Toon posts:

WinXP Pro HD doet het niet onder WinXP home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zit ik met het volgende probleem:
Ik heb een computer met Windows XP professional en een met Windows XP home. Nu zit er in de computer met WinXP pro een hardeschijf met gegevens die ik in de WinXP home wil zetten. Echter, als ik de HD (NTFS) overzet van de XP pro naar de XP home, dan kan ik met de XP home niet bij mijn gegevens komen. Het enigste wat je te zien krijgt zijn de extra opties 'omzetten' en 'converteren'. Bij alletwee loop ik het gevaar om gegevens te verliezen, wat ik niet wil. Hoe kan ik nu de HD gewoon gebruiken in het liefst alletwee de computers (handig om grote bestanden over te zetten) zonder eerst te converteren e.d.? Is hier een programma voor? Ik heb kennissen gevraagd, maar die snapten er ook al niets van.

Hopelijk kan iemand mij een oplossing geven!

Groeten, René

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IS er nog iets gebruikt van schijfcompressie of andere dingetjes

Geef ook je specs eens, dat is misschien wel makkelijk.

enne, grtz $user hoeft niet onder je posts, staat in de FAQ dat dit zeer irritant is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Windows XP Home ondersteunt géén Dynamische Volumes en/of Encrypted NTFS partities. Ga na of dit niet het geval is :)

Verwijderd

@ Terw_Dan

grtz $user hoeft niet onder je posts, staat in de FAQ dat dit zeer irritant is.[/quote]

Er staat alleen in de huisregels dat wij Tweakers elkaar permanent de groeten doen, dus dat het niet NODIG is om in een post te doen.
Is toch wel even wat anders dan zeer irritant IMHO.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat t aan de dynamische volumes ligt. Is er niet een programma te downen waarbij je toch in XP home erbij kan komen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas niet .. Je zult het boeltje moeten backuppen en de schijven opnieuw indelen.
Pagina: 1