(weer) speedtouch 330 probs

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ok hier komt het:

ik heb 2 pc's
1 server en een workstation
allbij draaien ze windows2k sp3

nu moet de server voor een paar dagen weg, en ik wil graag internet houden, dus ik heb besloten me mooie rode speedtouch modempje op me workstation te installeren.

ik zoeken naar een CD, maar kon niks vinden, dus maar even op internet de drivers gedownload.

helaas staan er op alleen maar update drivers op internet, maar ik vond een 'telephone.ini' bestandje waar de update naar vroeg en toen wilde alles toch installeren.

ik heb nu in me tray een mooie speedtouch diag's icon (4 blokjes) en me modem wordt herkent.

de diags geven aan dat de adsl lijn goed is en ik denk 'laat is het is proberen'

nu voeg ik dus een verbinding toe, en voer telefoonnummer / username / password in.

hij belt... en belt.. maar kan geen antwoord krijgen van de server (me ISP)

ik heb de inbelsettings van me server (die het dus wel doet) er naast gehad en heb deze PRECIES overgenomen.

dit zijn ze:
telefoonnummer 06760 nogwat
geen kiesregels
lijntype op 56k spraak en onderhandelen over lijntype aangevinkt

voortgang weergeven tijdens kiezen aangevinkt
vragen om naam en wachtwoord aangevinkt

beveiligingsopties op geavanceerd

netwerk PPP alleen TCP/IP aangevinkt (geen file sharing of MS networking client)

hij werkt alleen nog steeds niet..

het enige wat volgens mij nu nog anders kan zijn is het telephone.ini bestandje, wat er zo uit ziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[Version]
FileVersion=1.3

[Driver]
DriverType=0

[Maximum simultaneous connections]
MaxSimConnections=1

[0001]
Name=ISP number 1
VpiVci_VPI=0
VpiVci_VCI=38
EncapsulationMode=0
PeakUpStreamBitRate=26
PeakDownStreamBitRate=256
DataAltSetting=1

[cks]
cks=22558

ik heb in me register van me server gekeken en zag dat daar wat andere waardes in stonden dan hierzo, maar na deze aangepast te hebben werkte het nog niet.

als ik in apparaatbeheer kijk, en de eigenschappen van de modem kijk zie ik idd een andere driverversie

kan iemand me uit de brand helpen?
of misschien een zipje maken met een voledige install van de CD?
(dus met die telephone.ini)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het gaat om adsl toch ? Tenminste ik heb de speedtoch 330 en die is voor adsl :) Maargoed ik bel in naar nummer 0

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

Reptile209

- gers -

Op www.mxstream.nl -> Service en Support -> USB modems kan je gewoon de complete driver voor je 330 downloaden (versie 2.01). Het inbelnummer maakt niks uit, da's alleen om windows tevreden te houden. ADSL = ADSL.

Edit:
Bij de beveiliging, geavanceerd is goed, zet onder instellingen de gegevenscodering op "niet toestaan" en verder alleen de PAP en CHAP ingeschakeld, de andere 3 uit. (Planet instellingen).

[ Voor 34% gewijzigd door Reptile209 op 12-06-2003 15:14 ]

Zo scherp als een voetbal!

• BasieP
ok ik heb de drivers van kpn site af geinstalleerd en nu werken die dingen wat soepeler, en ik heb een mooi icoon met hun logo op me desktop, net zoals me server heeft (hadden andere drivers niet)

maarrrrr nu krijg ik deze mooie foutmelding als ik wil verbinden
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/Image1.jpg

ik heb zelf al heel wat aangerommelt met die PPP protocollen kiezen (PAP, CHAP MS-CHAP etc.), maar ik denk dat ik op de een of andere manier iets niet geinstalleerd heb

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

als jij die software gewoon geinstalleerd hebt, dan komt er vanzelf een inbelverbinding bij te staan die speedtouch connection heet. Verder is gewoon de complete driver te downloaden bij kpn.com > adsl > service en support EN staat daar ook nog eens een handleiding bij.

