Ik heb een windows xp machine met een toshiba internal .v90 modem. Ik heb een nt 4 sp6 server met een tigerjet 300 isdn modem.
Ik heb de isdn kaart geinstalleerd en heb eigenlijk al wat rare dingen op de nt server. De kaart installatie ging goed en het lijkt er ook op dattie het doet (woei!). Met mijn laptoppie kan ik namelijk het nummer bellen en krijg ik verificatie van mijn username en password, maja daarna gaat het fout! Ik krijg een 619 error + disconnect.
Was eigenlijk wel te verwachten omdat ik namelijk nog een probleem heb op de nt server. De remote access connection manager is gestart (op het eerste gezicht zonder problemen) maar de remote accesss server krijg ik dus neit gestart
. Ik krijg een error 1068 dat de dependancy service or group failed to start 
Dit krijg ik in de event viewer als ik de service probeer te starten:
1:
eventid 7001, source: service control manager, type: error, category: none
The Remote Access Server service depends on the RIP for NWLink IPX service which failed to start because of the following error:
The parameter is incorrect.
2:
eventid 7000, source: service control manager, type: error, category: none
The RIP for NWLink IPX service failed to start due to the following error:
Nou heb ik in netwerk eigenschappen al die rip nwlink gedisabled en geenabled, krijg ik geen foutmelding op dus het lijkt (wederom lijkt
) mij dat die correct meedraait.
vervolgens ben ik hier wezen surfuhn:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7001&source=
Maar dit lost niets op
die q's onderaan leiden me niet naar een oplossing.
Verder heb ik tot op heden nog niet veel kunnen vinden. HELLPP
EDIT:
Ik heb ook al een ander modem geprobeerd, maar die was volgens mij niet helemaal toppie meer omdat ik nl geen rasport kon toekennen van dat modem.
Ik heb de isdn kaart geinstalleerd en heb eigenlijk al wat rare dingen op de nt server. De kaart installatie ging goed en het lijkt er ook op dattie het doet (woei!). Met mijn laptoppie kan ik namelijk het nummer bellen en krijg ik verificatie van mijn username en password, maja daarna gaat het fout! Ik krijg een 619 error + disconnect.
Was eigenlijk wel te verwachten omdat ik namelijk nog een probleem heb op de nt server. De remote access connection manager is gestart (op het eerste gezicht zonder problemen) maar de remote accesss server krijg ik dus neit gestart
Dit krijg ik in de event viewer als ik de service probeer te starten:
1:
eventid 7001, source: service control manager, type: error, category: none
The Remote Access Server service depends on the RIP for NWLink IPX service which failed to start because of the following error:
2:
eventid 7000, source: service control manager, type: error, category: none
The RIP for NWLink IPX service failed to start due to the following error:
Nou heb ik in netwerk eigenschappen al die rip nwlink gedisabled en geenabled, krijg ik geen foutmelding op dus het lijkt (wederom lijkt
vervolgens ben ik hier wezen surfuhn:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7001&source=
Maar dit lost niets op
Verder heb ik tot op heden nog niet veel kunnen vinden. HELLPP
EDIT:
Ik heb ook al een ander modem geprobeerd, maar die was volgens mij niet helemaal toppie meer omdat ik nl geen rasport kon toekennen van dat modem.
[ Voor 5% gewijzigd door Tom-my op 12-06-2003 12:00 ]
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."