Verwijderd

Topicstarter
Aantal Vraagjes Over Nokia 6610

Binnenkort heb ik hem dan: de Nokia 6610. Na lang zoeken en vragen by de winkel, bellen met de leverancier en het bellen naar Nokia weet ik nog steeds een aantal dingen niet:

- Wanneer komt ie (whahaha :*) ), ahum

- Als ik de hem koop (simlockvrij) zit er dan een datakabel bij?
- Zo nee, kan ik die datakabel los bestellen?
- Zo ja, waar :)
- En hoe ziet ie er dan uit> USB?
- Gevonden informatie: Datakabel DKU-5 , hier word het wel genoemd wat het is, maar wat moet k hier nu mee :/ . En [google=Datakabel DKU-5] levert ook niet veel op :|
- De datakabel moet werken met: PC Suite 5.0

Kortom, wat moet ik nu doen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:25 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Koop gewoon bij mycom ofso een infrarood poort, dan heb je aan meerdere telefoons wat aan en dit werkt perfect met de nokia 6610 & pc Suite 5.0

Verwijderd

Als je hem koopt, dan zit er geen datakabel bij.
Je kan hem los kopen, bij de meeste telefeoon winkels is hij wel aanwezig.
Ik heb de kabel zelf bij de mediamarkt (Amsterdam en Almere) gezien (was iets van €65 euro).
Het is een usb-kabel en hij werkt samen met PC Suite 5.0

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

• IrDa ontvanger kost zo'n ~30 euro (USB versie)
• Datakabel € 65,00

Het enige nadeel van IR is dat je zicht moet hebben op de ontvanger en de telefoon. Dus niet erg pratich als je een laptop hebt in de auto, boot of trein. Overigens werkt de interne modem van de telefoon OOK als deze via IR wordt aangestuurd. Je moet hiervoor even de .inf file halen van Nokia.com en dan moet je die updaten met je standaard IR-modem in windows. (driver bijwerken klikken dus) Deze driver staat vreemd genoeg niet op de CD, daar staat alleen een driver in combinatie met een datakabel.

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 12-06-2003 19:50 ]

/dev/null

• weppe
  • Niet online
Of je haalt em van een oudere versie van de nokia pc suite (bijvoorbeeld die bij de 6510). Volgens mij versie 4.0 Hier zit die file namelijk wél op...

Verwijderd

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op 12 juni 2003 @ 19:49:
• IrDa ontvanger kost zo'n ~30 euro (USB versie)
• Datakabel € 65,00

Het enige nadeel van IR is dat je zicht moet hebben op de ontvanger en de telefoon. Dus niet erg pratich als je een laptop hebt in de auto, boot of trein. Overigens werkt de interne modem van de telefoon OOK als deze via IR wordt aangestuurd. Je moet hiervoor even de .inf file halen van Nokia.com en dan moet je die updaten met je standaard IR-modem in windows. (driver bijwerken klikken dus) Deze driver staat vreemd genoeg niet op de CD, daar staat alleen een driver in combinatie met een datakabel.
IrDA ontvanger??? Wasda :)
Meer info pleaze _/-\o_

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 13:22:
[...]
Meer info pleaze _/-\o_
*zucht*

Telefoon stuurt infraroodsignaal naar PC, maar PC heeft geen infrarood ontvanger dus ziet geen infraroodsignaal -> nu koppel je een infrarood ontvanger (IrDA ontvanger) aan je PC via bijv. USB (nee usb ga ik niet uitleggen :X ) zodat je PC nu via de infrarood ontvanger opeens wel signaal krijgt van de telefoon zodat je communicatie krijgt tussen telefoon en computer...

Zo goed? }:O

- Ruud

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 13:22:
[...]

Meer info pleaze _/-\o_
gewoon een extern apparaatje die infrarood signalen kan ontvangen (en verzenden)?

Multimonitor is relax :P

• weppe
  • Niet online
MeIsTwisted schreef op 13 June 2003 @ 13:27:
[...]

gewoon een extern apparaatje die infrarood signalen kan ontvangen (en verzenden)?
ja ook verzenden..

Verwijderd

Topicstarter
geweldig :) waar kan ik die kopen :) :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 21:07:
geweldig :) waar kan ik die kopen :) :)
bij de pricewatch B.V.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit hem :| ?

€ 61,- :'(

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er in het begin van het topic gezegd wordt dat hij ongeveer 30 euro kost en jij pakt er een van 61 terwijl er ook een van € 31,- staat, zal dat hem wel niet zijn.... Deze doet het ook prima hoor :)

Verwijderd

Ander vraagje over de 6610:
Elke dag krijg ik minstens 5 keer de melding 'simkaart geweigerd'
Mijn softwareversie is V 3.09

Wordt dit probleem verholpen als ik er een nieuwere softwareversie op laat zetten?
De een zegt van wel de ander van niet... jullie ervaringen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Er zijn al voldoende topics te vinden over de 6610 :)

De datakabel is betrekkelijk simpel, en in meerdere uitvoeringen te koop. Als je 100% zeker wilt zijn dat hij gaat werken met PC suite, moet je zorgen dat je een originele Nokia datakabel koopt. Dan gaat het zeker lukken !

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.