ok hier komt het:
ik heb 2 pc's
1 server en een workstation
allbij draaien ze windows2k sp3
nu moet de server voor een paar dagen weg, en ik wil graag internet houden, dus ik heb besloten me mooie rode speedtouch modempje op me workstation te installeren.
ik zoeken naar een CD, maar kon niks vinden, dus maar even op internet de drivers gedownload.
helaas staan er op alleen maar update drivers op internet, maar ik vond een 'telephone.ini' bestandje waar de update naar vroeg en toen wilde alles toch installeren.
ik heb nu in me tray een mooie speedtouch diag's icon (4 blokjes) en me modem wordt herkent.
de diags geven aan dat de adsl lijn goed is en ik denk 'laat is het is proberen'
nu voeg ik dus een verbinding toe, en voer telefoonnummer / username / password in.
hij belt... en belt.. maar kan geen antwoord krijgen van de server (me ISP)
ik heb de inbelsettings van me server (die het dus wel doet) er naast gehad en heb deze PRECIES overgenomen.
dit zijn ze:
telefoonnummer 06760 nogwat
geen kiesregels
lijntype op 56k spraak en onderhandelen over lijntype aangevinkt
voortgang weergeven tijdens kiezen aangevinkt
vragen om naam en wachtwoord aangevinkt
beveiligingsopties op geavanceerd
netwerk PPP alleen TCP/IP aangevinkt (geen file sharing of MS networking client)
hij werkt alleen nog steeds niet..
het enige wat volgens mij nu nog anders kan zijn is het telephone.ini bestandje, wat er zo uit ziet:
ik heb in me register van me server gekeken en zag dat daar wat andere waardes in stonden dan hierzo, maar na deze aangepast te hebben werkte het nog niet.
als ik in apparaatbeheer kijk, en de eigenschappen van de modem kijk zie ik idd een andere driverversie
kan iemand me uit de brand helpen?
of misschien een zipje maken met een voledige install van de CD?
(dus met die telephone.ini)
ik heb 2 pc's
1 server en een workstation
allbij draaien ze windows2k sp3
nu moet de server voor een paar dagen weg, en ik wil graag internet houden, dus ik heb besloten me mooie rode speedtouch modempje op me workstation te installeren.
ik zoeken naar een CD, maar kon niks vinden, dus maar even op internet de drivers gedownload.
helaas staan er op alleen maar update drivers op internet, maar ik vond een 'telephone.ini' bestandje waar de update naar vroeg en toen wilde alles toch installeren.
ik heb nu in me tray een mooie speedtouch diag's icon (4 blokjes) en me modem wordt herkent.
de diags geven aan dat de adsl lijn goed is en ik denk 'laat is het is proberen'
nu voeg ik dus een verbinding toe, en voer telefoonnummer / username / password in.
hij belt... en belt.. maar kan geen antwoord krijgen van de server (me ISP)
ik heb de inbelsettings van me server (die het dus wel doet) er naast gehad en heb deze PRECIES overgenomen.
dit zijn ze:
telefoonnummer 06760 nogwat
geen kiesregels
lijntype op 56k spraak en onderhandelen over lijntype aangevinkt
voortgang weergeven tijdens kiezen aangevinkt
vragen om naam en wachtwoord aangevinkt
beveiligingsopties op geavanceerd
netwerk PPP alleen TCP/IP aangevinkt (geen file sharing of MS networking client)
hij werkt alleen nog steeds niet..
het enige wat volgens mij nu nog anders kan zijn is het telephone.ini bestandje, wat er zo uit ziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| [Version] FileVersion=1.3 [Driver] DriverType=0 [Maximum simultaneous connections] MaxSimConnections=1 [0001] Name=ISP number 1 VpiVci_VPI=0 VpiVci_VCI=38 EncapsulationMode=0 PeakUpStreamBitRate=26 PeakDownStreamBitRate=256 DataAltSetting=1 [cks] cks=22558 |
ik heb in me register van me server gekeken en zag dat daar wat andere waardes in stonden dan hierzo, maar na deze aangepast te hebben werkte het nog niet.
als ik in apparaatbeheer kijk, en de eigenschappen van de modem kijk zie ik idd een andere driverversie
kan iemand me uit de brand helpen?
of misschien een zipje maken met een voledige install van de CD?
(dus met die telephone.ini)
This message was sent on 100% recyclable electrons.