Het volgende probleem komt veel vaker voor op de topics. Opvallend genoeg verschijnt er nooit echt een antwoord --> in ieder geval niet een antwoord dat mijn BSOD in XP oplost.
Daarom nog maar een keer de vraag!
De foutmelding luidt:
een BSOD met de error IRQL_not_less_or_Equal
het stuurprogramma wat meestal crasht is USBOHCI.SYS
Vaak crasht het systeem tijdens opstarten (weer scandisken, crashen) en blijft dan een tijdje stabiel. Tot op een willekeurig tijdstip de problematiek weer spontaan begint.
Ik heb het volgende systeem
CPU AMD Athlon XP2400+
Moederbord Asus A7V8X (sound, gb-Lan , 1394 on-board )
Geheugen 256MB PC2700 DDR
VGA Asus AGP V9180 Magic/T 64M
Harddisk 80Gb Maxtor Calypso 7200 toeren
Geluid Onboard
Floppydrive 3,5 inch 1,44MB
Modem 56K6 PCI (Conexant chipset )
Netwerk Realtec onboard
CDRW Samsung 48x16x48 inclusief burning software
DVD Samsung 16x48x + Power DVD
Toetsenbord Samsung PS2 met polssteun
Muis PS2 scrollmuis
OS Windows XP Professional incl. SP 1 NL oem
Verder is het van belang dat er een externe ISDN USB modem aanhangt van Sitecom (Dus niet van Alcatel)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als windows eindelijk doorstart krijg ik de foutmelding:
startservice - ongeldig stuurprogramma --> weet iemand waar dit stuurprogramma bij hoort. Vervolgens kan ik alleen op "OK" drukken. Dan krijg ik de melding...
"can't start kernel mode driver service". Klinkt wel als iets noodzakelijks.
Bovenstaande is te vermijden door alleen de broodnodige stuurprogramma;s te laden, maar zoals iedereen weet functioneert XP dan niet optimaal (internet, printers, netwerk, etc.). Nogmaals --> weet iemand waar dit stuurprogramma bij hoort (ik denk zelf de intelligent ISDN Capi driver o.i.d.) Help mij!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb al veel geprobeerd, de nieuwste stuurprogramma's geïnstalleerd voor mijn chipset, videokaart en de nieuwst Sitecomdrivers. Tevens USB patches gedraaid.
Wanhopig richt ik me nu op de professionals die dit bericht lezen...
ik heb een paar hints waar ik moet zoeken: teveel de IRQ 11 bezet (moet ik nog nakijken) - Plug&Play in mijn BIOS van Yes naar No switchen (nog niet geprobeerd)
Iemand nog meer oplossingen???
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lap tekst
Daarom nog maar een keer de vraag!
De foutmelding luidt:
een BSOD met de error IRQL_not_less_or_Equal
het stuurprogramma wat meestal crasht is USBOHCI.SYS
Vaak crasht het systeem tijdens opstarten (weer scandisken, crashen) en blijft dan een tijdje stabiel. Tot op een willekeurig tijdstip de problematiek weer spontaan begint.
Ik heb het volgende systeem
CPU AMD Athlon XP2400+
Moederbord Asus A7V8X (sound, gb-Lan , 1394 on-board )
Geheugen 256MB PC2700 DDR
VGA Asus AGP V9180 Magic/T 64M
Harddisk 80Gb Maxtor Calypso 7200 toeren
Geluid Onboard
Floppydrive 3,5 inch 1,44MB
Modem 56K6 PCI (Conexant chipset )
Netwerk Realtec onboard
CDRW Samsung 48x16x48 inclusief burning software
DVD Samsung 16x48x + Power DVD
Toetsenbord Samsung PS2 met polssteun
Muis PS2 scrollmuis
OS Windows XP Professional incl. SP 1 NL oem
Verder is het van belang dat er een externe ISDN USB modem aanhangt van Sitecom (Dus niet van Alcatel)
Als windows eindelijk doorstart krijg ik de foutmelding:
startservice - ongeldig stuurprogramma --> weet iemand waar dit stuurprogramma bij hoort. Vervolgens kan ik alleen op "OK" drukken. Dan krijg ik de melding...
"can't start kernel mode driver service". Klinkt wel als iets noodzakelijks.
Bovenstaande is te vermijden door alleen de broodnodige stuurprogramma;s te laden, maar zoals iedereen weet functioneert XP dan niet optimaal (internet, printers, netwerk, etc.). Nogmaals --> weet iemand waar dit stuurprogramma bij hoort (ik denk zelf de intelligent ISDN Capi driver o.i.d.) Help mij!
Ik heb al veel geprobeerd, de nieuwste stuurprogramma's geïnstalleerd voor mijn chipset, videokaart en de nieuwst Sitecomdrivers. Tevens USB patches gedraaid.
Wanhopig richt ik me nu op de professionals die dit bericht lezen...
ik heb een paar hints waar ik moet zoeken: teveel de IRQ 11 bezet (moet ik nog nakijken) - Plug&Play in mijn BIOS van Yes naar No switchen (nog niet geprobeerd)
Iemand nog meer oplossingen???
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lap tekst