Mail setup

Pagina: 1
Acties:

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik ben van plan om een mail setup te maken waarbij ik ten allen tijde over een https verbinding via web aan mijn emails kan. Nu zit ik met een paar problemen over welke software ik moet kiezen, omdat het niet alijtd duidelijk is welke software wat ondersteunt en of die nu allemaal goed willen samenwerken.

Dit is de huidige situatie :
Ik lees mij email op the bat ! , een mailclient waarin ik 7 accounts zitten heb. Dit wordt allemaal mooi gefilterd per account en in subfolders gezet.

Ik wil dit dus omzetten naar eenzelfde soort setup, maar dan via het web. Ik had gedacht aan postfix, omdat dit mijn voorkeur MTA is , fetchmail om de mail uit de verschillende accounts op te halen en af te leveren en courier imap, omdat ik daar ook al wat ervaring mee heb, maar dit kan dus eigenlijk vanalles worden.

Met welke software kan ik binnenkomende mail filteren naar de juiste subfolders in IMAP ? Hierbij wil ik liefst nog die regels kunnen aanmaken via de webinterface. Is er een web interface die ondersteunt dat ik met 7 emailadressen uitgaande mails kan versturen. Dus niet dat al mijn mails naar buiten gaan als eenzelfde account.

Ik wil dit gaan opzetten onder gentoo, maar denk niet dat dit gevolgen heeft voor de software keuzes ? Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben, rekening houdend met mijn (nogal strenge ?) eisen/verwachtingen ?

Hopelijk is dit wat duidelijk, anders geef ik wel meer uitleg over iets wat ik daarmee wil bereiken.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Verwijderd

ik heb ook zoiets draaien onder gentoo, alleen niet dat mailen onder verschillende accounts :)

de programma's die ik gebruik zijn:

Postfix als MTA
courier IMAP
fetchmail om zooi op te halen uit bestaande boxen
procmail voor het sorteren/virusvissen

als webmail clientje gebruik ik squirrelmail, werkt erg lekker (op appache met mod_ssl)

• Profidiam
Het is dan vooral op die meerdere accounts dat ik info zoek, omdat het echt bagger zou zijn om met 7 verschillende logins naar mijn webmail te moeten gaan.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Profidiam schreef op 12 June 2003 @ 14:56:
Het is dan vooral op die meerdere accounts dat ik info zoek, omdat het echt bagger zou zijn om met 7 verschillende logins naar mijn webmail te moeten gaan.
Met fetchmail kan je dat prima doen, 7 accounts mail ophalen (via POP3) en dan die allemaal afleveren bij een user, waarna procmail het sorteren doet.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Dat wel, maar het gaat er hier om, dat de TS ook van 7 verschillende accounts kan verzenden. Geen idee welke webmail client dat kan, al zou het simpel aan te passen moeten zijn (iets aangepaste code voor de from: header lijkt me zo). Had je al naar Horde / Imp gekeken?

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:16
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:13:
Dat wel, maar het gaat er hier om, dat de TS ook van 7 verschillende accounts kan verzenden. Geen idee welke webmail client dat kan, al zou het simpel aan te passen moeten zijn (iets aangepaste code voor de from: header lijkt me zo). Had je al naar Horde / Imp gekeken?
Met Squirrelmail kun je gewoon identiteiten aanmaken... Ik heb zelf meerdere email accounts en ik haal het met fetchmail allemaal naar mijn computer waar ik het drop in Cyrus-IMAP in verschillende boxjes.

Vervolgens heb ik in squirrelmail voor elk account een identiteit ingesteld en ik kan bij het aanmaken van een bericht aangeven wat het afzender adres is.

Toevoeging:
De TS wilde ook nog weten over filteren met behulp van een webinterface. Voor zover ik weet is dit mogelijk met behulp van Cyrus. moet je geloof ik wel een versie > 1.6 hebben ofzo maar dan kon je dacht ik SIEVE Filters gebruiken en die kun je weer wijzigen met behulp van een webinterface....

[ Voor 18% gewijzigd door hammerhead op 12-06-2003 16:51 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Profidiam
ok, ik zal cyrus met SIEVE filters eens bekijken, bedankt voor alles goeie reacties

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

er is een interessant Cyrus project gaande op de universiteit van Athene, helaas nog niet publiekelijk beschikbaar maar houdt het in de gaten...

http://cyrusmaster.edunet.uoa.gr/cyrusmaster/index.html

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Pagina: 1