Toon posts:

[NT4] Items aan snelmenu verkenner toevoegen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in windows verkenner (NT4) items toe te voegen aan het snelmenu dat verschijnt wanneer er met de rechter muisknop op een bestand of map geklikt wordt?

Ik wil dus gewoon een knop toevoegen die het geselecteerde bestand met een bepaalde viewer gaat openen.

P.s. het gaat om Columbus viewer.

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Shift ingedrukt houden, rechtermuisknop op file, en dan kiezen voor: "openen met"
daarna kun je een programma kiezen en de volgende keer staat dat er gewoon tussen..

[ Voor 13% gewijzigd door weppe op 12-06-2003 15:25 ]

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
ja kunt hem toch ook bij de sendto zetten. Je plaats dan een snelkoppeling in de sendto directorie. Als je dan met de rechtermuisknop klikt kun je naar send to, en daar staat je programmatje, of outlook, of winzip, enz.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het zo simpel was wist ik ook niet.
bedankt.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om het direct in erin te zetten. Net zoals wanneer je op een map klikt dat je enque in winamp kan doen???? Ik wil namelijk openen met i-tunes erin zetten want die doet dat niet zelf en ik ga liever niet elke keer in send to!!! Kan het, of moet ik toch maar naar de send toe???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 15:39:
Is het niet mogelijk om het direct in erin te zetten. Net zoals wanneer je op een map klikt dat je enque in winamp kan doen???? Ik wil namelijk openen met i-tunes erin zetten want die doet dat niet zelf en ik ga liever niet elke keer in send to!!! Kan het, of moet ik toch maar naar de send toe???
CMenuExtender is een tooltje dat iets dergelijks doet.
http://www.monctoncompute...evenger_inc/download.html

En anders kun je eens een onderzoekje plegen in je registry. Het is niet heel ingewikkeld. Kijken hoe winamp het doet bijv. moet je al een aardige clue opleveren.

Op MSDN is ook naslagwerk te vinden ....

Hmmm lijkt me aardige topickick btw .... Naja... blij dat ik wat nuttige info heb kunnen toevoegen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 15:54 ]

Verwijderd

Ik weet wel hoe je het toe kan voegen in de shell als je op rechter muisknop drukt op een bestand, maar hoe doe je dat bij een map. In het register is echt niet zo makkelijk volgens mij!!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Juist wel. Check in je register maar eens hoe bijv. WinAmp dat doet.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik keek bij bsplayer (heb geen winamp meer) em die had het echt op weet ik veel hoeveel plaatsen in het register gezet, maar ok ik zal winamp even installeren en dan kijken!!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mappen hebben een eigen sleuteltje, en ieder bestandstype (of de sleutel voor ALLE bestanden).

Zo moeilijk moet dat niet zijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1