Hoe (lang) USB verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi ik wil de drie pc's in mijn kantoor moven naar het serverhok en alleen een scherm/keyboard/muis op mijn buro hebben. Dit in verband met gluid.
Ik heb al mooie geshielde VGA extension kabels gevonden die hoge resolutie aankunnen over 20 meter.
Nu het probeem: keyboard en muis kabels verlengen. Die zijn USB en die kun je maar 5 meter verlengen...
Hoe doe ik dit? Om de 5 meter een USB hub is dus 3 hubs, en dat voor 3 pc's is 9 hubs en dat zie ik niet echt zitten....
Draadloos keyboard/muis? Wat is het bereik daarvan?

Wie heeft een tip over hoe het makkelijkst een PC ergens anders te zetten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lijkt me meer iets voor hardware algemeen :)

>> OH dus

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

usb booster/repeater. kijk eens bij blackbox.nl (overigens veel info op dit forum te vinden hierover.......)

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Je kunt deze gebruiken:

http://is41.introweb.nl/c...6047058a+NL/products/6272

Volgens specificaties zou je er meerdere achter elkaar moeten kunnen gebruiken.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28

Maf

Welke monitorkabels heb je gevonden? Want het lukt mij niet mn 19" scherm op 1600x1200 ook maar enigzins te verlengen

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• usr-local-dick
  • Niet online
Maf schreef op 12 June 2003 @ 13:32:
Welke monitorkabels heb je gevonden? Want het lukt mij niet mn 19" scherm op 1600x1200 ook maar enigzins te verlengen
http://www.compricon.nl/pdf/C1kabels/monitorkabels.pdf

En dan de HR-VGA kabels onderaan.
ik heb ze nog niet gekocht hoor maar die lijken mij wel erg goed. Alles geshield en coax enzo. ziet er goed uit.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb hier 10 meter USB kabel, en de kwaliteit/signaal is nog wel goed (is dan een webcam). Lijkt me niet dat een muis/toetsenbord nu zoveel meer data verstuurt (al hoewel het met die muis misschien lastig kan gaan worden).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:25

Nobby

Nuts!

usr-local-dick schreef op 12 juni 2003 @ 13:01:
Om de 5 meter een USB hub is dus 3 hubs, en dat voor 3 pc's is 9 hubs en dat zie ik niet echt zitten....
Is het niet mogelijk een usb+kvm switch oid neer te zetten bij die 3 pc's in het serverhok en die dan van afstand om te schakelen :?

/Edit
En wat zijn de OS's van die pc's? Misschien kun je namelijk dmv een terminalclient inloggen op die servers, dan heb je alleen een monitor, keyboard, muis en zo'n klein kastje van een terminalclient er staan en hoef je alleen maar een utp kabel naar je serverhok te leggen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Nobby op 12-06-2003 13:59 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

hmm heb net zelf ff in een blackbox folder gekeken; vooralnog hebben ze zat spullen om eea te verlengen (ze maken ook kabels op maat) maar ik heb geen standaard oplossing gevonden die ook de usb meeneemt.

misschien ff bellen ?? : 030-2417777 (sales)

• usr-local-dick
  • Niet online
LauPro schreef op 12 juni 2003 @ 13:52:
Ik heb hier 10 meter USB kabel, en de kwaliteit/signaal is nog wel goed (is dan een webcam). Lijkt me niet dat een muis/toetsenbord nu zoveel meer data verstuurt (al hoewel het met die muis misschien lastig kan gaan worden).
Hmmm ik denk dat ik het eerst wel met standaard usb verlengkabeltjes ga proberen, als het werkt dan dan werkt het :)
Als het *niet* goed werkt kan je altijd nog achteraf versterkte kabels halen...
Volgens mij heb je er ook geen 3 nodig dan.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KVM switch + extender is inderdaad de oplossing, zit echter wel een kostplaatje achter. Je kunt dan met 1 standaard CAT5 kabel de verbinding maken.

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12 15:26
Ik heb vandaag bij een kennis hetzelfde gedaan als topicstarter wil doen. Heb bij Dunnet een monitorverlengkabel van 6 meter gekocht (€53), vrijwel geen kwaliteitsverlies te zien op de 17 inch tft monitor (1280x1024).

Voor het draadloze toetsenbord en muis (met usb-zendkastje) van de HP Pavillion computer heb ik een USB 5 meter verlengkabel met repeater van Sitecom gebruikt. Werkt prima, totdat ik de computer opnieuw opstart. Dan blijken de muis en toetsenbord niet meer te werken omdat op het bijbehorende zendkastje de ledjes niet meer oplichten. Als ik dan de usb-plug aan computerkant er even uittrek en er weer direct insteek, dan doet alles het weer normaal. Ben er nog niet uit wat het probleem is. Ik vermoed dat het iets met het powermanagment van de usb-poort is in combinatie met de repeater-kabel van Sitecom.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12 14:12

Jimbolino

troep.com

anders koop 2 kabels van 10meter, test het, en je weet het

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1