[nt4] ras met winxp

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Ik heb een windows xp machine met een toshiba internal .v90 modem. Ik heb een nt 4 sp6 server met een tigerjet 300 isdn modem.

Ik heb de isdn kaart geinstalleerd en heb eigenlijk al wat rare dingen op de nt server. De kaart installatie ging goed en het lijkt er ook op dattie het doet (woei!). Met mijn laptoppie kan ik namelijk het nummer bellen en krijg ik verificatie van mijn username en password, maja daarna gaat het fout! Ik krijg een 619 error + disconnect.

Was eigenlijk wel te verwachten omdat ik namelijk nog een probleem heb op de nt server. De remote access connection manager is gestart (op het eerste gezicht zonder problemen) maar de remote accesss server krijg ik dus neit gestart :/. Ik krijg een error 1068 dat de dependancy service or group failed to start :?

Dit krijg ik in de event viewer als ik de service probeer te starten:

1:
eventid 7001, source: service control manager, type: error, category: none
The Remote Access Server service depends on the RIP for NWLink IPX service which failed to start because of the following error:
The parameter is incorrect.

2:
eventid 7000, source: service control manager, type: error, category: none
The RIP for NWLink IPX service failed to start due to the following error:
The parameter is incorrect.

Nou heb ik in netwerk eigenschappen al die rip nwlink gedisabled en geenabled, krijg ik geen foutmelding op dus het lijkt (wederom lijkt :/ ) mij dat die correct meedraait.

vervolgens ben ik hier wezen surfuhn:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7001&source=

Maar dit lost niets op :( die q's onderaan leiden me niet naar een oplossing.

Verder heb ik tot op heden nog niet veel kunnen vinden. HELLPP

EDIT:

Ik heb ook al een ander modem geprobeerd, maar die was volgens mij niet helemaal toppie meer omdat ik nl geen rasport kon toekennen van dat modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom-my op 12-06-2003 12:00 ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
al een keer sp6 eropnieuw overheen geknalt?

verhelpt met NT4 altijd vreemde problemen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
hmm heb ik eerder wel gedaan met het eerdere modem wat ik getest heb (lees mn edit ik was wat vergeten toe te voegen) gaan we ff proberen.

---
sp6installen
---

omfg nu draait de server wel. Stom dat ik dat vergeten ben.

Nu zit ik wel met nog een ander probleem, ik kan niet meer inbellen! Nu is mn lijn steeds in gesprek of ik krijg helemaal geen antwoord van de ras server (hoor je wel mn modem bellen maar ik krijg eeen handshake oid meer).

als je nog iets slims weet? ik sta open voor ideen..

[ Voor 58% gewijzigd door Tom-my op 12-06-2003 12:23 ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Wat voor een isdn kaart heb je in de server ? Is deze wel correct voor RAS gebruik ingesteld ? Als je isdn kaart wel opneemt als RAS niet draait, zit er geen ander programma (pcanywhere) in de weg ?

[ Voor 63% gewijzigd door Taigu op 12-06-2003 13:07 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hb je de ISDN kaart wel ingesteld dat hij ook analoge call accepteerd :?

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
hmm ik heb wat leuks gevonden ondertussen dat ik eerst weg moet slopen. Mn baas komt een half uur geleden aanzetten. "zit jij steeds te bellen" AAAAAAAAAH! staat dat dind doorgschakeld naar zn mobiel :/ (nokia 9210 dus die antwoordt wel met een hand shake :P) dus eerst die schakeling eruit slopen en verder kijken.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Okay dan, de centrale is overhoop gehaald en ik heb nu een appart nummer op de lijn en die werkt prima. Ik denk nu dat er aan de hand is wat CyberJ voorstelt. Mij is vertelt door een collega dat isdn automatisch analoog oppakt, nu blijft de lijn nog continu overgaan, en lijkt me dat dus niet het geval. Het is toch wel mogelijk voor een isdn kaart om analoog op te pakken :? of anders, hoe / waar stel je dat in?