Wat jij allemaal doet met 0670 nummers weet ik niet, maar het gaat in elk geval nergens over.

Voor hulp met zo'n foutcode zou ik even emt de insatllatiehulp bellen op 0900-8085, zij kunnen je daar het snelst mee helpen, hebben alle goede gegevens bijdehand :)

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 12-06-2003 17:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BasieP
JvS schreef op 12 juni 2003 @ 17:12:
als jij die software gewoon geinstalleerd hebt, dan komt er vanzelf een inbelverbinding bij te staan die speedtouch connection heet. Verder is gewoon de complete driver te downloaden bij kpn.com > adsl > service en support EN staat daar ook nog eens een handleiding bij.
ja die heb ik inmiddels geinstalleerd (en handleiding is ook lekker diepgaand (NOT)
Wat jij allemaal doet met 0670 nummers weet ik niet, maar het gaat in elk geval nergens over.
ik draai nu ook gewoon 0 ofzo 't maakt idd niet uit, die foutmelding krijg ik sowieso
Voor hulp met zo'n foutcode zou ik even emt de insatllatiehulp bellen op 0900-8085, zij kunnen je daar het snelst mee helpen, hebben alle goede gegevens bijdehand :)
bestaat er niet een site van?
ik kan op ms.com niet echt veel wijzer worden

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Wat je met fout 720 kan proberen is het volgende:
1. open de eigenschappen van je inbelverbinding
2. haal het vinkje bij de TCP/IP weg
3. Klik ok
4. herstart de PC
5. schakel het vakje weer in
6. probeer nog eens
Als je nu dezelfde fout houdt, is je TCP/IP echt f*cked up. Dan zit er niet heel veel anders op dan windows er opnieuw op te gooien.

• BasieP
ok dat snap ik niet helemaal

tcp/ip is een euh.. ding/iets dat op de pc geinstalleerd is of niet. je kan het per apparaat configureren (installeren of niet installeren)

hoe kan het zo zijn dat me lan prima werkt met tcp/ip en me modem er problemen mee heeft?

zou het misschien kunnen dat ik bepaalde services aan moet zetten? ik heb er een tijd terug wat in huis gehouden om onnodige dingen uit te zetten (zoals com+ enzo)

ik heb het gedaan btw, en het hielp niks.
ik heb daarna de hele tcp/ip ding verwijderd, gereboot en weer geinstalleerd (voor me modem) deed nog niks

nog iets..

voor zover als ik weet is tcp/ip geen PPP beheerprotocol. dat zijn PAP of CHAP of dat soort protocollen

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 12-06-2003 18:18 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Klopt, maar de fout die je krijgt (720) duidt meestal op een fout in (een deel van) het TCP/IP protocol. En waarom je LAN het dan wel doet: geen idee. Ik kom qua oplossingen niet verder dan dat het nu tijd is voor een herinstallatie...
(of installeer eerst SP3 voor win2k eens opnieuw)

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile209 op 12-06-2003 18:22 ]

• BasieP
ik heb sp 2 en sp 3 al weer opnieuw geinstalleerd maar daar lag het niet aan. ik zit nu toch echt te denken aan services ofzo

• procyon
  • Laatst online: 20-05 06:44
Luister toch ff,
Het antwoord is al gegeven, herinstalleer je TCP/IP{ protocol die waarschijnlijk fouten bevat, herinstalleer deze en het probleem is opgelost, kan je localhost pingen?
Ik zag net dat er een storing is in Sassenheim, woon je daar?
lukt dit niet dan kan het je wijkcentrale zijn

