[XP]Crash, geen hd meer

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:58
Ik heb hier een probleempje bij een medewerker die op officeXP onder WinXP werkt. Als ze even weg gaat voor een pauze, heeft ze bij terugkomst een blauw scherm. De pc moet gereset worden, en bij het opstarten komt ie dan met de mooie melding dat ie geen bootrecord kan vinden. XP cd erin, recovery starten, zegt ie: geen HD gevonden :?

Uhh, setup moet worden afgesloten, reboot, start ie ineens wel door, en komt ie met HD check. Na de check werkt ie weer....... Wat kan dit zijn? Het lijkt er op dat hij tijdelijk zijn HD niet kan benaderen ofzow. Ik sta voor een raadsel.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:52

Mike78

Always

Ik zou de kabels even checken. Gewoon even goed aandrukken voor de zekerheid.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 22:52

job

lijkt me een acpi probleem
pc zet iets in standby en de boel crashed

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik sluit me aan bij de kabels checken. Zowel de stroom, als de IDE, want die stroomkabels die komen er bij mij om de haverklap uit. Ook zou je ff in de BIOS kunnen kijken of hij wel de HD goed detecteerd.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En als de kabels goed zijn e.d. dan zal ik toch maar een andere HD gebruiken (Of het Mobo is kaduuk)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

check je 12+ en je 5+ volt in je bios...
sluit ik me ook aan bij de kabels checken
En idd bij intel borden is het soms dat alsie standby gaat datie helemaal geen hardware meer stroom geeft->acpi

veel suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Maximilian op 12-06-2003 11:39 ]

• MrJT
kga het vanmiddag even checken (kan er nu niet bij), bedankt iig

Verwijderd

Okay Blue screen onder WinXP...

Maar wat staat er dan voor stop code op?
Is wel zo handig om een oplossing te geven...

Kan nu gewoon veel zijn met de stop code een stuk minder...

• MrJT
ja, uhhh........ dan moek ff w8en tot het weer voor komt. Ik heb een beetje aan de kabels gerommeld. Maar hij zet ook de monitor uit na 20 min, da kan de trigger hiervoor zijn. Het probleem is nu dat ik dat niet uit kan zetten. Hij zegt steeds geen toegang. En met administrator zet ie het voor de admin account, en niet voor haar account.

Verwijderd

Je zou dan eventueel de beperkte gebruiker ADMIN rechten kunnen geven...
Dan instellen en daarna terug naar beperkt...

Verwijderd

Harddisk is 100% iets kapot mee, ga maar eens scannen op bad sectors en clusters. I bet my ass on it.!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik gok op een slecht aangesloten voedingskabel van de harddisk. Ding krijgt even geen stroom -> Geen harddisk. Maar run toch ff Scandisk...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

staat mij bij dat ook voor Harddisks een 'sleepmode' ingesteld kan worden (harddisk-tool van de HD-fabrikant ? of in de Bios ?). komt me in die zin vaag bekend voor.
misschien dat de harddisk na x min 'in sleep mode' gaat. Windows is dan niet goed afgesloten en heeft daardoor een reboot nodig (?)

HD staat nog steeds in 'idle' en wordt niet gevonden, tot er een 'cold reboot' is geweest.

[ Voor 40% gewijzigd door Brothar op 14-06-2003 00:49 ]

eagle

Pagina: 1