Toon posts:

[XP] IRQL NOT LESS OR EQUAL icm startservice stuurprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem komt veel vaker voor op de topics. Opvallend genoeg verschijnt er nooit echt een antwoord --> in ieder geval niet een antwoord dat mijn BSOD in XP oplost.

Daarom nog maar een keer de vraag!

De foutmelding luidt:
een BSOD met de error IRQL_not_less_or_Equal
het stuurprogramma wat meestal crasht is USBOHCI.SYS
Vaak crasht het systeem tijdens opstarten (weer scandisken, crashen) en blijft dan een tijdje stabiel. Tot op een willekeurig tijdstip de problematiek weer spontaan begint.

Ik heb het volgende systeem
CPU AMD Athlon XP2400+
Moederbord Asus A7V8X (sound, gb-Lan , 1394 on-board )
Geheugen 256MB PC2700 DDR
VGA Asus AGP V9180 Magic/T 64M
Harddisk 80Gb Maxtor Calypso 7200 toeren
Geluid Onboard
Floppydrive 3,5 inch 1,44MB
Modem 56K6 PCI (Conexant chipset )
Netwerk Realtec onboard
CDRW Samsung 48x16x48 inclusief burning software
DVD Samsung 16x48x + Power DVD
Toetsenbord Samsung PS2 met polssteun
Muis PS2 scrollmuis
OS Windows XP Professional incl. SP 1 NL oem

Verder is het van belang dat er een externe ISDN USB modem aanhangt van Sitecom (Dus niet van Alcatel)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als windows eindelijk doorstart krijg ik de foutmelding:
startservice - ongeldig stuurprogramma --> weet iemand waar dit stuurprogramma bij hoort. Vervolgens kan ik alleen op "OK" drukken. Dan krijg ik de melding...
"can't start kernel mode driver service". Klinkt wel als iets noodzakelijks.
Bovenstaande is te vermijden door alleen de broodnodige stuurprogramma;s te laden, maar zoals iedereen weet functioneert XP dan niet optimaal (internet, printers, netwerk, etc.). Nogmaals --> weet iemand waar dit stuurprogramma bij hoort (ik denk zelf de intelligent ISDN Capi driver o.i.d.) Help mij!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb al veel geprobeerd, de nieuwste stuurprogramma's geïnstalleerd voor mijn chipset, videokaart en de nieuwst Sitecomdrivers. Tevens USB patches gedraaid.

Wanhopig richt ik me nu op de professionals die dit bericht lezen...
ik heb een paar hints waar ik moet zoeken: teveel de IRQ 11 bezet (moet ik nog nakijken) - Plug&Play in mijn BIOS van Yes naar No switchen (nog niet geprobeerd)

Iemand nog meer oplossingen???
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lap tekst 8)7

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 16:34

Wirehub

Blaat

check je geheugen eens, zet je geheugen een op een lagere snelheid daar ik zelf ooit ook eens problemen heb gehad. Het was toen gewoon brak geheugen.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Komt me bekend voor.. btw.. IRL_NOT_LESS_OR_EQUAL is vrij algemene waardeloze fout die van alles zou kunnen zijn...Volgende hints heb ik wel:
-ACPI uitzetten
-handmatig IRQ's toekennen in je bios (werkt bij mij prima) ..
-Wisselen van PCI kaarten naar andere sloten...moet je wel ff je boekje van het mobo door lezen welke pci's slots met elkaar IRQ's delen...en experimenteren welke PCI kaart met welke zou kunnen gaan werken.
-plug& play in je bios maakt niks uit als je al de IRQ's zelf vast zet.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:59

Soggy

vroemmmm

Ik heb net mijn pc weer terug omdat ik dezelfde foutmelding had: was ook brak geheugen. Ook verhalen gelezen van mensen die deze foutmelding niet meer kregen nadat ze een andere netwerkkaart namen.

If it works, tweak it

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het kan ook aan de voeding liggen (deze veroorzaakt dan fouten bij het lezen/schrijven naar geheugen/HD ?)

aanscherping: blijkt uit ervaring

[ Voor 15% gewijzigd door Agent-X op 12-06-2003 16:29 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Soggy schreef op 12 juni 2003 @ 16:24:
Ik heb net mijn pc weer terug omdat ik dezelfde foutmelding had: was ook brak geheugen. Ook verhalen gelezen van mensen die deze foutmelding niet meer kregen nadat ze een andere netwerkkaart namen.
Af en toe kan het inderdaad wel eens brak geheugen zijn.. je zou eerder dan een soort general fault verwachten van zoiets van PAGE_FAULT of PROCESS_HAS_LOCKED_PAGES...

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
in de faq staat er ook een stukje over in:

Windows XP en 2000 BSOD guide

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

ik kreeg deze fout ook geregeld, en dat is toen vreemd genoeg opgeslost door het bijprikken van 256mb geheugen...daarna heb ik het nooit meer gehad eigenlijk....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Magic schreef op 12 June 2003 @ 16:29:
in de faq staat er ook een stukje over in:

Windows XP en 2000 BSOD guide
kijk he he.. daar zaten we op te wachten..

Verwijderd

Deze fout ook regelmatig gehad.
Begon allemaal toen mn pa er een 80 GB Maxtor bij liet hangen.
Teruggegaan naar winkel nieuwe HD erin en problem fixed..
Scheen brakke HD te zijn dus.

Heb ook al eens gelezen dat SB Live kaarten rol kunnen spelen (maar niet in jouw geval)
Pagina: 1