1% gewijzigd door Abbadon op 12-06-2003 17:16 . Reden: typo's :/ ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Wat versta je onder High-end?
In wat voor kast moet het passen??
Intel of AMD??
100/133/166/200 Mhz FBSFSB??
maar zo ver ik weet zijn er inder daat weinig MATX borden op basis van de nieuwste chipsets
intel
Er moet volgens mij ergens een AMD nForce2 mATX bord rond zweven maar kan hem zo niet vinden
als ik hem gevonden heb post ik het nog wel evven.
Verder zijn de meesten nog 266 FBSFSB en dat is nu toch wel een beetje oud
In wat voor kast moet het passen??
Intel of AMD??
100/133/166/200 Mhz FBSFSB??
maar zo ver ik weet zijn er inder daat weinig MATX borden op basis van de nieuwste chipsets
intel
Er moet volgens mij ergens een AMD nForce2 mATX bord rond zweven maar kan hem zo niet vinden
als ik hem gevonden heb post ik het nog wel evven.
Verder zijn de meesten nog 266 FBSFSB en dat is nu toch wel een beetje oud
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 14-06-2003 20:26 ]
Verwijderd
Ik heb dus ook al op sites rondgekeken, maar ik weet dus niet of een m-bord met 3 pci-sloten automatisch een micro-ATX formaat is. Daarom, ik zag er op de gigabyte site ook een paar staan, maar wat ik eigenlijk zoek is:
micro-ATX (of als het bestaat: ATX, maar met de afmetingen van mini)
AMD
266 FSB
DDR
4x AGP (EXCUSES VOOR DE TE SNEL GETIKTE 8x)
max. 3 PCI sloten
en dan het liefste ZONDER vga onboard
En hij moet passen in deze kast:

Coolermaster 620-SX1
Specification :
Dimension (WxHxD): 423 x 140 x 445 mm M/B Type: Micro-ATX
Weight: Case: 6.5 kg Expansion Slots: 4
Material: Aluminum Alloy Bezel with steel body. 5.25" Drive Bay: 2 ( Exposed )
USB Port: Dual USB Ports and IEEE 1394 port 3.5" Drive Bay: 1 ( Exposed ) ; 2 ( Shadow )
I/O Bracket: Standard ATX
P/S: Optional power supply unit 300 / 400 W
Cooling: 60 x 60 x 25 mm fan attached back side panel(exhaust)
micro-ATX (of als het bestaat: ATX, maar met de afmetingen van mini)
AMD
266 FSB
DDR
4x AGP (EXCUSES VOOR DE TE SNEL GETIKTE 8x)
max. 3 PCI sloten
en dan het liefste ZONDER vga onboard
En hij moet passen in deze kast:

Coolermaster 620-SX1
Specification :
Dimension (WxHxD): 423 x 140 x 445 mm M/B Type: Micro-ATX
Weight: Case: 6.5 kg Expansion Slots: 4
Material: Aluminum Alloy Bezel with steel body. 5.25" Drive Bay: 2 ( Exposed )
USB Port: Dual USB Ports and IEEE 1394 port 3.5" Drive Bay: 1 ( Exposed ) ; 2 ( Shadow )
I/O Bracket: Standard ATX
P/S: Optional power supply unit 300 / 400 W
Cooling: 60 x 60 x 25 mm fan attached back side panel(exhaust)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:29 ]
8X AGP is bullshit, dus dat kan je al laten zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door TimMer op 12-06-2003 18:17 ]
Ik weet dat Biostar een uATX nForce2 bordje heeft.. Dat ding heb ik namelijk zelf. Alleen is het ding niet echt te vinden hier in Nederland..ronny schreef op 12 June 2003 @ 17:11:
Oh, en over dat low-profile gebeuren.. Normaal gesproken staat low-profile voor het type kaarten dat in de kast passen.. Aopen heeft bijvoorbeeld een aantal kleine kastjes voor micro-atx, maar daar moeten half hoge kaarten in
Kdraai nu op n micro ATX van Asus, de CUV4X-100. 2 PCI sloten en een AGP 4x. Tis enkelt wel maar n P3 733... dus denk niet dat dit high-profile genoeg is?The_Greater schreef op 12 June 2003 @ 16:45:
Die zijn er wel degelijk. Ik ben ze wel eens tegen gekomen in een Hp computer. Deze had 3 PCI en 1 AGP poort.
Als het voor AMD 266 FBSFSB is dan is er keus genoeg.
Bijna alle groten der aarde hebben wel een paar in de aan bieding
asus nForce220D =vga
hij is er nu ook van asus
asus nForce2 +vga
msi kt400
msi kt333
Go als je ff niet op let zijn er plots allemaal nieuwe borden.
Vooral die van MSI met de KT400 is denk ik wel een leuk bord
kan je nog lang mee vooruit want 200FBS en alles op en aan. inl AGP 8X (zoals gezegt je hebt niets aan dat 8x maar zit er wel op
)
Bijna alle groten der aarde hebben wel een paar in de aan bieding
asus nForce220D =vga
hij is er nu ook van asus
asus nForce2 +vga
msi kt400
msi kt333
Go als je ff niet op let zijn er plots allemaal nieuwe borden.
Vooral die van MSI met de KT400 is denk ik wel een leuk bord
kan je nog lang mee vooruit want 200FBS en alles op en aan. inl AGP 8X (zoals gezegt je hebt niets aan dat 8x maar zit er wel op
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 14-06-2003 20:26 ]
Verwijderd
nu zit ik ook te denken aan een micro atx omdat ik een kleinere pc case zelf wil maken.... maar ik wil niet dat de snelheid van me systeem naar 8r gaat. het staat vast wel ergens in een forum maar kan iemadn me kort vertellen of de snelheid van me amd2000+ erg 8ruitgaat? alvast bedankt!! (vond het te nutteloos om een nieuwe topic te beginnen en ik d8 ik vraag het snel ff hier..)
Lees eens ff de Forumgedrag FAQ- hier op GoT is Nederlands de voertaal, uppercase letters zijn ondersteund en een beetje zelfwerkzaamheid (al is het alleen maar door de rest van de topic waar je in post te lezen) is enigszins verwacht...Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 20:14:
nu zit ik ook te denken aan een micro atx omdat ik een kleinere pc case zelf wil maken.... maar ik wil niet dat de snelheid van me systeem naar 8r gaat. het staat vast wel ergens in een forum maar kan iemadn me kort vertellen of de snelheid van me amd2000+ erg 8ruitgaat? alvast bedankt!! (vond het te nutteloos om een nieuwe topic te beginnen en ik d8 ik vraag het snel ff hier..)
uATX is een form factor, het zegt dus iets over de fysieke dimensies van een moederbord, net zoals de ATX, NLX, FlexATX en ouderen als Baby-AT en LPX dat ook doen.
De form factor zegt dus an sich NIETS over de snelheid of kwaliteit van de onderdelen die erop zitten
Als je een uATX plank vindt met bijvoorbeeld een nForce2 zal die met dezelfde instellingen exact even snel zijn als een gelijk uitgeruste ATX plank. Of hoe dacht jij dan dat die AXP opeens trager ging worden
Het verschil is alleen dat high-end chipsets en componenten lastiger te vinden zijn in uATX form factors. Maar zoals al gezegd is, er zijn nForce2 uATX mobo's en i865PE uATX mobo's gesignaleerd- beide snel zat voor de snelste huidige CPU's
P.s. ronny, de correcte afkorting van Front Side Bus is toch echt FSB, niet FBS
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 14-06-2003 20:27 ]
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb besloten te gaan voor de Asus A7N8X-VM... denk dat die het best geschikt is.. maarrrr, misschien dat iemand van jullie het weet, maar waarom zit er hier al een AGP kaart ingepropt (plaatje komt van de officiele site van asus)?
Voor de showVerwijderd schreef op 14 June 2003 @ 21:25:
Ik heb besloten te gaan voor de Asus A7N8X-VM... denk dat die het best geschikt is.. maarrrr, misschien dat iemand van jullie het weet, maar waarom zit er hier al een AGP kaart ingepropt (plaatje komt van de officiele site van asus)?
[afbeelding]
Die kaarten krijg je erbij als het goed is. Zo kun je dual monitor draaien met je onboard gf4mx, ook krijg je zo je tv out.
Er zit dus wel gewoon een agp port op
Krijg je er dus niet bij, moet je los kopen
Er zit dus wel gewoon een agp port op
Krijg je er dus niet bij, moet je los kopen
Enjoy nVIEW dual-display with the separately purchased AGP-NV-DVI card and TV out card.
[ Voor 33% gewijzigd door LopeZ op 14-06-2003 21:48 ]
Die AGP kaart is een addon voor je onboard VGA kaart. Met deze addon krijg je dus tv-out en DVI erbij. Maar je kan er ook een Radeon 9800 Pro indoen
.
edit:
Lopez was eerder
Lopez was eerder
[ Voor 11% gewijzigd door Lambert op 14-06-2003 21:32 ]
Leadtek heeft ook een microATX mobo. Heeft in het grote nForce2-topic deel 2 gestaan geloof ikTwynn schreef op 12 June 2003 @ 18:44:
[...]
Ik weet dat Biostar een uATX nForce2 bordje heeft.. Dat ding heb ik namelijk zelf. Alleen is het ding niet echt te vinden hier in Nederland..
Oh, en over dat low-profile gebeuren.. Normaal gesproken staat low-profile voor het type kaarten dat in de kast passen.. Aopen heeft bijvoorbeeld een aantal kleine kastjes voor micro-atx, maar daar moeten half hoge kaarten in
even opzoeken, momentje
leuk, een goed geheugen
Het nForce2 Topic Deel 2
een nforce2 plank lijkt me voldoende high-end.Leadtek Winfast K7NCR18GM (µATX)
alsjeblieft
[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 14-06-2003 22:05 ]
Sorry ik weet dat het FSB moet zijn en ik noemde het ook nog 266. Dat is feitelijk ook al niet correct, maar goed.dion_b schreef op 14 June 2003 @ 20:25:
[...]
Als je een uATX plank vindt met bijvoorbeeld een nForce2 zal die met dezelfde instellingen exact even snel zijn als een gelijk uitgeruste ATX plank. Of hoe dacht jij dan dat die AXP opeens trager ging worden
Het verschil is alleen dat high-end chipsets en componenten lastiger te vinden zijn in uATX form factors. Maar zoals al gezegd is, er zijn nForce2 uATX mobo's en i865PE uATX mobo's gesignaleerd- beide snel zat voor de snelste huidige CPU's
P.s. ronny, de correcte afkorting van Front Side Bus is toch echt FSB, niet FBS
[mierenneuk modus]
Ps. als je AXP de Athlon XP bedoeld is het duidelijker om er een spatie tussen te zetten ik dacht namelelijk eerst dat je de AGP poort bedoelde [/miereneuk modus]
[ Voor 12% gewijzigd door ronny op 15-06-2003 12:32 ]
Damn. Ik wil ook een 2e systeempje gaan bouwen in uATX, maar ik wil een kastje waar wel een normale AGP/PCI-kaart in kan. Anders moet ik weer gaan zoeken naar een low-profile kaart die meer kost en ook nog eens moeilijk te vinden is.
Ik had een prachtig mATX-kastje van Antec gevonden, maar daar kunnen helaas alleen "1/2-height expansion cards" in.