• Grolsch
FanToom schreef op 12 June 2003 @ 17:11:
Okay dan, de centrale is overhoop gehaald en ik heb nu een appart nummer op de lijn en die werkt prima. Ik denk nu dat er aan de hand is wat CyberJ voorstelt. Mij is vertelt door een collega dat isdn automatisch analoog oppakt, nu blijft de lijn nog continu overgaan, en lijkt me dat dus niet het geval. Het is toch wel mogelijk voor een isdn kaart om analoog op te pakken :? of anders, hoe / waar stel je dat in?
standaard echt niet hoor

punt 1 moet je isdn kaart geschikt voor zijn
punt 2 er moeten NT drivers voor zijn
punt 3 je moet analoge com poorten toevoegen

zoek eens een manual van je ISDN kaart op de website van je leverancier.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Hmm dit is knap vervelend voor wat ik wilde doen. Aaargh. Ik zit even snel te browsen naar modems die eventueel isdn en analoog aan kunnen, ik zie alleen 14k4 analoge mogelijkheden. Zijn er modems die hoger aan kunnen (desnoods duurder/professioneler) waar jij van weet? Dat je dus ook 56k6 analoog en ook isdn kunt krijgen?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Meestal moet je ook een msn nummer invullen. Ik zou toch even wat info ergens vandaan halen....

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Grolsch
Ik heb hier een EICON DIVA SERVER 4BRI, daar passen 4 ISDN2 lijnen in, en men kan dus met 8 lijnen tegelijkertijd inbellen, zowel analoog(56K) als ISDN(64K) als GSM's (9,6K)

voor jou is misschien interesant de eicon server bri, daar gaat 1 isdn lijn in, en kun je met 2 tegelijkertijd inbellen, lees dit maar eens
Diva Server BRI

Eicon Networks’ Diva Server BRI is a high-performance, active ISDN server adapter that provides both digital and analog connectivity for an ISDN Basic Rate Interface (BRI). The Diva Server BRI’s on-board Digital Signal Processors (DSPs) enable one server to support any mix of two concurrent communications with ISDN devices, V.90 analog modems, fax machines, and GSM compatible mobile phones. A mix of any two call types can be supported simultaneously making it an ideal open communications platform to handle your fax server, unified messaging, computer telephony (CTI) and remote access server needs. Additional Diva Server BRI cards can be added any time your need for capacity grows, and can be mixed and matched with other members of the Diva Server family.

Active ISDN adapter, supporting two calls simultaneously on one BRI line
Scaleable solution for growing applications
High-speed processor and on-board DSPs ensure high performance, offloading server processing
Support for standardized software interfaces, such as CAPI and TAPI
Powerful support for fax server, unified messaging, CTI server with third party software
Full compatibility with Microsoft BackOffice Small Business Server
Tightly integrated with Windows 2000, Windows XP, Windows NT
Full Linux support
Ease of installation guaranteed by Plug and Play conformance
Easy upgrade with free software downloads from Eicon
SecurID® Ready Partner
5-year warranty
bron: http://www.eicon.com/bene...aGateways/DIVA_BRI_2M.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 13-06-2003 09:16 ]

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
hehe grappig, ik heb toevallig gister gehad die precies hetzelfde aanraadde. Ik zie je post nu voor het eerst maar k had ze eerder vandaag even gebeld, en gaven me idd ook deze oplossing. De kaarten zijn prijzig, maar ik denk dat ze een prima zullen gaan werken, k heb al een aantal zeer positieve dingen gezien op google over deze boardjes.

Tnx mate!

• Grolsch
FanToom schreef op 13 June 2003 @ 12:16:
hehe grappig, ik heb toevallig gister gehad die precies hetzelfde aanraadde. Ik zie je post nu voor het eerst maar k had ze eerder vandaag even gebeld, en gaven me idd ook deze oplossing. De kaarten zijn prijzig, maar ik denk dat ze een prima zullen gaan werken, k heb al een aantal zeer positieve dingen gezien op google over deze boardjes.

Tnx mate!
ik heb hem nu al 2 jaar.

ca. 1,5 jaar onder NT4.0 gedraait, en nu een half jaar onder win2ksp3.

Draait als een tiet.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Weet je misschien ook een totaal hardwarematige oplossing? Dus een lucent of een cisco apperaatje die dit ook kan?

offtopic:
Uit ervaring weet ik dat je tieten niet moet draaien :P

• Grolsch
FanToom schreef op 13 juni 2003 @ 15:27:
Weet je misschien ook een totaal hardwarematige oplossing? Dus een lucent of een cisco apperaatje die dit ook kan?

offtopic:
Uit ervaring weet ik dat je tieten niet moet draaien :P
de cisco 2509 is zo'n apparaat zie:
The Cisco 2509 Access Server provides dialup access to enterprise networks from eight single users or remote sites using asynchronous modems or ISDN terminal adapters.
en
http://www.cisco.com/en/U...ad/ps492/ps240/index.html

maar dan moet je weer gebruik gaan maken van een radius database met users ofzoiets.

Pagina: 1