Toon posts:

Nieuwe hardware werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net wat nieuwe hardware gekocht:

Mobo (msi kt4 ultra)
512MB pc2700
Coolermaster cooler
XP2600+

Ik start het systeem op vervolgens gaan de cdrom drives wel draaien en de hdd's ook maar geen beeld. Ok op het mobo zitten ledjes die errors weergeven.. nu staan er 4 rode ledjes dat betekend dat er iets fout is met de CPU, nou goed ik terug naar de winkel nieuwe CPU gehaald.. zelfde probleem. Ok dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan het mobo liggen, dus ook het mobo geruild, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook hebben we er een andere videokaart in gegooid, maar nog steeds hetzelfde probleem..

Het enigste wat ik kan bedenken is dat er te weinig voeding is.. (350Watt namelijk)
We hebben de schijfen en cdrom spelers + alle fans al uitgeschakeld maar tja.. nog steeds geen teken van leven.

Het lijkt er ook niet op dat een POST uitvoerd want ik hoor geen gepiep/.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Heb je deze al gelezen/ bustudeerd :)

Hier staat zo ongeveer alles in :)

Suc6 en veel plezier met je aankoop :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Heb je de connector van de CPU-fan wel op de goede aansluiting zitten. Ik meen me te herinneren, dat sommige moederborden het niet willen doen, als je die fan bijv. op een connector voor een case-fan zet. Even kijken in de handleiding welke connector dus voor de CPU is, en controleren of je inderdaad die connector gebruikt hebt.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Uit de FAQ:
Voeding

Welke merk is het?
-Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
-Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
-Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
Sinds wanneer zijn Chieftec voedingen slecht en wordt Q-tec in het rijtje genoemd met de betere merken :?

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 12-06-2003 13:54 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
De voeding hoeft niet persee te weinig power kunnen leveren, er kan ook best zijn dat de voeding kapot is en dus een spannings lijn niet de juiste spanning levert, dit kan je meten met een multimeter.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 12 June 2003 @ 13:49:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Heb je deze al gelezen/ bustudeerd :)

Hier staat zo ongeveer alles in :)

Suc6 en veel plezier met je aankoop :)
ja die heb ik gelezen.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 12 June 2003 @ 13:53:
De voeding hoeft niet persee te weinig power kunnen leveren, er kan ook best zijn dat de voeding kapot is en dus een spannings lijn niet de juiste spanning levert, dit kan je meten met een multimeter.
nee in eeen ander system werkt het namelijk wel die voeding.. fans draaien btw ook gewoon..
Pagina: 1