Toon posts:

Vreemd Videokaart error melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft heeft jammer genoeg (niet zoals ik een radeon 9500 pro :*) ) een MSI FX5600 256mb boven een Radeon 9500 Pro gekozen.
Nu heeft hij echter een probleem met deze kaart.
In de Display settings bij het tabblad MSI Clock krijgt hij deze melding:

PNvuClockGet2D fail

Veel games waaronder Unreal Tournament en Enter The Matrix willen simpelweg ook niet draaien.
De grafics flikkeren en soms klopt er ook niets van de beeld opbouw waarna het spel crashed.

Verschillende drivers geprobeert van zowel MSI als Nividia.
Er wordt op de website van MSI nergens tot nu toe support gegeven voor deze FX kaart.

Ik heb 2 screenshots gemaakt waar je het probleem ziet

Afbeeldingslocatie: http://www.wireline.nl/pictures/MSI-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wireline.nl/pictures/MSI-2.jpg

Weet hiervoor een oplossing ?

[ Voor 7% gewijzigd door Pollewob op 12-06-2003 16:41 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Plaatjes geresized + clickable gemaakt. Doe dat de volgende keer ajb zelf, anders wordt de layout nogal verneukt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt !

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Vreemd, heb je die drivers op de juiste manier geinstalleerd?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
ja de drivers zijn gewoon normaal geinstall. zelfs volgens het boekje (manual) van MSI

Verwijderd

Topicstarter
Kent helemaal niet dit probleem ?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:22
Probeer eens de videokaart bij apparaatbeheer te verwijderen, daarna naar software gaan en alle driver pakketten die er bij staan ook te verwijderen. Daarna even opnieuw opstarten, als er een wizard nieuwe hardware komt moet je die annuleren, en daarna de nieuwste Detonator XP drivers zelf installeren...

Opzich zou hij het dan gewoon goed moeten doen :) Het kan namelijk nu zijn dat je 2 verschillende driver pakketten ofzo op je PC hebt staan die met elkaar in de knoei zitten :?

Verwijderd

Je kan met NFR de resten van je drivers weghalen nadat je een handmatige uninstall heb gedaan. Installeer dan pas de detonators opnieuw. B)

edit:
werkt ook met creative & ati drivers

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik zal morgen hier eens mee aan de gang gaan en anders probeer ik maar eens een gehele format van de schijf :'( en dan eens alles opnieuw install.
Pagina: 1