Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Koeler] Arctic Slim Silent Pro TC

Pagina: 1
Acties:

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 16:48
ik heb al gezocht op internet en de search gebruikt hier op GoT...no results

ik heb dus net een nieuwe koeler een Arctic Slim Silent Pro TC. Hij is temperature controlled dus hij past de snelheid van de fan aan aan de temperatuur (duuuh :) )
Als ik mn pc aanzet zit de fan rond de 800 rpm...dan loopt de temperatuur op naar zon 60-65 graden en dan gaat de fan eindelijk harder draaien. Tot ongeveer 1800 rpm. Dan loopt de temperatuur nog verder op naar 70-75 graden. Maar de koeler blijft rond de 1800 rpm. Eén keertje ging ie 2000 rpm maar toen was mn cputje 78 graden :( de specificaties van de koeler: 1400 - 2800 rpm...maar wanneer haaltie die 2800 rpm dan...als mn cpu 90 graden wordt ofzow? niet leuk... :'(

De koeler is goed geplaatst, genoeg koelpasta enz en de koeler wordt ook best warm...ik kan mn vingers er een poosje ophouden (7 seconden ofzow) voordat het iets te warm wordt....

Nu is mn proc 71 graden en mn koeler draait 1780 rpm. Heeft iemand ervaringen met deze koeler, hoe zou ik het toerental hoger kunnen krijgen want ik vind dit toch wel iets te warm voor mn cputje...dat is trouwens een 2400+

smile an everlasting smile

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Draadjes van de sensor doorknippen en doorverbinden, sim-pel

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Zit de tempsensor goed genoeg bij de core bevestigd? Zo niet leest deze natuurlijk lagere temperaturen af en gaat idd niet harder draaien.
Verder zou je kunnen proberen om de tempcontroller er af te halen ofzo?

• RooN
cyberbetica hoe bedoel je dat? ik weet trouwens ook niet precies waar de sensor zit...er zit een standaard stekkertje aan met zwart geel en rood...dan gaan vanaf de fan ook nog zwart en rood naar beneden, het koelblok in...dan zal dit wel van de sensor zijn zeker? en ik dacht inderdaag ook om die temp controller er op een of andere manier eraf te halen...

Verwijderd

Ik heb ook een AC SLim Silent Pro TC en bij het opstarten draait hij onder de 600 RPM :S AsusProbe helemaal gek doen :S maja dan is de proc ook maar 29 C maar wanneer hij dan op de 32 komt zit hij al op 630 RPM verder zit ik nu op 41 C op 1500 RPM en bij 56 draait hij pas max 2200 RPM verder gaatie niet. Eigenlijk geen problemen met deze AC

verder ook oc'ed Barton 2500+ @ 2800+ komt hij niet boven de 59 uit duss redelijk goed :D:D verder hoor je hem echt niet :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:03 ]

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Die zwarte en rode die vanaf de fan het koelblok ingaan zal idd wel je sensor zijn. Bij mijn TT Volcano 11 zat die sensor aan een apart draadje, wat ik heel dicht tegen de core moest leggen. Dit is dus bij jou niet het geval. Ik denk (maar weet niet zeker) dat als je die sensor er af knipt en de twee draadjes contact laat maken of juist niet hij op z'n max aantal toeren zal draaien. Dit moet je dus gewoon even proberen dan met eerst de draadjes los van elkaar en controleren in de bios hoeveel rpm die dan doet en anders ff aan elkaar ofzo

• RooN
haha dat was m dus :) er zat zo'n goedkoop ntc-tje vlak onder de fan, vandaar datie niet zo hard ging :( maargoed, ntctje erafgehaald en de draadjes aan elkaar gesoldeerd...nu draaitie lekker op 3200rpm en wordt mn cpu zon 52 graadjes STRESSED!!!das toch een verschilletje van zo'n 20 graden :) tnx voor de tip

Verwijderd

Wat moet je eigenlijk doen om er een potmetertje op te zetten zoals sommige Enermax case fans ze hebben ?? zodat je dmv bv een schroevendraaier de fan speed aan kan passen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:09 ]

• JaY-

JaY-

Het is mij.

