Ik ben bezig met het maken van een frontend voor Mame (een arcade emulator (of beter DE arcade emulator)) in JAVA. Hiervoor moet ik natuurlijk het programma aanroepen vanuit mijn JAVA programma, dit is opzich niet zo'n probleem, want dat lukt goed. Maar er zit ook een leuke functie in Mame, speciaal voor frontends, een methode om te testen of de roms die in een bepaalde directory staan wel compleet/volledig zijn. Als ik deze dit vanuit een gewone console doe (in DOS-prompje intyp "mame -rompath dir/naar/roms -verifysets" krijg ik de uitvoer, maar als ik het in mijn JAVA programmaatje probeer met
krijg ik niets.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Mame er misschien te lang over doet om de roms te checken, want als ik het zelfde doe met een ander commando (bijv "mame -list" om een lijst van alle ondersteunde roms weer te geven) lukt het wel.
Ik heb het ook al geprobeerd met "cmd /c mame -rompath dir/naar/roms -verifysets", dit werkt ook niet. En een Thread.sleep() ertussen zetten werkt ook niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Process p=Runtime.getRuntime().exec("mame -rompath dir/naar/roms -verifysets");
BufferedReader input=new BufferedReader(new InputStreamReader(p.getInputStream()));
while((line=input.readLine())!=null)
{
System.out.println(line);
}
input.close(); |
krijg ik niets.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Mame er misschien te lang over doet om de roms te checken, want als ik het zelfde doe met een ander commando (bijv "mame -list" om een lijst van alle ondersteunde roms weer te geven) lukt het wel.
Ik heb het ook al geprobeerd met "cmd /c mame -rompath dir/naar/roms -verifysets", dit werkt ook niet. En een Thread.sleep() ertussen zetten werkt ook niet.
LinuxFox, because penguins aren't even furry