MSN Webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 00:03

NBK

Weercam-Avatar

Topicstarter
Het is een redelijk bekend probleem dat MSN kan hangen als je de webcam functie gebruikt. Nu vindt ik dat geen probleem, dat gebruik ik toch niet...(MSN en/of webcam)
Echter, m'n zusje gebruikt het wel.
En nu komt het probleem, niet alleen crashed d'r MSN maar 't trekt meteen m'n hele netwerk onderuit. Waarschijnlijk zit het probleem in m'n router maar ook dat maakt verders niet uit. Ik heb d'r inmiddels al een paar keer gewaarschuwd dat ze het niet moet gebruiken maar ze is nogal hardleers. Ik wil nu dus weten WELKE POORTEN en door MSN gebruikt worden om een webcam sessie op te zetten, zodat ik die kan blokken, zodat ik van dit gezeik afben...
Ik heb al even gezocht op de microsoft site maar daar wordt ik niks wijzer (kan niet eens vinden welke poorten er normaal gebruikt worden) en hier op GoT probeerd iedereen het probleem in MSN op te lossen. (6 beta doet geloof ik wonderen).
Zusje is echter nogal vervelend en wil perse twee MSN versies naast elkaar draaien omdat ze dan 1 lijst kan maken met mensen bij wie ze altijd online wil zijn en eentje voor mensen die ze niet te vaak wil spreken. (vrouwen |:( 8)7 ) En twee keer MSN beta 6 naast elkaar gaat niet...trillian wil ze niet want dat ziet er niet leuk genoeg uit (nee drinkt geen breezers, ze gedraagd zich alleen zo) als ik dus trillian installeer gooit ze dat er gewoon af en installeerd doodleuk MSN.
Wie wil me helpen (kan op twee manieren, 1. geeft lijstje met poorten 2. neem zusje over)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er bestaat een soort multiple msn voor msn 3.x. Hiermee kun je msn meerdere keren opstarten. Moet je even zoeken op google. Ik kan zo even de link niet 1,2,3 vinden.

edit:

Heb je foto van je zusje?

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 12-06-2003 14:43 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 00:03

NBK

Weercam-Avatar

Topicstarter
@megaleo
nee, niet gezien. 't was ook niet waar ik naar gezocht heb. D'r staat echter wel het een en ander aan nuttige info:

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

maar eens kijken wat er gebeurd als ik 6901 blok...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wie wil me helpen (kan op twee manieren, 1. geeft lijstje met poorten 2. neem zusje over)
Aangezien er geen pics of specs van het zusje komen ( :+ ) en de poorten staan in de FAQ van Network Troubleshooting (waar netwerk vragen thuishoren), en ook wel in veel MSN topics in Software Algemeen (waar vragen over MSM thuishoren), kan deze wel op slot ipv verplaatst naar het juiste forum :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.