flash intro resoluties

Pagina: 1
Acties:

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 09:53

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een flashintrotje voor een website.

Nou heb ik van het betreffende bedrijf een pdf ontvangen zoals de flahsintro eruit moet komen te zien.

In het flashintro worden een aantal afbeeldingen verschoven, naar een bepaalde positie.
De pagina die na de flashintro komt is een normale html pagina. De afbeeldingen op deze pagina zijn dezelfde als op de flash pagina. Het moet dus lijken, dat in de flashintro de vervolg pagina wordt opgebouwd.
Maar de locatie's van de verschillende afbeeldingen moeten hetzelfde zijn als de html pagina.
Dus de merknaam van het bedrijf zit rechtsbovenin, maar moet dus in zowel het flashfilmpje als in de vervolg pagina op dezelfde plek zitten.
De pagina moet te bekijken zijn in zowel 1024x768 als 800x600 en eventueel op hogere resoluties.

Hoe los ik dit op, dus dat in de flashintro en de vervolg pagina de afbeeldingen op dezelfde plek zitten in verschillende resoluties?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Misschien ook wel makkelijk om te weten hoe de vervolg pagina is opgebouwd. Hier kunnen wij ook weinig mee.
Als de vervolg pagina, net als flash, gemaakt is om 'uit te rekken', zou het niet zo'n groot probleem moeten zijn.

Anders zou je altijd nog verschillende intro's kunnen maken voor de verschillende resoluties. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Absolute positionering? dan is het op elke resolutie in elk browserscherm gelijk :)

• T-8one

T-8one

Topicstarter
De vervolg pagina bestaat gewoon uit dezelfde afbeeldingen als in de flashintro voorkomen. De afbeeldingen heb ik in div's gezet zodat ik ze ook rechts en vanaf de onderkant uit kan lijnen.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Dan zie ik het probleem niet. :?

Plaats anders eens een screenshot met wat er niet goed gaat.

Ahh kijk.. ik moet toch eens wat meer met Flash gaan werken denk ik. :o
Euhmm, ja dat scalen is natuurlijk juist niet de bedoeling. Dan is het wel lastiger.. Zou ik zo 1,2,3 ook niet weten.

[ Voor 53% gewijzigd door OkkE op 12-06-2003 11:43 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OkkE schreef op 12 June 2003 @ 11:38:
Dan zie ik het probleem niet. :?

Plaats anders eens een screenshot met wat er niet goed gaat.
Je wilt toch niet je movie scalen als de resolutie groter wordt :?

Ik denk dat TS moet gaan kijken naar de wondere wereld van Flash ActionScript.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Schrap die flash intro, die tijd is nu wel voorbij. Met MX is Flash in staat tot heel wat meer dan intro's :D

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Ohh de intro wordt volgens mij over de gehele browser vertoond, full screen flash is uberhaupt een no-go ;) bovendien is het lastig te optimaliseren voor verschillende pc's

• T-8one

T-8one

Topicstarter
voorbeeld van het probleem

Het is mijn eerste experiment in flash, dus wat tips hoe ik dit op kan lossen? Dan weet ik in ieder geval waarna ik op zoek moet gaan.

De opdrachtgever wilde graag een flashintro, ikzelf ben er ook niet zo gek van en vind ze 9 van de 10 keer ook erg irritant

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

kareltje_de_grote schreef op 12 June 2003 @ 11:53:
voorbeeld van het probleem

Het is mijn eerste experiment in flash, dus wat tips hoe ik dit op kan lossen? Dan weet ik in ieder geval waarna ik op zoek moet gaan.

De opdrachtgever wilde graag een flashintro, ikzelf ben er ook niet zo gek van en vind ze 9 van de 10 keer ook erg irritant
Met een niet schaalbare flash intro kun je het logo op dezelfde plaats zetten. maak dan een flash animatie van 700 x 400 pixels en zet hem in de linkerbovenhoek, op die manier blijft het logo op dezelfde plaats.

Of bedenk zelf een "geweldig" idee en leg dat aan je opdrachtgever voor.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• T-8one

T-8one

Topicstarter
Is het in flash ook mogelijk om een afbeelding vanaf rechts/onder uit te lijnen?

Verwijderd

druk op CTRL+K of appeltje+k ... selecteer dat vierkantje rechts, en druk dan op rechts uitlijnen, en vervolgens onder uitlijnen.

