Toon posts:

Kan niet VNC'en via XS4all ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik bij een klant op een server VNC geinstalleerd. Ik krijg een ip maar enkel het IP van de kabelmodem zelf, als ik namelijk dat ip invul dan krijg ik de modem instellingen te zien. Ik heb een ethernet modem van KPN / XS4all

Moet ik iets van beveiligingen uitzetten? Ik begrijp het ook niet ik kan mijn ip, welke ik zie als ik bij got wil inloggen, dit kan ik ook pingen. Dat vind ik zo vreemd.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

ShadowBumble

Professioneel Prutser

in de NAT port 5900 openzetten. Als je dat gebruikt waarschijnlijk is dat de clue

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je probleem is dat je moet poortmappen. Je moet de router alles wat op een bepaalde poort binnenkomt door laten sturen naar de desbtreffende pc. Ik zal ff de FAQ daarvan opzoeken...
Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 14% gewijzigd door Raku op 12-06-2003 11:11 ]

Raku

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 10:26
1. Is het een modem of een router.
Als het een router is, dan moet je nog de port forwarden van VNC (poort 5900)

2. Hoe connect je?
Via VNC of via je webbrowser?
Als je via je browser connectie maakt dan kan het zijn dat je bij het configuratie van de modem komt.

Misschien dat wanneer je de configuratieinstellingen voor het publieke domein uitzet je verder komt. Of dat ze percies hetzelfde poort gebruiken?
En misschien moet je wel nog je portforwarding aanzetten.

Als je met VNC wilt connecten via je Webbrowser, weet dan wel dat je dan bij de VNC server wel ook nog een webserver moet instellen.

let the past be the past.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Als je via de webbrowser gaat VNC'en moet je ook nog poort 5800 forwarden; 5900 is voor de VNC client.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Predator

Suffers from split brain

Eth3r3al schreef op 12 June 2003 @ 11:11:
Je probleem is dat je moet poortmappen. Je moet de router alles wat op een bepaalde poort binnenkomt door laten sturen naar de desbtreffende pc. Ik zal ff de FAQ daarvan opzoeken...
Het Grote Poortmappingsverhaal
^^^

Zie die FAQ

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.