Dongle (HardlockKey) delen met 2 PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 10:14
Ik zag op de conrad site onderstaande automatische parallele switch staan.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/C3/C3EB953EAC3A7FAAE10000000A010251.JPG

Uitleg en Vraag:
Ik gebruik een Cad tekenprogramma met een parallele dongle voor software beveiliging. (een dongle is een "stekkertje" voor op de paralelle poort, waar het programma een signaaltje naar toe stuurt, en kijkt wat er terugkomt.)

Ik heb de beschikking over 2 PC's. Als ik met PC1 render, controleert het CADprogramma na ongeveer 50 plaatjes of de dongle nog aanwezig is. Op PC2 ben ik aan het tekenen en controleert het programma dus vaker of de dongle er nog is. Zou het mogelijk zijn om beide PC's te laten werken met het CADprogramma met deze switch en dus met 1 Dongle.
De switch zou dan automatisch de signalen van het programma moeten sturen naar de dongle. Het kan dus voorkomen dat beide PC's tegelijk een signaal sturen naar de switch. De dongle stuurt ook een signaaltje terug naar de PC, gaat deze schakeling ook goed, weet de switch welke PC hij moet aansturen?? Zie onderstaand schema.

|PC1|---------------| switch + dongle |---------------------|PC2|

[ Voor 11% gewijzigd door Knilessam op 12-06-2003 11:55 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Als het op 2 PC's geinstalleerd is, dan heb je toch ook 2 dongles erbij gekregen?
Anders is dit gewoon een 'beveiligingsomzeilingvraag', en dat wordt niet gewaardeerd. :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dat kan volgens mij niet, en het zou ook niet moeten kunnen, want 2 PCs == 2 licenties == 2 dongles.
Mocht je 2 licenties hebben en maar 1 dongle, dan kun je dat denk ik het beste melden bij de leverencier van het pakket.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Dit topic is gesloten.