• T-8one

T-8one

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 12:50:
druk op CTRL+K of appeltje+k ... selecteer dat vierkantje rechts, en druk dan op rechts uitlijnen, en vervolgens onder uitlijnen.
en dan aantal pixels vanaf rechts/onder, is dat mogelijk?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

kareltje_de_grote schreef op 12 juni 2003 @ 13:53:
[...]

en dan aantal pixels vanaf rechts/onder, is dat mogelijk?
Ik zou zeggen, kijk zelf eens ff in Flash :/

Er wordt natuurlijk ook zelf-initiatief verwacht :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ten eerste zou ik gaan beginnen om die afbeeldingen netjes in flash te tracen en er vectors van maken, dan kan je ze zo groot maken als je wilt, en ziet het er misschien wat mooier uit :X

Stop uploading passwords to Github!

• T-8one

T-8one

Topicstarter
tracen? vectors? ik moet nog een hoop leren.

Verwijderd

* B-Top hoopt gewoon heel hard dat dat bedrijf waarvoor je dit 'intro' maakt je er niet voor betaald.

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe je deze opdracht binnen hebt gehaald.

• InZane
  • Laatst online: 22:34
De grafische kwaliteit is een beetje *kuch* :X

En wel flash kennen, maar geen vector georienteerde objecten :X

[ Voor 44% gewijzigd door InZane op 12-06-2003 16:06 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kutn met DHTML toch ook divjes verplaatsen?

Verwijderd

Wat heeft Dhtml ermee te maken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 17:44:
Wat heeft Dhtml ermee te maken?
Als de animatie niet erg complex is, zoals als er alleen wat met afbeeldingen wordt geschoven, dan kun je natuurlijk al meteen DHTML gebruiken, en de flash intro laten zitten. Maar zodra je ook maar iets wilt schalen of roteren zit je aan Flash vast.

Verwijderd

Tsjaa, maar op die manier kan je bij elk probleem wel bezig blijven:

[3dMax]Render lukt niet:
Topicstarter:
Ik probeer te...

Antwoord:
Maya al geprobeerd?

Vaag.

Verwijderd

Wat dat betreft heb je helemal gelijk hoor. :)
Maar als djluc even naar de bestaande animatie had gekeken, had hij ook meteen kunnen zien dat dit niet echt lekker gaat met DHTML.

Verwijderd

kareltje_de_grote schreef op 12 June 2003 @ 15:07:
tracen? vectors? ik moet nog een hoop leren.
Als ik jou was zou ik eens zo'n boek kopen over flash van macromedia. Daar staan alle functies van Flash heel goed uitgelegd. Ik denk dat je daar een hoop van kunt leren ;) Hoe kun je trouwens niet weten wat vectors zijn als je met flash werkt?! :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 10:21:
[...]

Als ik jou was zou ik eens zo'n boek kopen over flash van macromedia. Daar staan alle functies van Flash heel goed uitgelegd. Ik denk dat je daar een hoop van kunt leren ;) Hoe kun je trouwens niet weten wat vectors zijn als je met flash werkt?! :P
Dat is toch niet zo moeilijk, om met flash te werken hoef je echt niet te weten wat vectoren zijn. Het is wel handig als je het weet omdat je zo ook begrijpt wat je doet, en waarom flash daarvoor een goede oplossing is. Mar goed, ik kan wel wat shape tweens erin gooien zonder dat ik enig benul heb wat vectoren zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 10:37:
[...]

Dat is toch niet zo moeilijk, om met flash te werken hoef je echt niet te weten wat vectoren zijn. Het is wel handig als je het weet omdat je zo ook begrijpt wat je doet, en waarom flash daarvoor een goede oplossing is. Mar goed, ik kan wel wat shape tweens erin gooien zonder dat ik enig benul heb wat vectoren zijn...
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik verbaasde me er gewoon over....

Verwijderd

nou moet ik zeggen dat ik door die refresh die er plaats vind niet echt het idee krijg dat ik naar 1 en de zelfde pagina aan het kijken ben, terwijl dit wel als uitgangspunt genomen is.

Wijs klant maar eens op de drempelsweg.nl richtlijnen en schrap die vage flash intro's
Pagina: 1