RooN schreef op 12 June 2003 @ 17:56:
haha dat was m dus :) er zat zo'n goedkoop ntc-tje vlak onder de fan, vandaar datie niet zo hard ging :( maargoed, ntctje erafgehaald en de draadjes aan elkaar gesoldeerd...nu draaitie lekker op 3200rpm en wordt mn cpu zon 52 graadjes STRESSED!!!das toch een verschilletje van zo'n 20 graden :) tnx voor de tip
Gelukkig was het probleem hiermee verholpen ;)
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 18:07:
Wat moet je eigenlijk doen om er een potmetertje op te zetten zoals sommige Enermax case fans ze hebben ?? zodat je dmv bv een schroevendraaier de fan speed aan kan passen
idd wel een slim idee, aangezien de TS de koeler toch heeft gekocht voor wat stilte. Tenminste daar ga ik vanuit als je een Artic Slim Silent Pro koopt :p

• RooN
een potmeter? nou, de rode en zwarte draad zijn respectievelijk plus en min, dus als je daar een potmeter tussenzet, kun je de stroom regelen die naar de fan gaat en dus ook het toerental...? das eigenlijk vrij logisch...of zeg ik nu iets onmogelijks

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Volgensmij heeft een potmeter drie pootje's en is de middelste de sleper dus moet je op het linker pootje en de middelste als je vanaf de metalen kant ernaar kijkt.. Als je de spanning over de twee buitenste pootje's zet dan heb je de maximale weerstand van de potmeter te pakken...

toch :?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:55
klopt je moet de binneste hebben en 1 van de 2 buitenste dan is alles okey!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Hmm, ik heb zelf ook de Slim Silent Pro TC cooler (Temperature Controlled).

Heb net ff m'n OC'd XP1800+ (draait nu eh, 1917MHz) met cpuburn (beetje zoeken, ik kwam er twee tegen.... http://users.ev1.net/~redelm/ moet je hebben.... en dan runprio er bij halen eventueel zoals in de readme staat) half uurtje staan draaien.

Temp komt idle niet boven de 45 uit en stressed zit ie op 52.... en de koeler draait op een rustige 2100rpm... erg stil. best netjes ;D

nja.... ben er blij mee... lekker stille koeler die goed z'n werk doet.

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 04:51
Heb die koeler hier ook. Koelt zeker goed voor z'n prijs.
Ik heb toch de indruk dat dat koperen contactvlak (met proc dan) redelijk ruw is.

Na de examens ga ik dat ns polijsten en kijken wat m'n case-temps doen.

XP2000+ @ 1.67 --> 45° idle / 50° stressed

Moet beter kunnen volgens mij.

Verwijderd

mijn mijn artic draait op 3184 en is 44 graden (amd xp 2500)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:18 ]

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 04:51
Dr. Lektro schreef op 14 June 2003 @ 13:08:
Heb die koeler hier ook. Koelt zeker goed voor z'n prijs.
Ik heb toch de indruk dat dat koperen contactvlak (met proc dan) redelijk ruw is.

Na de examens ga ik dat ns polijsten en kijken wat m'n proc-temps doen.

XP2000+ @ 1.67 --> 45° idle / 50° stressed

Moet beter kunnen volgens mij.
Hierbij moet ik wel vertellen dat ie slechts 1800 a 2200 RPM draait.

Die van mij komt nooit boven de 2200. Iemand een idee hoe ik hem sneller kan laten draaien?

• Tweeke
  • Niet online
Dr. Lektro schreef op 14 juni 2003 @ 16:32:
[...]

Hierbij moet ik wel vertellen dat ie slechts 1800 a 2200 RPM draait.

Die van mij komt nooit boven de 2200. Iemand een idee hoe ik hem sneller kan laten draaien?
Ehm.....misschien moet je nog ff wakker worden ofzo :? ;)

Daar gaat dit topic over en het antwoord is net gegeven.......namelijk:

Draadje waar de NTC aan zit door knippen, draadjes aan elkaar verbinden --> fan draait max RPM. Dan een potmetertje kopen, op de juiste manier verbinden --> toerental is regelbaar!

Je kan ook een Zalman fanmate kopen i.p.v. een potmetertje. Dat is duurder, maar wel makkelijker.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Pagina: 1