Toon posts:

[Outlook express] Samen met Exchange.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik dat de combinatie die in de titel staat standaard onmogelijk is, maar
kent iemand soms een workaround hiervoor(dat outlook express dus wel met Exchange kan werken)

Is er soms een module voor oid.

Verwijderd

huh? outlook express werkt prima met exchange, exchange is namelijk een (enhanced) IMAP server.

Server als imap server invullen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 12:04:
huh? outlook express werkt prima met exchange, exchange is namelijk een (enhanced) IMAP server.

Server als imap server invullen en klaar.
Sommige mensen willen ook nog dingen zoals een agenda e.d.
Natuurlijk werkt exchange wel als SMTP/IMAP/POP server maar daarvoor installeren mensen over het algemeen geen exchange.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus je vraag is: zit er een agenda in Outlook Express?

Dan is het antwoord nee: het is niet voor niets de gratis Express versie ;)

offtopic:
OE is geen OS, dus WOS --> Software Algemeen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 12 juni 2003 @ 12:22:
Dus je vraag is: zit er een agenda in Outlook Express?

Dan is het antwoord nee: het is niet voor niets de gratis Express versie ;)
Dat wist ik, maar toch de vraag of er dus een module oid. voor is, hier op 't werk zit 1 man die niet over wil stappen op Office XP omdat Outlook een betere zoekfunctie bevat.
offtopic:
OE is geen OS, dus WOS --> Software Algemeen :)
tnx voor de move.

Verwijderd

Topicstarter
Om even mijn verhaal wat te verhelderen;

We hebben hier op de zaak na enige dagen van google en search een exchange server draaien, 't werkt perfect - de mail, de agenda's alles.

Maar nu hebben we hier 1 persoon zitten die niet over wil stappen op Outlook XP en die ALLEEN maar outlook express wil gebruiken en gezien outlook express geen exchange kan gebruiken kan nu NIEMAND hier mail versturen naar zijn adres(dat wel op onze webserver actief is) omdat de Exchange server zich zelf als enige mail server ziet.

Ook een oplossing zou zijn om te forceren dat mail ALTIJD gewoon richting onze eigen mail-server gaat.

dus : client --> exchange --> mailserver --> exchange --> client

ipv : client --> exchange --> client.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:38 ]

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:36
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:31:
Om even mijn verhaal wat te verhelderen;

We hebben hier op de zaak na enige dagen van google en search een exchange server draaien, 't werkt perfect - de mail, de agenda's alles.

Maar nu hebben we hier 1 persoon zitten die niet over wil stappen op Outlook XP en die ALLEEN maar outlook express wil gebruiken en gezien outlook express geen exchange kan gebruiken kan nu NIEMAND hier mail versturen naar zijn adres(dat wel op onze webserver actief is) omdat de Exchange server zich zelf als enige mail server ziet.
Is het niet beter om deze man dan te dwingen over te gaan op Outlook? Sorry, maar of Outlook of geen mail.

Zoeiezo is Outlook iets veiliger qua attachments, daarnaast werkt het 100% met exchange, iets wat je van OE niet kan zeggen (en al helemaal niet als je hem op een of andere manier 'uitbreid' met Exchange functionaliteit (als dat ueberhaupt mogenlijk is).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:31:
Als je SMTP/POP3 of IMAP aanzet in Exchange kan hij toch gewoon zijn Exchange mail uitlezen?
Desnoods installeer je OWA.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• KoeKk
blackd schreef op 12 June 2003 @ 15:38:
[...]

Als je SMTP/POP3 of IMAP aanzet in Exchange kan hij toch gewoon zijn Exchange mail uitlezen?
Desnoods installeer je OWA.
Dan gebruik je alleen de email functionaliteit, lijkt mij dat je van alle 'geneugten des Exchange' wilt genieten ;)

• blackd
  • Niet online
KoeKk schreef op 12 June 2003 @ 15:42:
Dan gebruik je alleen de email functionaliteit, lijkt mij dat je van alle 'geneugten des Exchange' wilt genieten ;)
Jah, lijkt mij ook leuker voor het bedrijf.
Maar novalue beweert dat niemand de OE user kan mailen, omdat hij OE gebruikt. Maar als je mijn oplossing toepast, kan de OE user gewoon gebruik maken van alle mailfaciliteiten.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 12 June 2003 @ 15:44:
[...]

Maar novalue beweert dat niemand de OE user kan mailen, omdat hij OE gebruikt. Maar als je mijn oplossing toepast, kan de OE user gewoon gebruik maken van alle mailfaciliteiten.
Inderdaad en dat was ook het probleem, het kromme van die persoon is dat hij NIET Outlook gebruikt voor zijn mail, maar wel Outlook wil gaan gebruiken voor de agenda..

Errug krom, maar tnx blackd aan die oplossing had ik nog niet gedacht :)

• KoeKk
blackd schreef op 12 June 2003 @ 15:44:
[...]

ok, beaten ;)
TS: het is vrij simpel maak een Virtual POP3 (of IMAP) server aan en stel dat in in OE, kan die user wel mailen. Van agenda functionaliteit moet je user dan maar afzien.

• blackd
  • Niet online
Idd 8)7 naja, zal hij ook z'n reden voor hebben :+
np :).

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 12 juni 2003 @ 15:52:
[...]

Idd 8)7 naja, zal hij ook z'n reden voor hebben :+
np :).
reden: "OE heeft een betere/snelleren zoek functionaliteit" |:(

Soms wil ik collega's wel eens doodschieten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:55 ]

• KoeKk
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:54:
[...]

reden: "OE heeft een betere/snelleren zoek functionaliteit" |:(

Zet op je exchange de MS Search service aan (reken op 30% meer schijfruimte voor je zoekindex op je server) en je kan binnen 5 seconden door 15GB aan mail zoeken (moet je wel Exchange 2k gebruiken in 'Native Mode').

Daarnaast weegt het argument 'sneller zoeken' niet op tegen gedeelde mailboxen & agenda's en al helemaal niet tegen public folders ;)

[EDIT:]
Daarnaast als je user op ctrl+shift+F drukt heb je een zoekvenster wat uitgebreider is dan die van OE

[ Voor 14% gewijzigd door KoeKk op 12-06-2003 16:01 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:54:
Bring in the LART ;)

• KoeKk
blackd schreef op 12 June 2003 @ 16:00:
[...]

Bring in the LART ;)
Oeh, BOFH kenner? :+
Pagina: 1