• procyon
Procyon for life schreef op 12 juni 2003 @ 19:01:
Ik zag net dat er een storing is in Sassenheim, woon je daar?
aah steenwijk :) geen storing bekend op dit moment..
Verwijder het bestaande TCP/IP protocol uit het (inbel) -netwerk.
Voeg het protocol TCP/IP opnieuw toe
Maak een nieuwe inbelverbinding aan.
Controleer alle instellingen van de verbinding en het netwerk
sry voor de dubbelpost

[ Voor 67% gewijzigd door procyon op 12-06-2003 19:05 ]

• BasieP
mr procyon... hoe herinstall ik TCP/IP?

en ja tuurlijk kan ik localhost pingen want, zoals gezegt me Netwerkkaart doet het prima

• procyon
Eigenschappen van je netwerkkaart, klik op tcp/ip daarna op de knop verwijder, daarna op toevoegen, protocol en dan tcp/ip..

• BasieP
BasieP schreef op 12 June 2003 @ 18:16:
ik heb daarna de hele tcp/ip ding verwijderd, gereboot en weer geinstalleerd (voor me modem) deed nog niks
*kuch* leuk dat je wilde helpen, maar ik had het dus al gedaan

• procyon
Ik geef alleen een antwoord op je vraag :P
ik vermoed dat je dit niet goed gedaan hebt, of er is een storing op je wijkcentrale.
Welke provider heb je?
Voor hulp met zo'n foutcode zou ik even emt de insatllatiehulp bellen op 0900-8085, zij kunnen je daar het snelst mee helpen, hebben alle goede gegevens bijdehand
Deze helpdesk helpt je niet als je al een keer eerder verbinding gemaakt hebt, bel je provider ff.

[ Voor 48% gewijzigd door procyon op 12-06-2003 20:04 ]

• BasieP
het probleem zit hem niet in de provider, want ik zit nu ook op internet met dezelfde modem met dezelfde provider.
alleen dan via me server. daar werkt het wel.

ik heb nu ALLE services aangezet en nog steeds werkt het niet.
ik heb ook is voor de grap een 56k modem geinstalleerd en die belt wel gewoon in.

en die helpdesk zal echt niet meer weten dan jullie en ik :/ (hij is nu dicht dus kan nu niet meer bellen)

• procyon
wat de services betreft, alleen Remote Access Connection Manager hoeft aan te staan om een verbinding naar buiten te kunnen maken.

Herinstalleer je modem nog een keer, http://www.kpnadsl.nl/support/downloads_usb.html en verwijder het tcp/ip protocol nog een keer als het niet werkt, ook bij netwerkomgeving.

Hierna zou het moeten werken.

• BasieP
nou dank u allen voor uw hulp hij werkt eindelijk...

ik heb er wel windows 2000 voor moeten reinstallen. om er later achter te komen dat ik gewoon 1 bestandje miste (hij gebruikte een bestandje van oude modemdriver ipv van de nieuwe)

• procyon
BasieP schreef op 13 June 2003 @ 00:01:
nou dank u allen voor uw hulp hij werkt eindelijk...

ik heb er wel windows 2000 voor moeten reinstallen. om er later achter te komen dat ik gewoon 1 bestandje miste (hij gebruikte een bestandje van oude modemdriver ipv van de nieuwe)
Hoe ben je daar dan achter gekomen na de reinstall van win2k :?
Had je eigenlijk net zo goed gewoon je modem even opnieuw kunnen installeren he? Maargoed het werkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 13-06-2003 00:15 ]

• BasieP
die modem heb ik wel 10x opnieuw geinstalleerd, maar hij gebruikte steeds een oud bestandje (zag ik staan bij bestandsversie van de driver, via apparaatbeheer)

nu was de versie opeens anders, terwijl het dezelfde install was

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Had je bij het herinstalleren van je modem wel eerst de oude driver weggehaald? Dus niet er overheen maar echt opnieuw? Want dan zou het 'm daar ook nog wel in kunnen zitten...
En anders had ik toch gelijk met mijn herinstall ;)

Pagina: 1