Toon posts:

[MAPPEN] Prog voor indicatie van mb's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een prog die kan aangeven hoe groot een map is
hoe groot hij bijv 1 maand geleden was en wat de groei is

kijk, er zjin genoeg progs te vinden die zo heel je file systeem uitlezen, maar ik zoek er 1 met een groei indicatie, doormiddel van een grafiek of dergelijke.

met google word ik overspoeld met progs die dat net niet kunnen. De progs die in een andere topic werden aanbevolen kunnen het ook niet.

}:O

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik gebruik daar zelf TreeSizePro voor en dat doet precies wat jij ook wil. Programmatje werkt makkelijk en laat zeer simpele schema's zien met precies welke map hoeveel MB (of %) ruimte in beslag neemt!

Afbeeldingslocatie: http://www.jam-software.com/treesize/screenshot1-small.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.jam-software.com/treesize/screenshot2-small.gif
klikbaar!

Wees consequent, maar niet altijd

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 20:15

Zym0tiC

^_^

van treesize is trouwens ook een lite versie met iets minder functies maar wel gratis

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
we hebben al treesizepro
maar die geeft geen history options (zoals zoveel van deze progs)

ik moet echt een programma hebben wat in een grafiek laat zien hoeveel de map in mb's is gestegen in de afgelopen maanden / dagen /weken

Verwijderd

Wij gebruiken Powerexpert ST 4.1 van powerquest kan je elke dag/week report draaien met grootte van wie en wat en dergelijke maar fijner is de quotamanagement werkt echt lekker

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die prog's gedownload en getest maarik zag al gelijk dat die powerquest iets te duur is voor het tamelijk "klein" probleem, en die quotamanagement kan alles wel maar dan moet ik eerst quota's gaan maken en aangezien die er allang opstaan...

is er geen prog die ook je results kan exporteren naar een database ?
of een bestand genereerd ?

Verwijderd

Kan je trouwens toch ook wel fixen met linux/mysql/ls en een grepje? :)

Verwijderd

Topicstarter
mja is al gebeurt en er word nu gekeken hoe we het verder gaan aanpakken. maar ze willen nu ook de quota's gaan vervangen, dus mag ik toch fijn op zoek naar een quota manager met een history functie
Pagina: 1