http://www.compuplus.com/insidepage.php3/1001359
http://www.directron.com/antecminuet.html
Als mobo zat ik te denken aan een ASUS A7N266-VM. Veel on-board (LAN, audio, GF2 MX), maar als ik er bv. een nieuwe AGP-kaart in wil doen wil ik niet naar een low-profile kaart hoeven zoeken.
Dit Aopen kastje

lijkt geschikter, maar is niet zo mooi en compact. Zou er echt geen desktop model waar gewone insteekkaarten in passen en ook nog een beetje compact is?
Ik had een prachtig mATX-kastje van Antec gevonden, maar daar kunnen helaas alleen "1/2-height expansion cards" in.
http://www.compuplus.com/insidepage.php3/1001359
http://www.directron.com/antecminuet.html
Als mobo zat ik te denken aan een ASUS A7N266-VM. Veel on-board (LAN, audio, GF2 MX), maar als ik er bv. een nieuwe AGP-kaart in wil doen wil ik niet naar een low-profile kaart hoeven zoeken.
Dit Aopen kastje

lijkt geschikter, maar is niet zo mooi en compact. Zou er echt geen desktop model waar gewone insteekkaarten in passen en ook nog een beetje compact is?
[ Voor 36% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-08-2003 14:10 ]
Één blik op de Aopen site : http://www.aopen.nl/products/housing/h400-series.htm.
Ik kan je dus van harte aanbevelen om eerst op de site van een aantal behuizingbouwers te kijken en daarna in de pricewatch om een winkel voor het betreffende product op te zoeken. Als je echt niets kunt vinden waar je wat aan hebt, open dan een topic in Overige Hardware en geef daarin aan welke kasten je al gevonden hebt en waarom die niet voldoen aan je eisen. PMG is namelijk niet het forum voor kasten
Aangezien ik verder niet zoveel meer zie voortvloeien uit deze kick gaat dit topic bij deze dicht.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()