Ik zit met een probleem... ik heb onderstaande collection gemaakt:
Die wordt dur doorgestuurd naar copyUsersToDetails, waar hij ze in een string flikkerd, gescheiden door komma's:
Vervolgens heb ik dus een ArrayList... probleem waar ik mee zit is eigenlijk, in die arraylist zitten alle gebruikers en al hun data... userId, userName, password, mobileNumber. Hij wordt automatisch gesorteerd op userId, maar ik wil dat hij gaat sorteren op userName.
Nou weet ik dat dit kan met een compareTo maar ik weet niet hoe ik de userName eruit krijg en of ik hem moet comparen als ik alle users ophaal of als ik alle users in een string flikker?!
Ik heb zelf al wat zaken geprobeerd... maar ik krijg alleen de eerste userName eruit en die wil hij echt niet vergelijken met de volgende... wat te doen??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| public Collection getAllUsers()
// Hier wordt een collectie "users" gevuld met all gebruikers en hun data.
// Vervolgens wordt de collectie doorgestuurd naar de method
// copyUsersToDetails (zie verder hieronder)
{
Collection users = null;
try
{
users = local.findAll();
}
catch (Exception ex)
{
throw new EJBException(ex);
}
return copyUsersToDetails(users);
} // getAllUsers |
Die wordt dur doorgestuurd naar copyUsersToDetails, waar hij ze in een string flikkerd, gescheiden door komma's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| private Collection copyUsersToDetails(Collection users)
// Een arraylist wordt aangemaakt en gevuld met een collection met daarin
// alle gegevens van de gebruikers in het systeem. Alle gebruikers worden
// doorlopen en de gegevens worden dmv komma's gescheiden en als String
// in de ArrayList gezet.
{
Collection detailsList = new ArrayList();
Iterator i = users.iterator();
while (i.hasNext())
{
UserLocal user = (UserLocal) i.next();
String details = user.toString(",");
detailsList.add(details);
}
return detailsList;
}// copyUsersToDetails |
Vervolgens heb ik dus een ArrayList... probleem waar ik mee zit is eigenlijk, in die arraylist zitten alle gebruikers en al hun data... userId, userName, password, mobileNumber. Hij wordt automatisch gesorteerd op userId, maar ik wil dat hij gaat sorteren op userName.
Nou weet ik dat dit kan met een compareTo maar ik weet niet hoe ik de userName eruit krijg en of ik hem moet comparen als ik alle users ophaal of als ik alle users in een string flikker?!
Ik heb zelf al wat zaken geprobeerd... maar ik krijg alleen de eerste userName eruit en die wil hij echt niet vergelijken met de volgende... wat te doen??