Toon posts:

[javascript] Eerst 'Preview', dan pas 'Submit'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een administratie gedeelte te maken voor m'n website, en daarbij maken meerdere mensen gebruik van. Echter wil ik een beetje invloed hebben op het nakijken van hun eigen content, voordat ze het daadwerkelijk toevoegen aan de website. Dus wil ik ze eerst op de Preview knop laten drukken, voordat ze de toei kunnen submitten.

Maar what's the trick?

Ik heb het vrij simpel geprobeerd met een variabele die op 'false' gedefinieerd staat, en dat na het klikken op de Preview button die variabele op 'true' wordt gezet en dat men hun content kan submitten.

Echter werkt dit op een één of andere manier, niet...

Dit is mijn code:

code:
1
2
3
4
5
6
var preview = false;

function click()
{
    var preview = true;
}

De functie click is uiteraard voor de onclick op de Preview button...

'T zal vast wel te simpel zijn, waardoor ik iets vergeten ben?

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:39 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

je hoeft niet elke keer var te gebruiken hoor ;)

[ Voor 61% gewijzigd door BtM909 op 12-06-2003 16:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die preview wordt aan de clientside gemaakt :?
zo nee: dan kan je toch gewoon pas na een preview een submit button sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeg maar 2 buttons; Submit en Preview.

Nu wil ik het zo krijgen dat men eerst op Preview moet klikken, alvorens zij op Submit kunnen klikken.

Echter wil ik het wel zo oplossen dat er een bericht komt (via Alert) dat men gevraagd is eerst de preview te bekijken...

Dus geen dynamisch geheel waarbij de submit button pas te voorschijn komt als er op de preview knop wordt gedrukt (puur uit persoonlijke voorkeur, maar qua werkwijze toch nauwelijks verschillend, betreffende deze vraag).

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan kan je toch de submit button disablen en enablen zodra gebruikers op de preview button klikken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dus, hoe? Ik krijg het effe niet voor elkaar, hoe gek het ook klinkt :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

disabled is een eigenschap van een input-element van het type text :P

Deze eigenschap is tevens via JavaScript op te vragen en aan te passen! Succes met zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Met disable'en werkt het ook wel, das simpel met een onclick="document....disabled = false;", maar ik krijg het niet voor elkaar om als var 'preview' false is een melding te krijgen als ik op de Submit button klik...

Op een één of andere manier krijg ik die variabele niet werkend ivm true/false ism onclick...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 16:54:
Op een één of andere manier krijg ik die variabele niet werkend ivm true/false ism onclick...
Ff een oude quote-zak ophalen:
BtM909 schreef op 12 juni 2003 @ 16:40:
je hoeft niet elke keer var te gebruiken hoor ;)
De eerste keer is voldoende. Als je bezig bent met debuggen en je zet overal een alert voor, dan zie je wanneer het mis gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 12-06-2003 16:56 ]

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
je moet zelfs niet elke keer var gebruiken...
met var geef je de scope aan waar de variabele gebruikt wordt..
je maakt eerst een variabele aan voor de if ( dmv de var )...
daarna in de if nog een.. deze worden niet gezien als dezelfde variabelen, omdat
de scope anders is.

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 1x of gewoon geen 'var' ervoor zet, dan werkt ie evenmin niet...? Ik krijg namelijk een foutmelding (eigenschap klopt niet, oid) als ik een onclick gebruik als: onclick="variabele = true;"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:58 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het hierbij maar laat zitten, via de eerder gesuggesteerde oplossing van het disablen van de Submit knop werkt het eigenlijk ook al prima. Dan laat ik de "melding" maar achterwege.

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Het is zeker op te lossen, maar je moet dus wel de scope in de gaten houden, en je moet niet zulke onverstandige functienamen als 'click' kiezen.

Ik kan me voorstellen dat je daarmee constructies zou maken als: onclick="click();"
Dat gaat rot als het object zelf al een click methode heeft :)

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb even een test gedaan met je voorbeeld uit je eerste posting en dan blijkt inderdaad dat preview altijd false blijft.
pas ik dit voorbeeld echter aan, door de 2e var te verwijderen dan gaat het wel goed..
de variabele in de onclick laten aanpassen helaas niet, moet dus wel via een functie.

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik graag je code willen inzien, deviltje. Ik heb precies dezelfde code en de 'var' voor de variabele weggehaald, echter krijg ik telkens de melding dat de variabele niet gedefinieerd is(?) (met of zonder var ervoor, schijnt dus weinig verschil te maken)...
Pagina: 1