Toon posts:

Abit kt7 + duron 700 beetjuh onstabiel =(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb vanmiddag een abit kt7 en een duron 700 gekocht. Het loopt allemaal een beetje onstabieltjus... Zou dat misschien kunnen komen door de voeding ? Ik heb een 250 Watt voeding. Hij is eigenlijk nooit onstabiel, behalve als ik 3dmark draai. Dan loopt ie vrij snel vast. Ik zal nog een paar verschillende drivers proberen. Ik hoop eigenlijk dat iemand ook al zoiets heeft gehad, zo jah/nee =) Laat het dan ff weten, misschien kun je me helpen, en ik later weer iemand anders helpen =)

GreetzZ MaSsiE

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hmz... Heb hier een Asus A7V met een 1GHz Thunderbird, alles retestabiel... Alleen wel een 300W voeding.

Het gaat er vooral om dat de +3.3v ongeveer 20 ampere kan leveren. De rest boeit niet zo.

AMD raadt ook minimaal een 300W voeding aan. Dus mocht je nog op de HCC komen, dan kun je bij Funprice een 300W ATX-ding halen voor 49 piek.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz. op mijn voeding staat dat de 3,3 volt 14A kan leveren =(
De 5 volt kan wel 20A =))

Als mijn voeding inderdaad niet goed genoeg zou zijn he ? Krijg ik dan van die blauwe schermpjes in Windows ? En hangt ie dan soms spontaan ? Of doet hij dan helemaal niets ?

GreetzZ MaSsiE =)

• GraveR
Dunno. Ik ken het probleem niet :)

Kan zijn dat hij beide doet. Maar je zit wel erg dicht bij de minimum vereisten van de voeding (235W) het kan zijn dat die 250W een piekvermogen is.

Misschien kun je dan eventueel eerst testen met een 300W voeding, maar ik denk dat dat de oplossing voor je probleem is.

Verwijderd

Ik heb mn duron600 op kt7 aan een 250watt voeding hangen sterker hij loopt al op 800 :) ik heb, geef ik toe nog niet al te veel ermee gedaan qua aplicaties e.d. (tis een 2e peeceetje) maar nog geen probs gehad ofzo. zeker niet in het gebied van instabiliteit.

• GraveR
all_region_DVD:

Het gaat niet specifiek over 250W, maar over het aantal amperes op +3.3V, jouw voeding heeft dus blijkbaar een hoger vermogen dan zijn voeding.

Het is niet ondenkbaar dat daar de instabiliteitsproblemen vandaan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan inderdaad kloppen, ik zal eens proberen om ergens een 300 watt voedingkjuh te lenen =) En hij is niet VERSCHRIKKELIJK onstabiel ofzo hoor =) Want ik kan lekker surfen en een beetjuh benchmarken enz. Alleen de echte HARDE proggie's willen nie echt =) Bijv. 3DMark2000, Half-life Counter-Strike, en dat soort dingen...

Maar bedankt voor de tip =) Ik zal het eens gaan proberen =)
Pagina: 1