Toon posts:

Sony Vaio probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet hier een sony vaio installen. Nou heeft deze pc standaard win xp home uk geinstalleerd. De klant wil echter win xp prof nl hebben. Ok die is geinstalld, dat werkt allemaal prima. niets mis mee.
Bij de pc is ook een afstandsbediening geleverd en een tv kaart. Om dit aan de praat te krijgen moet je software installen. Ok nou zegt hij bij het installen dat hij het volgende bestand mist:

sgppq.mdi

Ok nou prima zal je denken even de libs installen die op de cd meegeleverd zijn. Ok dat is gelukt... maar nog steeds diezelfde fout melding.

Is er iemand die hier ook problemen mee heeft gehad??
Weet iemand hoe dit op te lossen is??
Heeft iemand toevallig dit bestand ergens zodat hij naar me toegemaild kan worden??

Ow ja de fout heeft betrekking op het sony giga pocket verhaal (zo heet de software)

Heb trouwens ook bij google gezocht op het bestandje en dan krijg je 1 hele link van iemand ergens op een forum die ook ditzelfde probleem heeft. Daar staan alleen geen reply's bij.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Al gekeken op de site van sony vaio??

Ik heb hier wel een update utility gevonden:
http://ciscdb.sel.sony.com/cgi-bin/installer.pl?upd_id=484

Verwijderd

http://www.vaio-link.com ? iets beters kan ik helaas niet voor je verzinnen

Als er nog garantie op dat ding zit kan je gewoon tel support van Sony krijgen; alstie buiten de garantie kost je dat Eur 20.- :(

Verwijderd

Topicstarter
Hm ja heb al op inet rondgekeken idd. Ook op vaio site. Update maakt geen klap uit...

support van sony???

18 min wachten met zo'n zeikliedje op de achtergrond
dan 2 min iemand aan de lijn die zegt vanne: Ik kan je alleen helpen als de pc geregistreerd is en dan moet ik dus alle gegevens weten van de klant.

sony bedankt....

heeft wel garantie komt net uit doos zeg maar

Verwijderd

Tjsa; Sonly legt de lat erg hoog voor een gebruikers vriedelijke support; valt me zwaar tegen. Er is niet eens een betaal nummer oid; je hebt maar 1 keus... Ronduit belachelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Zo hebben nu via via een andere jojo gesproken bij sony. Een 1 of andere belg ofzow... maar goed eehm: "Wij ondersteunen alleen de standaard installaties met de standaard software. Als u xp prof nl erop wilt zetten bieden wij geen ondersteuning meer. Ik mag u ook niets zeggen over u het op kunt lossen. Wil alleen zeggen dat u nu de recovery uit kunt voeren, zodat xp home uk erop staat en die dan updaten naar xp prof nl."

ga zo door sony..... :(

Verwijderd

Topicstarter
Hm heb nog ff geklooid.... eerst image maken op dvd van de installatie de we zelf hebben gedaan, toen miste hij een aantal bestandjes. Ok nou image gemaakt...
toen de recovery van sony zelf gedaan. De bestandjes die hij nodig heeft gekopieerd en die andere image weer terug gezet. Bestandjes in de goeie directory gooien...
en...
NIET WERKEN....
krijg je zo'n foutmelding waar nix in staat dus alleen een rood rond kruisje zeg maar... en daarna zo'n fijn bericht van xp of hij een rapport moet verzenden...

barst

Verwijderd

Hmm.. alsie net nieuw in doos is; kan je em dan niet ruilen ?? want dit is huilen .....

Verwijderd

Topicstarter
dit is idd huilen. sony lever die dingen alleen met xp home uk. en geeft ook alleeeeeen daarop ondersteuning.....
We leven in Nederland dus klant wil Nederlandse windows... logisch... k bedoel eeh hij hoeft geen cursus engels te gaan volgen om windows te snappen zeg maar....
Dus gingen we aan de slag met de xp pro nl...
maybe een conflict met de dll's ofzow van het nederlandse windows en engelse programma's...
naja morgen maar ff klant bellen
het is:
OF
win xp pro nl zonder tv en afstandsbediening

OF
wel tv en afstandsbediening maar wel win xp home uk

dat moet hij het maar zeggen....
dit is meteen wel de laatste vaio die hier verkocht is... ook de eerste trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig wie de software maker is van giga pocket???
Het staat op naam van sony maar naar mijn weten maakt sony geen software. maybe kan ik van de fabrikant daarvan wel ondersteuning krijgen
Pagina: 1