ADSL ISDN bedrading

Pagina: 1
Acties:

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Binnenkort krijgen we hier ADSL en nu zit ik met een vraagje tav de bedrading.
Situatie is als volgt.
ADSL via ISDN, inclusief multi-pc modem.

NT1 –-- CAT5 ISDN (4 aders) ---> pc1 –-- CAT5 (8 aders) ---> pc2

Nu wil ik het modem graag op pc1 kamer zetten omdat vanaf die kamer dus ook een CAT5 (8 aders) kabel ligt naar pc2 kamer.
Een tweetal vragen komen nu bij me op.
1) Kan ik die CAT5 ISDN (4 aders) kabel gebruiken voor de aansluiting tussen splitter en ADSL modem? Zo ja, dan moet ik er denk ik RJ11 pluggen op zetten ipv de RJ45 pluggen die er nu op zitten? Klopt dat?
2) De CAT5 ISDN (4 aders) kabel loopt niet ononderbroken van NT1 naar pc1. Halverwege zit er namelijk een ISDN verdeelkastje (weet de correcte term niet, is zo’n zwart kastje met 1 ingang, 4 uitgangen en weerstand erin). Wanneer ik nu die kabel kan benutten (zie 1) kan ik deze dan gewoon verlengen met nog een CAT5 ISDN (4 aders) kabel met RJ11 pluggen erop? Kan dit dan gewoon met een RJ11 koppelstukje?

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
gaden schreef op 12 juni 2003 @ 14:58:
1) Kan ik die CAT5 ISDN (4 aders) kabel gebruiken voor de aansluiting tussen splitter en ADSL modem? Zo ja, dan moet ik er denk ik RJ11 pluggen op zetten ipv de RJ45 pluggen die er nu op zitten? Klopt dat?
Ja dit kan. Ik heb het hier ook liggen en het werkt uitstekend. RJ45 pluggen eraf en RJ11 pluggen erop en klaar.
2) De CAT5 ISDN (4 aders) kabel loopt niet ononderbroken van NT1 naar pc1. Halverwege zit er namelijk een ISDN verdeelkastje (weet de correcte term niet, is zo’n zwart kastje met 1 ingang, 4 uitgangen en weerstand erin). Wanneer ik nu die kabel kan benutten (zie 1) kan ik deze dan gewoon verlengen met nog een CAT5 ISDN (4 aders) kabel met RJ11 pluggen erop? Kan dit dan gewoon met een RJ11 koppelstukje?
Ja ook dat kan.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

gaden schreef op 12 juni 2003 @ 14:58:
Dat kan, en ja, je moet er RJ11 pluggen opzetten. (ligt ook een beetje aan je NT1, ik heb hier ook nog een hele oude liggen waar je de aders vast met schroeven)
Met een koppelstuk zal dit moeten lukken :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Reptile209

- gers -

Maar let op: eigenlijk moet de splitter voor het NT1-kastje, dus:
ISRA -> Splitter -> NT1 -> etc.
en dan vanaf de splitter een draad naar je modem (of je moet je CAT5 splitsen in 2 aders ADSL en 2 telefoon, als dat kan :) )

Zo scherp als een voetbal!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Begrijp ik.
De ISDN kabel die ik aanduidde wordt alleen voor internet gebruikt momenteel.
Dus die kan ik gewoon in zijn geheel gebruiken zeg maar.
Bedenk me nu wel opeens nog iets.
Mag dit ook tav die ISDN kabel die ik als splitter-modem kabel wil gaan gebruiken?

RJ11 -------- koppelstukje RJ45 ----------- RJ11

ipv

RJ11 -------- koppelstukje RJ11 ----------- RJ11

Ik denk het haast wel, scheelt toch weer twee connectors eraan knippen.
Plus als ik het dan terug zou willen draaien, ik alleen aan de uiteinden nieuwe RJ45 hoef te knippen.

[ Voor 21% gewijzigd door tweaden op 12-06-2003 15:49 ]