[linux] Server reageert traag op netwerkaanvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb mijn debian 2.2r17 systeem maar eens helemaal opnieuw geïnstalleerd, en wel met debian 3.0r0.
Nu merkte ik na de installatie al meteen iets vreemds: Als ik in wil loggen via SSH, dan krijg ik _meteen_ een login: prompt, maar na het invoeren van m'n username, duurt het een paar seconden voor het password: prompt komt.
Verder reageert SSH wel gewoon naar behoren, dus ik dacht dat het maar iets simpels zou zijn.

Nu heb ik ook maar meteen even wu-ftpd erop gezet, maar nou komt het: Die reageert ook super traag!
Als ik probeer te connecten op de juiste poort, geeft de server de eerste 5 seconden helemaal geen response (geprobeerd met telnet, ook via localhost), daarna werkt ook deze gewoon naar behoren. Aan mijn netwerk kan het niet liggen, want ik haal wel gewoon snelle transfer speeds.

Deze pc had dit soort problemen niet onder debian 2.2, maar ik kan nergens fouten vinden /var/log

Iemand een idee hoe dit kan komen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

Dat van het inloggen is volgens mij beveiliging tegen het brute-force kraken van het wachtwoord. Ik heb hier een linux machine staan met debian 3.0 en die doet het iig ook

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:26
Klint als een DNS (waarschijnlijk reversed) probleem.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Mark Lor schreef op 12 June 2003 @ 11:32:
Dat van het inloggen is volgens mij beveiliging tegen het brute-force kraken van het wachtwoord. Ik heb hier een linux machine staan met debian 3.0 en die doet het iig ook
Nee, dat is als je een verkeerd wachtwoord intypt
Mark schreef op 12 June 2003 @ 11:35:
Klint als een DNS (waarschijnlijk reversed) probleem.
Hmmz, ik heb nog geen DNS server opgegeven, want die heb ik nog niet geïnstalleerd. Kan ik DNS lookups niet uitschakelen? Die heb ik toch niet nodig.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie die prachtige thread bovenaan dit subforum genaamd 'FAQ', en dan met name het stukje over " Wat is mijn SSH/FTP verbinding traaaaaaag!"

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Doe niet zo moeilijk met dns stel /etc/hosts ff in en evt /etc/resolv.conf
En klaar is kees.
Ook als je DNS install zal je deze hosts als een A record moeten toevoegen. Dus bjide gevallen wat typen alleen met de ene ff wat meer installen :D

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Met dank aan blaataaps:

NOS FAQ: Wat is mijn SSH/FTP verbinding toch traaaaaag!

Aangezien je niet aangeeft dit al lang geprobeerd te hebben, moet ik haast wel aannemen dat je de FAQ niet hebt gelezen, aangezien hier letterlijk jouw probleem wordt genoemd.

Om die reden gaat dit topic dan ook dicht; mocht je er met die suggestie nog niet uitkomen (wat ik me nauwelijks kan voorstellen trouwens, dit moet het haast wel zijn), dan mag je daarover natuurlijk een nieuw topic openen.

Edit: probleem staat trouwens ook al talloze malen in de search denk ik...

anyway, dit toevoegen aan je /etc/hosts:

code:
1
2
3
4
[nohtml]
127.0.0.1       localhost
[jouw-ip]  [jouwhostname.jouwdomeinnaam] [jouwhostname]
[/nohtml]

En dan moet het beter gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Wilke op 12-06-2003 13:06 . Reden: klote react en HTML!! ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.