Wifi kaartje als radio ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb lopen zoeken hier op GoT, en op Google... kan er niks duidelijks over vinden helaas...

Ik weet dat het mogelijk is om via een wireless kaartje radio zenders te ontvangen... Wat voor software is daarvoor eigenlijk nodig? en vooral, hoe CPU intesief is zo'n programma?

het betreft hier een Sisco Systems 350 series wireless PCMCIA kaartje...

Verwijderd

Is dat niet een heeel ander frequentie bereik, en ook een heel andere band?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:33
Dat is volgens mij niet mogelijk ja.. De antenne kan zowieso niet overweg met die frequenties.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Hoe weet je dat 't zou kunnen dan. Ik ben toch redelijk overtuigd dat het niet kan. Dit ivm de al eerder genoemde frequenties...

• Fludizz
  • Niet online
ik heb vaniemand gehoord die een wifi kaartje had, dat ie radio erop kon ontvangen...

weet alleen niet meer van wie... en laat staan wat voor wifi kaartje die heeft...

enneh, dat shoutcast sucks :P (nofi)

offtopic:
SirDupre: leuke icon... DotT roxx :D nog uit de 486 tijd :)

Verwijderd

er is wel een muis die je aan je ps2 poort hangt en dan heb je wel radio. maar fm ontvangst met je wifi gaat niet lukken aangezien je een antene van ongeveer 1 meter nodig hebt om fm golven op de radio band te kunnen ontvangen.

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 14:54:
er is wel een muis die je aan je ps2 poort hangt en dan heb je wel radio. maar fm ontvangst met je wifi gaat niet lukken aangezien je een antene van ongeveer 1 meter nodig hebt om fm golven op de radio band te kunnen ontvangen.
wat je al niet kan doen met een draadje om 1 meter in ongeveer 2 cm kwijt te kunnen :P

maargoed... waarshcijnlijk had ie een ander type wifi kaartje... 1 met een fm ontvanger...

nouja... jammer, maar boeit niet :)

Verwijderd

eh.. wifi is 2.4 Ghz, en fm zit rond de 100 Mhz (de draagband is in elk geval 100 Mhz. de wifi tuner kan niet eens 100 Mhz ontvangen... zie dit als FM en AM. met een am radio kun je geen fm ontvangen. en andersom ook niet.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:54:
Dat hoeft niet :)

Zijn wel radio's zonder antenne.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Fludizz schreef op 12 June 2003 @ 14:58:
[...]

wat je al niet kan doen met een draadje om 1 meter in ongeveer 2 cm kwijt te kunnen :P

maargoed... waarshcijnlijk had ie een ander type wifi kaartje... 1 met een fm ontvanger...

nouja... jammer, maar boeit niet :)
dat is dan wel in de lengt anders heb je er nog niks aan. dus niet een of andere spoeltje voor zover ik weet.

nieuws: MouseCaster FM Radio Mouse getest @ ExtensionTech.net

link naar de radio muis.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09
Yohan schreef op 12 June 2003 @ 15:01:
[...]

Dat hoeft niet :)

Zijn wel radio's zonder antenne.
helemaal zonder antenne? Technisch niet helemaal mogelijk volgens mij, zitten gewoon 'in' de radio :)

|>

Pagina: 1