Toon posts:

[Temps] Amd 2500+74 graden Idle

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een amd 2500+ gehaald maar na een paar min rond de 5 is de al rond de 70 graden en later als die iets langer aan staat word die rond de 74 graden dat is 10 min later een beetje warm ik heb de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb en zij wisten het niet ik viond 74 graden wel een beetje warm voor een amd die idle alleen op het windows scherm de cooler is een Coolermaster HCC-002 moet toch een goede cooler zijn weet iemand wat er is of wat ik er aan kan doen?

En ik heb er 3 system fans inzitten die draaien ook vol mee

System:
Asus A7N8X Deluxe
Amd 2500+ NIET overgeklockt
512 DDR 3200
Geforce 4 4200ti
maxtor 80gb
enzo

edit: sink/cooler zijn goed gemonteerd en ik heb zilver pasta gebruikt (Stars-700)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 10:34 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Heb je gecontroleerd of je sink/cooler goed zijn gemonteerd en of je de juiste hoeveelheid koelpasta hebt aangebracht?
Dit zijn allemaal factoren die een oorzaak kunnen zijn voor te hoge temps, en daarom ook altijd handig even in je post te vermelden :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BertV

Handgemaakt

ik zit met die 2500+ op 42 idle

sluit de heatsink wel goed aan idd?
edit: sink/cooler zijn goed gemonteerd en ik heb zilver pasta gebruikt (Stars-700)
K :)

[ Voor 44% gewijzigd door BertV op 12-06-2003 10:36 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Pak dan gewoon een TT 7+ of zo daar deed ik 40 load mee @ 2300 mhz medium fan speed

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

dit lijkt mij ook een verkeerd geplaatste coorler. Ik heb ook ooit eentje verkeerd om er op gezet waardoor de onderkant ne core maar half raakte, ik kreeg toen ook ongeveer die temperaturen (was bij een 1800+)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net nog even gekeken maar de cooler zit goed de fan draait ook vol toeren

Verwijderd

Probeer eens een andere bios, mischien ligt het daaraan.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Als ze wilt volhouden dat je alles goed hebt gedaan...dan weet ik het ook niet meer. Dan zou het kunnen dat die temperatuur niet goed gemeten is...maar dat geloof ik eerlijk gezegd minder snel.

Gewoon de zooi loshalen...goed schoonmaken (alle prut van die koeler zelf eraf halen). CPU goed schoonmaken. Dan DUN laagje koelpasta gebruiken. Alles weer monteren en gaan.

Die temps zouden nog alleen kunnen als je een bijna luchtdichte kast had, maar als er 3 ventilatoren in wapperen, moet dat meevallen. Je zou toch met je config 20 graden lager kunnen halen.

Succes....

reserveringshouder Tesla Model 3

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Heb je er wel een klien beetje koelpasta tussengesmeerd? Niet per ongeluk die hele core volgesausd, want dat werkt natuurlijk averechts.

Verwijderd

Topicstarter
mmm ik heb net mijn cooler er af gehaald en de coolpasta is een beetje gaan uitlopen laat maar zeggen dat die zacht is gewoorden mijn hele processor zit nu onder de coolpaste :( dan word die wel echt heel warm en ik heb maar een klein beetje coolpasta er opgedaan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 10:58 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BertV

Handgemaakt

ik was als de dood dat ik teveel gebruikte... dat moet ook met die troep... ;)

mooi dat je de oorzaak hebt gevonden

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

mmm ik heb net mijn cooler er af gehaald en de coolpasta is een beetje gaan uitlopen laat maar zeggen dat die zacht is gewoorden mijn hele processor zit nu onder de coolpaste dan word die wel echt heel warm
Daar zit dus je probleem! Alles ff goed schoonmaken met spiritus en vervolgens ongeveer 1-2 erwtjes koelprut erop en klaar! :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topicstarter had zichzelf allang kunnen helpen door simpelweg in de FAQ's van dit subforum en van Processors, Mobo's & Geheugen te kijken :z

/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.