Toon posts:

../ is weg. template werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt met veel foto's. Op mijn laptop heb ik een webserver geinstalleerd. Van daar uit ben ik ook gaan bouwen aan die site. Nu heb ik een template gemaakt waarin de foto moet verschijnen. via http://localhost werkt het als een tierelier. :)
Wanneer ik echter de site op CD brandt of verplaats naar een andere map, pakt ie de code niet meer goed.
De volgende code wordt niet correct 'gelezen':

<a href="template.html?../../images/foto/filenaam">[img]"../../images/foto/thumb/filenaam"[/img]</a>

De thumbnail wordt wel getoont op de site, maar bij het template.html?../../ gedeelte gaat het fout.
In de statusbalk van IE6 komt te staan:
file:///F:/pages/foto/images/foto/filenaam.jpg

Terwijl wanneer ik via de localhost de correcte code zie staan:
http://localhost/pages/foto/template.html?../../images/foto/filenaam.jpg

Wellicht is het iets onbenulligs..maar ik weet me echt geen raad.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Je website kan niet afzonderlijk van de webserver functioneren, je zult hem dus alleen kunnen draaien in een (apache) webserver. je kan hem wel branden maar vanaf een cd-rom zal de website niet goed functioneren :)

Verwijderd

Hij gebruikt een HTML bestand, dus die kan zonder apache (of andere webserver) werken. Wat ik niet begrijp is dat je die hele URL mee stuurt. Kan je niet gewoon alleen de bestandsnaam meezenden dus ?test.jpg ipv. die hele mikmak en dan in het HTML bestand het pad neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik de foto's in dezelfde directory moeten zetten als de html files. Niet zo netjes maar wel effectief.

Bedankt! :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 11:27:
Dan zou ik de foto's in dezelfde directory moeten zetten als de html files. Niet zo netjes maar wel effectief.

Bedankt! :)
Dat hoeft niet hoor. Je kan relatief verwijzen naar andere mappen ipv. absoluut.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.